לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-08-2006, 10:33
  טסטודו טסטודו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.08.06
הודעות: 2
מאמר מעניין מטור של שמאלן אמריקאי

מאמר מעניין עם תובנות בינלאומיות על המשבר שלנו כאן. מצאתי אותו בטור אינטרנטי של סופר אמריקני שכותב הרבה על אקולוגיה פוליטיקה ונפט, שלא ציפיתי ממנו לתמיכה בישראל אבל הופתעתי לטובה.

זה הקישור לטור שלו
http://jameshowardkunstler.typepad..../07/rumble.html

וזה תירגום חובבני של המאמר למי שרוצה להסתכן



RUMBLE

July 17, 2006



עם ההתפרצות הפתאומית של אלימות בין ישראל לבין האיסלאם הקיצוני, דעת העולם נכנסה לממלכה החשוכה של העמדת הפנים. העמדת פנים שחיזבאללה מגן על משהו. העמדת פנים שלישראל יש איזושהיא ברירה עכשיו חוץ מלפרוק את חיזבאללה מנשקו בכוח, ולהכריח את לבנון לשלוט על מה שקורה בשטחה הריבוני. העמדת פנים שאפשר יהיה ולהגביל ולעצור בצורה נקייה ומהירה את הלחימה הנוכחית.



אף אחד לא יודע לאן הקרב הזה הולך, אבל ישראל שמה עכשיו גבולות ברורים להתנהגותן של שכניה הרצחניים. התנאים ברורים ופשוטים: חיזבאללה לא יכול יותר לפרוס את ארסנל הצעצועים המסוכנים שלו לאורך גבולה הדרומי של לבנון; ולבנון תצטרך לאכוף התנהגות טובה יותר בחלקה הדרומי או שתאלץ להיענש על כשלונה בכך. ואם מישהו אחר בשכונה ירצה להצטרף לתוך הקרב הזה, הוא יכול לצפות לתגובה חמה ולבבית מישראל.



חוץ מאמריקה, שאר העולם רוצה להעמיד פנים שהג'יהאד הוא המשך לגיטימי למדיניות חוץ, משום שאזור הנפט של העולם כרגע נמצא תחת ההשפעה של הג'יהאד, והמערב בהחלט נמצא תחת ההשפעה הממכרת של הנפט.

גרמניה, איטליה, בריטניה, הולנד, ספרד – אף לא אחת ממדינות אלו רוצה להפריע לאספקת הנפט הסדירה שלה המגיעה דרך סואץ. צרפת אף הולכת רחוק יותר עם צערה על כך שישראל מתגוננת, כדי לזכות בעוד נקודות מאוכלוסיית המיעוטים המוסלמית הגדולה והעצבנית שלה. לרוסיה יש מספיק נפט וגז טבעי כרגע והיא נהנית לראות את המערב משחק עתה נגד האיסלאם הקיצוני, משום שיש לכך גם את ההשפעה החיובית של העברת הפוקוס מזעמו של אותו אסלאם קיצוני מגבולותיה הדרומיים.



ארצות הברית אולי רוצה להעמיד פנים שישראל יכולה לנצל הזדמנות זאת ולהתמודד לבדה עם איראן שהולכת ונעשית יותר נועזת והרפתקנית, ואיראן אולי אכן תספק לישראל הזדמנות זאת אם תנסה לדהור פנימה להצלת החיזבאללה.



ג'יהאד אינו תוכנית שעולם מתורבת יכול לסבול לאורך זמן משום שבבסיסה זוהי מעין צורה של גזענות רצחנית. השערתי היא שתוכנית זו צמחה כתוצאה ישירה של אוכלוסייה הצומחת בקצב מטורף בחלק של עולם שמחזיק את רמת המחייה שלו על עושר מלאכותי. כלומר נפט. זוהי תגובה גיאופוליטית פסיכוטית למשבר אקולוגי. אבל זהו רק הסבר, לא תירוץ.



הפחד הגדול ברקע של האלימות הנוכחית הוא שזאת תגרום לפגיעה משתקת בשווקי הנפט שהמדינות המפותחות תלויות בהם – שנגיע בימים הקרובים או בשבועות הקרובים לנקודה בה דברים רבים בחלק זה של העולם יהרסו והחיים כבר לא יהיו כה נוחים יותר. זהו חשש מוצדק, אבל הוא אינו תירוץ לתת לג'יהאד לרוץ בגסות על פני כל המזרח התיכון. האמת היא, שמישהו חייב לקום ולבעוט בתחת המטורף של הג'יהאד, ומשימה לא נעימה זו מושארת לטיפולה של ישראל. מה שאנו שוכחים שזהו בדיוק טבעה האמיתי של הגבורה. לפעול במקומות בהם אחרים חוששים מדי.



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:26

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר