13-07-2006, 14:37
|
|
|
חבר מתאריך: 26.06.05
הודעות: 2,627
|
|
שים לב להבדל בין שתי הדוגמאות: בדוגמא על המפציץ הבריטי, השו"ש בא על חשבון מהירות המטוס/כושר נשיאת החימוש - הרי זאת פגיעה רצינית ביכולות הכלי.
לעומת זאת, תוספת של מיגון קל יחסית בנקודות פגיעות ובולטות על טנק לא יפגעו משמעותית ביכולתיו. צריך למצוא את האיזון בין היחסים האלה.
הבעיה בעיני היא, שבישראל עובדים בשיטת ה"בנה ותקן" - כל עוד אף אחד לא נהרג לא משפרים ולא מתקנים ליקויים.
אני אתן דוגמא בולטת שצדה את עיני לפני מספר ימים - הפלסטינים פגעו בחלקו האחורי של נגמ"ש מסוג "אכזרית" של צה"ל והציגו לראווה חלקי שנפלו ממנו (באותה מסיבת עיתונאים שבה הציגו חוגרים, תעודות זהות, תעודות לוחם וכמה חפצים אישיים). מה שהפתיע אותי היה הדלת הדקה מהכבש האחורי שנפלה מהכלי.
אז ברור לי שאין כלי כל יכול שלא ניתן לפגוע בו, אבל כאן לא צריך להיות מהנדס או מומחה כדי להבין שיש פה נקודת תורפה. אז מתי לדעתכם מישהו יעלה את הרעיון שצריך לתקן נקודות תורפה כאלה (ואחרות שאני לא מכיר)?
אני בטוח שזה יקרה רק יום לאחר האסון (טפו טפו טפו) - וזה במקרה הטוב, בניגוד לסיפור הפלטות גחון לטנקים על ציר קרני-נצרים, שהיו צריכים 4 טנקים מושמדים ויותר מ10 חיילים הרוגים (אחד מהם היה חבר שלי) עד שמישהו התעורר שם.
הייתי גם מסכים איתך שהבעיה היא תקציבית, אם לא הייתי מקבל שיחת טלפון לפני מספר דקות מחבר שלי שהיה ממר"מניק בסדיר וזומן לשבועיים מילואים כדי לשמור 4 שעות (בישיבה) ביום (ולא בלילה) בבסיס עורפי בדרום הארץ - בעלות אל אלפי שקלים למשרד הבטחון...
אז התשובה הממורמרת שלי לבחור שפתח את האשכול "למה השרשרת עם הכדור" משמשת? התשובה שלי היא: לא ברור. אולי ליופי. ואולי, אם המסקנות מוועדת החקירה יהיו חמורות מספיק, יחליפו אותן במיגון אמיתי.
נערך לאחרונה ע"י NimDod בתאריך 13-07-2006 בשעה 14:46.
|