13-10-2006, 22:23
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
|
|
ברדק אחד גדול יצא מזה
ישראל, מה לעשות, היא מדינה קטנה - גם בשטח וגם במשאבים הכספיים העומדים לרשותה. בשל כך נדרשת יעילות (במידת האפשר).
הכשרה של כוח אווירי עולה כסף, המון כסף - גם הכשרת צוותי האוויר וגם הכשרת צוותי הקרקע. במדינה קטנה , ועבור כח של מעט מאוד טייסות מסוקים, אינה כלכלית: ע"פ מידע גלוי יש שתי טייסות יסעור, שתי טייסות ינשוף, טייסת קוברה (פורסם ששתי הטייסות אוחדו לאחת), טייסת שרף, טייסת פתן, וטייסת עטלף. מחד, כאמור, הכשרה כזו אינה כלכלית. מאידך, למסוקים יש עוד משימות מלבד סיוע לכוחות היבשה פרופר, וז נוצרות כפילויות, ושוב - מדובר על הוצאות כלכליות כבדות. ממילא חיל האוויר נוקט כיום בגישה של איחוד מערכים: מטוסי הברק 1 כולם ברמת דוד, וברק 2 בחצור (לא לקפוץ, פורסם ב"ביעף" לפני שנתיים), נצים כמעט כולם בנבטים, כל הבזים וכל היסעורים באותו בסיס, וכו'. פה מדובר יהיה על פיצול מערכים, כאמור - לא כלכלי.
כפי שציינתי לעיל, אנחנו גם דלים בשטח, יבשתי ואווירי כאחד. הצבת של טייסות מסוקים בבסיסים שונים, נוספים על בסיסי הטיסה הקיימים, תוסיף רק ברדק לשמי ישראל הצפופים - לכל בסיס שכזה יהיה צורך לתכנן נתיבי כניסה ויציאה ולראות שאין קונפליקטים עם אלו הקיימים. בקיצור, גם לכך אין טעם.
|