12-06-2006, 13:02
|
|
|
חבר מתאריך: 22.03.06
הודעות: 1,056
|
|
נשמע קצת מזעזע!!! איפה הרגישות שלך??
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "עם כל הקונוטציות שיש,אני לא רואה פסול בשריפת גופות"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי minimax
זה כמובן,אם הנפטר והמשפחה שלו חפצים בכך.
הסיבה העיקרית שאנחנו מזועזעים מהשואה זה לא שריפת הגופות,אלא העובדה שהנאצים הרגו את היהודים בשיטתיות לפני.
אם היו קוברים כהלכה את כל ששת המליונים שהם השמידו - האם היינו מוותרים על יום השואה?
אם היו מחוקקים חוק שמחייב שריפה של כל יהודי שמת מוות טבעי,ונותנים להם לחיות - האם היינו מציינים את יום השואה?
|
1. מדינת ישראל עושה מאמצים עילאיים להביא לקבורה מכובדת כל פיסת בשר, או עצם (היזכרי אסון ציר פילדלפי, למשל).
בישראל חיים מרבית ניצולי השואה ששרדו את התופת ההיא!!!
מה את מתארת לעצמך הם חושבים על שריפת הגופות? היכן ההתחשבות ברגשותיהם?
2. גם ביבט החוקי יש בעייה, מפני שפשוט, אין חוק המתיר שריפת גופות בישראל ואני מפנה אותך לתגובת היועץ המשפטי לממשלה, מר מני מזוז שבחוות דעת משפטית אומר: "יש קבורה דתית, או חילונית, אבל אין מושג כזה שריפת גופות".
החוק קובע: "חוק קבורה אזרחית חלופית" בלבד- כאלטרנטיבה לקבורה יהודית.
3. מן ההיבט ההלכתי: אדם שמצווה לשרוף גופתו, אין לקבור אפרו בקבר ישראל, אין לשבת עליו שבעה ואין נוהגים בו מנהגי אבלות
4. בישראל קיימת חברה הנותנת "שירותי" שריפת גופות, שמה, "עלי שלכת".
כאמור בסעיף 2, החברה פועלת בניגוד לחוק (לא רק ההלכתי )!
מועצת הרבנות נתנה לא מכבר הוראה, לא לקבור גופות שרופות.
החברה מסתירה מהציבור את מיקומו של הקרמטוריום מסיבות ברורות וככל הנראה- אין ברשותה אישורים של חוקי העזר העירוניים.
לסיכום: אם עוברים על ההלכה, הדבר עדיין נסבל
אם עוברים על החוק, אפשר עדיין לחיות עם זה.
אם לא מתחשבים ברגשותיהם של הניצולים שעברו את הנורא מכל, את זה הדעת לא מסוגלת לסבול!!!
איפה אנחנו ואיפה המוסריות שלנו??!!
_____________________________________
"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"
|