13-08-2006, 08:43
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.04
הודעות: 637
|
|
בהמשך לאשכול הקודם,
שעסק בכתבה של ערוץ 10 על "לוחמי גרילה עוצרים את הטנק הבלתי עציר", אז כמובן שהגישה הזאת פשטה לשאר כלי התקשורת, וכרגע זו זווית ההתייחסות האהובה עליהן. "מחדל המרכבה", "ועדת חקירה למרכבה", למה לא.
כך פורסם הדבר במגזין "שישי ישראלי' מבית 'מקור ראשון':
ושוב אותם כשלים רעיוניים האהובים על התקשורת, ושוב חזרה על אותן טעויות עובדתיות:
1. אין הבדלה מינימלית בין הדגמים השונים של המרכבה, כאילו כל אלה שנפגעו היו סימן 4 או משהו. בפועל, רק חמישה מתוך כעשרים וחמישה הטנקיסטים שנהרגו בחודש האחרון היו על מרכבה 4, ורוב הפגיעות הקשות היו בטנקים מסימנים קודמים, ובפרט מרכבה 2 (אמנם, נתון כזה הוא גם נגזר של כמות הטנקים מסוג מסויים בזירה).
2. הנתונים שמובאים על המרכבה 4 לא רלוונטיים לשום דבר, ורובם לא קשורים בכלל לנושא המיגון.(אני בספק אם הכתב באמת יודע מהו "מיגון בליסטי מודולרי". אמנם אי אפשר כמעט לכתוב על יכולות המיגון של המרכבה, אבל עדיין, שהיה כותב לפחות "מיגון דור ד'" או משהו). המצלמה, מערכת הספקטרוניקס והאב"כ הם דברים שקיימים כבר שנים רבות, ולא רק בטנקים. גם תותח 120 מ"מ קיים כבר מסימן 3.
3. חוץ מזה שהRPG הוא מטול רקטות ולא "מטול רימוני נ"ט", הטווח היעיל שלו קטן בהרבה מ500 מ' והחדירות שלו לפי כל מקורות המידע גבוהה בצורה משמעותית (יותר מ15 ס"מ) מזו הרשומה כאן.
4. אין שום טעם לקרוא לפאגוט בשם המתורגם לאנגלית; לא בצה"ל ולא בחיזבאללה לא קוראים לו "ספיגוט". אבל מילא, אם לא יודעים לכתוב כיצד הפאגוט מונחה אז מה זה כבר דיוק בשם.
5. כפי הידוע טרם נמצאו הוכחות של ממש להימצאותו של הקורנט בזירה, למרות שמרבים לדבר עליו ולהעלות השערות. אבל איפה באיור הזה, לעומת זאת, המטיס?
בקיצור, חבל שהכתב האלמוני שפרסם את זה לא נהג כמו חברו לעיתון איתמר מור שלפני כמה שבועות פנה לפורום צו"ב לקראת הכנת כתבה בנושאים צבאיים. יכול להיות שהציפיות שלי מעיתונות, שהיא פופוליסטית בסופו של דבר, הן מוגזמות – אבל סוף סוף מדובר כאן על כתבה שהמטרה היחידה שלה היא לתת נתונים. אז שיהיו מדוייקים לפחות, לא? (אמנם לא מדובר באיור או נתונים שלהם, והם בסך הכל קנו את זה מכאן, אבל אם הם ידעו לסדר מחדש ולתרגם, אפשר גם לתקן).
|