לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 14-12-2006, 00:14
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "כן, ומה גורם לך לחשוב שזה אסור?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
אם אתה עושה פעולה מותרת בשבת, וכתוצאה מפעולה זאת התבצע דבר אסור, נוהגים כך...
האמת שאני חושב שהמקרה שלו עוד יותר פשוט מזה
לא נראה לי שמלכתכילה הדבר אסור

האיסור על חשמל בשבת הוא בעקרו איסור על סגירת מעגל חשמלי דרך גוף חימום המתלהט (כמו חוט להט בנורה וכו') וזה עיקר האסור מדאורייתא

יש כאלו (כמו החזו"א) שהרחיבו את האיסור על כל סגירת מעגל חשמלי משום מלאכת בונה
שכן ברגע יצירת המעגל, המכשיר החשמלי הופך לכלי (למרות שהרוב חולקים על זה כיוון שהמכשיר היה כלי עוד קודם לכן וסגירת המעגל הנה כפתיחת המכסה של כלי מוכן)

למרות זאת יש איסור על סגירת מעגל חשמלי בשבת מדברי חכמים וזאת משום איסור "מוליד"

פשיטא שאין באותה פריקת חשמל סטטי בעייה של גוף להט או מלאכת בונה
אבל האם יש כאן "הולדה", אני כלל לא בטוח בזה

חזרה לפורום
  #20  
ישן 14-12-2006, 16:55
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
עד כמה שאני מבין
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "כן, ומה גורם לך לחשוב שזה אסור?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו

בשבת, יש מושג של "פסיק רישה". כלומר, (ולא ארד לפרטי המושג מטעמים מובנים... קשה לי להסביר את זה) אם אתה עושה פעולה מותרת בשבת, וכתוצאה מפעולה זאת התבצע דבר אסור, נוהגים כך; אם הדבר האסור שנוצר מועיל לך, גם הדבר המותר שגרם לו, אסור. ואם אתה לא נהנה מהפעולה האסורה (כמו במקרה שלך) הרי שמותר.


"פסיק רישה" הוא דבר אסור - ולא משנה איך הוא נגרם.
''פסיק רישא'' זה בארמית אחתוך הראש (ו''פסיק רישה''+ אחתוך ראש) וזה קיצור המשפט ''פסיק רישיה ולא ימות'' והכונה שאם אדם אומר אני מתכוין רק לחתיכת הראש ולא להריגת הבהמה ומצידי שתמשיך לחיות זה אסור, כיון שהבהמה ודאי תמות כתוצאה מחתיכת הראש, ואין זה ''דבר דאינו מתכוין'' המותר. אלא נחשב כמתכוין להריגה.
_____________________________________

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:26

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר