לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-08-2006, 09:33
  ilanka ilanka אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.04.02
הודעות: 338
חברת-חשמל במו"מ להקמת תחנת כח נוספת ב...הודו

חברת החשמל נוסעת להודו: במו"מ להקמת תחנת כוח ב-8 מיליארד דולר

עובדי חברת החשמל נאבקים בימים אלה בכוונת הממשלה להפריט את החברה, אבל פני הנהלת החברה כבר מופנות אל מעבר לגבולות ישראל - לפרויקטים בינלאומיים בשווי מאות מיליוני דולרים. ל-TheMarker נודע כי החברה צפויה לתכנן ולנהל פרויקט של הקמת תחנת כוח בהודו.

מדובר בתחנת כוח פחמית ענקית בעלת כושר ייצור של כ-3,500 מגה-ואט, כשליש מכושר הייצור של מדינת ישראל כולה. היקף הפרויקט מוערך ב-10-8 מיליארד דולר ורווחי חברת החשמל מביצועו נאמדים במאות מיליוני שקלים.

שלשום העביר מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן נון, מכתב לשר התשתיות, בנימין בן אליעזר, שבו הוא מבקש לקבל את אישור המדינה להשתתפות בפרויקט, מכיוון שחברת החשמל היא חברה ממשלתית בבעלות המדינה. אם המשא ומתן בין הצדדים יושלם בהצלחה, תתכנן חברת החשמל את התחנה הענקית ותנהל את הפרויקט שעתיד להימשך כ-5 שנים ולהעסיק כ-5,000 עובדים. מדובר בהקמת תחנת כוח באזור קרישנה-פטנם במחוז נלור שבמדינת אנדרה פרדש במזרח הודו שמקימה חברת החשמל המקומית. נציגי חברת החשמל ההודית אמורים להגיע בשבוע הבא לישראל ולהיפגש עם בן אליעזר ועם הנהלת חברת החשמל.

חברת החשמל מתמודדת על הפרויקט כפועל יוצא של הערכתה כי השינוי המבני המתוכנן בחברה יצמצם את פעילותה בישראל אבל יאפשר לה להתרחב לחו"ל. בן נון רואה ביציאה של החברה לפרויקטים מעבר לים אחת מאבני היסוד של הרפורמה במשק החשמל שהציג בממשלה.

בתגובה נמסר מחברת החשמל כי הנושא נמצא בראשיתו וכי הוא נבדק בימים אלה במשרד התשתיות ובחברה. ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי חברת החשמל פנתה לשר התשתיות כדי לקבל אישור להתמודד על הפרויקט. "המשרד הנחה את הגופים המקצועיים לבחון את הבקשה בחיוב".

בן אליעזר אמר: "מדובר בפרויקט עתיר ידע בהיקף עצום שביצועו ימצב את חברת החשמל כחברה מובילה בתחומה בעולם כולו. הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל, שתצא לפועל במארס 2007, תכין את החברה להתמודד עם פרויקטים בינלאומיים מסוג זה".
(TheMarker)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:28

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר