04-08-2006, 13:48
|
|
|
חבר מתאריך: 31.07.03
הודעות: 77
|
|
תגידו הייתה כבר פגיעה במרכבה סימן 4 ?! כי לא שמעתי על זה עדיין, או שהייתה ולא שמעתי עליה אישית?
Big_Kahuna (ביצה גדולה ... חח, מאיפה הבאת את זה?! חח):
כנגד עובי מסויים של שיריון, תמיד יהיה את המזל שיקרה משהו למפעיל תוך כדי הטיסה, עד דור ב', והוא ישגה בהפעלת המשגר והטיל יאבד את מעופו, כי לא רק השיריון של הטנק יכול להגיד לך עד כמה הוא פגיע, גם סוג הטיל שאותו יורים עליו:
נקודות תורפה ומגבלות של טילי נ"ט(ממה שאני זוכר מההדרכות שלי לפחות):
1. כל טילי הנ"ט עד דור ב', שיש לכל מדינות ערב מסביב, דורשים קו ראייה בין המשגר (הכוונת שבמשגר) ובין מטרתם. הסתתרות או הפרעה לקו ראייה זה ימנעו ממפעיל הטיל לעקוב ביעילות אחרי המטרה. ניתן לנסות לכן, לתפוס מחסה או מסתור ותוך כדי כך גם להסתתר מאחורי עשן.
2. קיימת השפעה פסיכולוגית רבה על חי"ר המפעיל טיל נ"ט כשהוא חשוף. אני מדבר בעיקר על הסאגר (הנישא), מילאן ופאגוט. ירי (של זרחן נפיץ לדוגמה), בכיוון הכללי של המפעיל, גם אם לךא אותר במדוייק, עשוי לגרום לו להוריד את הראש או לאבד את הטיל לגמרי (במקרה של סאגר דור א') ןלהחטיא את המטרה במערכות אחרות.
3. ירי טילי נ"ט תוך כדי תנועה:
בטילי הנ"ט הקרקעיים אין אפשרות לרכוש מטרות כאשר המשגר בתנועה.אם נלך לתרחיש קיצוני של מערכות שיש לצבא סוריה, נגלה שלא ניתן לירות, איפוא, טילים מ B.M.P או מ B.R.D.M או מ T-55 AMV(בעל יכולות לירות טילי AT-10 שזה בעצם בשמו האחר BASTION-M).
4. ירי טילי נ"ט בשעות החשיכה או הלילה:
אפשר לירות טילי נ"ט בלילה גם ללא כוונות טרמיות ייעודיות למשגרים(בדיוק כמו שאפשר לירות ב M-24 צלפים בלי כוונת אקילה, או החדשה הזאת, שכחתי את שמה).עם זאת, הירי הוא מוגבל. בתנאים בהם המטרה נראית לעין או ע"י אור ירח או תאורה, ניתן, מן הסתם - לפגוע בה.
נערך לאחרונה ע"י cat2010 בתאריך 04-08-2006 בשעה 13:50.
|