27-09-2006, 20:32
|
|
|
חבר מתאריך: 27.10.05
הודעות: 93
|
|
זה לא כל כך מתוסבך
מבחינת הנהג והנוסעים אין הבדל בין גיר רובוטי לאוטומט חוץ מהתחושב במהלך הנסיעה שלפעמים אתה מרגיש כאילו האוטו זורק קלאץ', חוץ מזה ברמה של הנהג אין הבדל בין רובוטי לאוטומט. כלומר אם אין לך מוט הילוכים כמו בידני אלא כמו באוטומט ואתה נוהג על זה כמו באוטומט(בערך). ההבדל הוא בדרך שבה עובדים ההילוכים: בגיר אוטומטי יש לך מה שנקרא קלאץ' שמן, מה שמסובב את גלגלי השיניים בתיבת ההילוכים הוא שמן שנזרק בחוזקה ודוחף את גלגלי השיניים. 15% מהכוח של המנוע הולכים לאיבוד בשמן... בקלאץ' של גיר ידני יש לך מגע ישיר של המנוע עם תיבת ההילוכים, משטח על משטח וכאן אתה לא מאבד כוח מהמנוע ולכן זה יוצר חסכוני כי כדי להגיע לכמות שווה של כוח אתה צריך לפצות בתוספת גז בגיר האוטומטי שמאבד 15 אחוז מהכוח... גיר רובוטי עובד על אוטו עיקרון של קלאץ' כמו בגיר ידני כלומר מגע ישיר אבל במקום שאתה תשלוט על הקלאץ' וההילוכים האוטו שולט על זה... ככה אתה לא צריך להסתבך עם הילוכים, לחיצה על דוושת הקלאץ' וכל הצרות שיש בגיר ידני אבל עדיין לשמור על הכוח והדלק שהולכים לאיבוד בגיר אוטומטי...
זה מה שאני יודע יכול להיות שאני טועה בגדול ואם כך אשמח ללמוד מהתיקון...
|