לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-11-2006, 13:36
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
רונית תירוש בקריאה נרגשת למיסוד מעמד הדוצ'ה בישראל

יhttp://www.themarker.com/tmc/articl...er3=law&layer4=


לאסור על מבקר המדינה לחקור ראש ממשלה
רדיפת ראש הממשלה באחרונה על ידי מבקר המדינה, פוגעת בראש ובראשונה במדינה ובנו כאזרחיה. זמנו של ראש הממשלה אינו פנוי לניהול המדינה. הוא חייב להקדיש מזמנו היקר לישיבות עם עורכי דין ופרקליטים כדי להכין את תשובותיו לשאלות המבקר.



זאת ועוד, עובדי מדינה - פקידים ושרים - אינם יכולים לעסוק בתחומי הפעילות של משרדיהם בלי להיצמד ליועצים המשפטיים. הללו חוששים ואף נמנעים מלקבל החלטות, ומשתקים בכך כל חשיבה או התנהלות יצירתית. בדרך זו נפגעת יעילות השירות לציבור.

המבקר מיכה לינדנשטראוס אינו מנהל מלחמה כ"דוד נגד גולית" - הוא הוא גולית! הוא מכיר בכוחו. כל מלה היוצאת מפיו תופסת מיד את הכותרות הראשיות, ובאמירותיו הוא חורץ את דינו של המבוקר על ידו.

רבות נאמר ונכתב על הרשות הרביעית שהפציעה לפתע, כביכול בחסות היעד למיגור השחיתות, ודחקה את שלוש הרשויות כשהיא נוגסת בסמכויותיהן. "המבקר הודיע: במכירת בנק לאומי בוצעה לכאורה עבירה פלילית". האווירה הנוצרת סביב אמירותיו נצרבת בתודעה הציבורית ובזיכרון הקולקטיווי ככתב אישום לכל דבר, וחמור מכך - כאילו נמצאו כבר ראיות מרשיעות ומפלילות נגד הנבדק. הצפת התקשורת בפרשיות האינסופיות, גם אם מתבררות כחסרות בסיס לאישום, מכתימה בסופו של דבר את כלל העוסקים בפוליטיקה. די לשמוע את תוכניות הרדיו או לקרוא את כותרות העיתונים ולהתרשם שכולם מושחתים. אז על מה אנו מלינים שאין מספיק אנשים טובים בפוליטיקה ובשירות הציבורי?

לא זו בלבד שעל מוסד מבקר המדינה חלה חובת סודיות מכוח סעיף 23 לחוק מבקר המדינה (תשי"ח - 1958), וההדלפות ממשרדו שמות ללעג ולקלס את החוק; התנהלות זו גם מעודדת חורשי מזימות ובעלי עניין בחיסול חשבונות פוליטיים ואחרים, המנסים יחדיו להפיל את הממשלה ואת העומד בראשה שלא באמצעות ההליך הדמוקרטי התקין והראוי.

העיתונאים נחום ברנע ובן דרור ימיני מעלים את הצורך בחקיקה, שלפיה יתאפשר לחקור את נושא המשרה לפני בחירתו ולחלופין רק לאחר סיום כהונתו. אכן, יש מקום לחקור את נושא המשרה במהלך כהונתו רק על עניינים הקשורים ישירות למשרתו הנוכחית ולדרך בחירתו והגעתו למשרה זו.

מענה הולם להצעה זו יינתן על ידי הרחבתו של סעיף 38 לחוק מבקר המדינה (תשי"ח - 1958) העוסק בסוגי תלונות שבגינן לא יפתח מוסד המבקר בבירור. יש להחיל סעיף זה גם על ראש ממשלה מכהן, כל עוד התלונה המוגשת נוגעת לפעילותו לפני שמונה לתפקידו ואין בה משום קשר כלשהו לאופן בחירתו לתפקיד ו/או למילוי התפקיד על ידו.

חשוב להדגיש בהקשר זה כי בסעיף 38 לחוק מבקר המדינה נקבע שאין לברר תלונה שהוגשה נגד שר בפעולתו כחבר ממשלה, למעט אם מדובר בתלונה בעניין פעילות השר במסגרת תחום משרדו. כלומר, בחוק נקבע כי אין לברר תלונות נגד שרים שלא בזיקה ישירה לתפקודם כשרים. לפיכך, הרחבת סעיף 38 כמוצע אינה מבקשת להקל עם ראש הממשלה, אלא רק לקבוע גזירה שווה בינו ובין השרים.

משמעות הדבר היא שתלונה נגד ראש הממשלה המגיעה למוסד מבקר המדינה תוביל לבירור או לבדיקה מיידיים מטעם המבקר רק אם יש לה זיקה לאופן בחירתו לתפקיד ראש הממשלה ו/או למילוי התפקיד על ידו. כל שאר הבדיקות והתלונות הנוגעות לפעילות ראש הממשלה לפני שנבחר לא יבוטלו חלילה, אלא רק יידחו עד לסיום תפקידו כראש הממשלה.

לתיקון המוצע המרחיב את תחולת סעיף 38 לחוק מבקר המדינה, יש להוסיף חובה חוקית, המחייבת כל מועמד לראשות הממשלה לפרסם בציבור לפני בחירתו דו"ח על מצב בריאותו, מצבו הפיננסי, מצבת נכסיו והעסקים שבהם הוא מעורב. כך ייחסך מאתנו ומהמועמד לראשות הממשלה המעמד המביך של חקירות ובדיקות אינסופיות בעת כהונתו ותוך הפרעה לתפקודו התקין.

רונית תירוש היא ח"כ מטעם קדימה


באמת כל הכבוד למי שהייתה אחראית על חינוך ילדי החברה הישראלית. זו פשוט חוצפה שחוקרים ראש ממשלה על דברים טריוויאלים כמו פשעים שביצע בעבר. אני מקווה שהיא לא התרגשה עד כדי דמעות בזמן הכתיבה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole


נערך לאחרונה ע"י GrimReaper בתאריך 02-11-2006 בשעה 13:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 02-11-2006, 19:07
  זוהרת זוהרת אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.06
הודעות: 2,752
התחושה שלי היא כי ברוח הימים הללו כל אישיות ציבורית צריכה להתמודד עם חשדות
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "אתה יודע, אישיות ציבורית נקיה לא צריכה להתמודד עם חשדות ויש לה פנאי לנהל ענייני ציבור"

לדעתי רו"מ מכהן לא צריך להיות נתון להתעסקויות עם חשדות לגבי עברו , יתכבדו החושדים וימתינו עד שיסיים תפקידו. לא כך הדברים לגבי חשדות הנוגעים לפעילותו בזמן הכהונה.
_____________________________________
"אורי אבנרי לעולם איננו משקר" , סוף ציטוט.
האקדח מהמערכה הראשונה - קישור.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.- קישור

מקור הרשע - עברית / אנגלית מישהו ב"פרש" סבור שהשנאה הערבית אלינו נובעת מ"פחד השתלטות")


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

“I believe that forgiving Hisbollah is God's function. The Israeli's job is to arrange the meeting" (שטות רלוונטית שיוחסה בזמנו לשוורצקופף)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 03-11-2006, 02:07
  אבי ירדן אבי ירדן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.01.06
הודעות: 284
כלומר, לדברייך אדם כמו שרון, שהשיג את כהונתו בדרכי רמיה,
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי זוהרת שמתחילה ב "התחושה שלי היא כי ברוח הימים הללו כל אישיות ציבורית צריכה להתמודד עם חשדות"

אמור היה לשבת בשלום על כסאו עד שיסיים את תפקידו, בגלל שהחשדות מתייחסים לעבריינות שלפני הכהונה ולא במהלכה? לדעתי רמאי צריך ללכת, ולא חשוב מתי רימה, או גנב, או השחית. אם קצב היה מצליח להתאפק ולא לשלוח ידיים בבית הנשיא, והחשדות נגדו היו מתייחסים רק לדברים שעשה ערב כהונתו - היית מסכימה שדבר כזה יהיה הנשיא שלך? וחוץ מזה שהפוליטיקאים שלנו, כמיטב מסורת העלוקות שהם, לא עושבים אותנו לעולם. מה עשה הפוליטיקאי התורן טרם תפקידו הנוכחי (אולמרט, קצב - מי שאת רוצה)? היה פוליטיקאי בתפקיד אחר. אז שוחד שקיבל לכאורה (שימי לב שיואב יצחק כבר מזמן לא משתמש בביטוי הזה וראה זה פלא - אף אחד לא תובע אותו) אולמרט בתפקידיו כראש העיר וכמ"מ ראש הממשלה - לשיטתך גם אז "לא נחשב" בתפקיד הנוכחי וצריך לחכות עד שיסיים את כהונתו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:24

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר