23-06-2006, 00:56
|
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
|
|
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
|
|
ל-PD1
והרי האשכול נפתח בגין הטנק הסלובני.
אז לא מדובר בתותח של המרכבה , שכן הסדן ב-T55, נפתח ימינה, לטען הפועל מימין לתותח, (להבדיל מהטען הפועל משמאל לתותח, בטנקים מערביים. הפלא ופלא , התקנת התותח הישראלי התאפשרה , תוך שימוש בסדן הקיים המקורי (והמותאם לתותח בקוטר 100מ"מ). השארת הסדן המקורי גררה אחריה את הסבתו לקליטת מחט ירי חשמלית. בעצם, ההסבה הינה כמו זו שבוצעה לטנקי טירן 4 ו-5 בצה"ל.
ההסבה המסיבית של ה-T55, ל-M55S1 לא כללה התערבות במערכת המנוע/תיבת העברה/ממסרת הילוכים/תופי היגוי ובילום.
הפרוייקט בוצע לטנקי T55 של הגדוד המשוריין מס' 74, שסימלו הוא חיפושית זבל. זהו אחד מתוך שני גדודי הטנקים בצבא הסלובני הקטן, כאשר הגדוד השני הינו גדוד 54 שסימלו סוס חד קרן והינו מושתת על טנקי M84 .
להלן צריח T55 מקורי של גדוד 74, לפני ביצוע ההסבה , בביקורי בגדוד השוכן בעיר מריבור.
והחיפושית מצויירת בשחור גם בורסיה המתקדמת.
ומתוך הפרוספקט של המפעל ב"ראונה" באלפים היוליים.
|