לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-05-2006, 08:50
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
קבינט הצללים הגרעיני של אהוד אולמרט

קבינט הצללים הגרעיני של אהוד אולמרט, נועד לעקוף את הקבינט המדיני-ביטחוני, ולאותת לוושינגטון כי גוף אחר יקבל את ההחלטות האסטרטגיות החשובות בישראל.

מיוחד ובלעדי למקורות תיקדבקה בוושינגטון ובירושלים.

יום שני, כד אייר , 16:33, 22 במאי 2006


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www2.debka.co.il/images/spacer.gif]
בממשלה אין לראש הממשלה עם מי לעבוד.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www2.debka.co.il/images/spacer.gif]


מהתחלת השבוע שוטפים את הציבור הישראלי בידיעות האומרות כי ראש הממשלה אהוד אולמרט הקים לידו קבינט גרעיני, המורכב משלושת ראשי הממשלה לשעבר, שמעון פרס, אהוד ברק, בנימין נתניהו, וראש הממשלה המכהן אהוד אולמרט, כדי לדון ולטפל בבעיית הגרעין האיראני. אם המדובר לא היה במניפולציה פוליטית, שנועדה לנטרל את הקבינט המדיני- ביטחוני, ובמיוחד לנטרל ולהרחיק מהחלטות אסטרטגיות חשובות את שרת החוץ ציפי ליבני ואת שר הביטחון עמיר פרץ, היה צריך לקדם בברכה הקמת צוות כזה ולו רק מהסיבה כי הדבר מצביע על כך כי ראש הממשלה אהוד אולמרט מוכן להודות שאין לו הכשרה וניסיון לטפל בבעיות צבאיות ומדיניות מסובכות כאלה והוא מוכן לשמוע את דעתם וללמוד מאחרים.

צוות ראשי הממשלה לשעבר מצביע לפני כל דבר אחר על הקואליציה שאהוד אולמרט היה רוצה לעמוד באמת בראשה. והיא: אהוד אולמרט, ראש ממשלה. אהוד ברק, שר הביטחון. סילבן שלום, שר החוץ. בלית ברירה אולמרט היה משלים עם מסירת התיק הזה לשמעון פרס. בנימין נתניהו, שר האוצר. אביגדור ליברמן, השר לביטחון הפנים.

אולם מאחר ותוצאות הבחירות היו הפוכות מאלה שאולמרט ציפה להן, והאנשים הנחשבים כאנשי 'קבוצות שרון' ב'קדימה', כמו הזוג רמון ובראון, וגם אחרים, הם עדיין בעלי כוח פוליטי רב, נאלץ אולמרט להתפשר ולהקים קואליציה שלמעשה הוא אינו רוצה לעמוד בראשה.

עכשיו בא הנושא הגרעיני האיראני וסיפק לו את התירוץ להקיף את עצמו בפורום של ראשי הממשלה לשעבר, שימנע משרי הממשלה הנוכחית לבוא אליו בטענות כי הוא מקבל את החלטותיו החשובות בעצמו.

צריך להיות תמים ונאיבי להאמין כי הפורום הזה ידון רק בנושא האיראני.

מאחר ואין לפורום כזה שום בסיס או מסגרת חוקית הקובעת את דרכי פעולתו, כמו תקנון הממשלה או הכנסת, הוא יכול לדון ללא הפרעה בכל נושא שאחד מארבעת חבריו יחליט לעלות. אולמרט גם יוכל להשתמש, בייחוד בברק ובנתניהו לשם ביצוע שליחויות סודיות, מבלי שהדבר יתגלה לאיש.

בישראל, בה התקשורת מקבלת בשנים האחרונות כל צעד של ראש ממשלה, כאילו היה הצעד החכם, הנבון, והנועז ביותר, שאיזה שהוא פוליטיקאי ברחבי העולם היה מסוגל לחשוב עליו, מקבלים גם את האנומליה הזו בברכה ובתשואות.

הנקודה שאנשים שלא נבחרו או הצליחו בבחירות ממלאים פחות מחודשיים לאחר הבחירות תפקידי מפתח מכריעים, וכי במדינות אחרות בעולם קבינט צללים מוקם על ידי האופוזיציה ולא על ידי ראשי ממשלות, אינו מעניין ומטריד איש.

המקורות של תיקדבקה בוושינגטון ובירושלים, מוסרים כי ההחלטה הזו של אולמרט להקים את קבינט הצללים הגרעיני נתקבלה לאחר שאולמרט גילה זמן קצר לפני נסיעתו לוושינגטון כי הוא הקים ממשלה מבלי שיהיו בה אנשים מרכזיים בעלי סמכות שאתם הוא יוכל לעבוד.

הבעיה העיקרית היא שאולמרט לא גילה זאת בעצמו, כפי שמוסרים המקורות שלנו, אלא רק לאחר שמוושינגטון החל בשבועיים האחרונים מטפטף לירושלים מידע מהמסקנות שהגיש לממשל בוש צוות בדיקה אמריקני שערך ביקור חשאי בארץ, כדי לעמוד על טיבם של שרת החוץ החדשה וממלאת מקום ראש הממשלה ציפי ליבני, ושר הביטחון החדש עמיר פרץ. תפקידו של צוות הבדיקה היה לעמוד על טיבם של שני השרים הבכירים בממשלת אולמרט ולקבוע האם הממשל האמריקני יכול לעבוד אתם? השורה התחתונה של מסקנות הצוות האמריקני הייתה בלשון נימוסית כי מוטב שהממשל ימנע מלעבוד עם ליבני ופרץ.

לגבי ציפי ליבני קבע הצוות כי מדובר בפוליטיקאית מקומית ישראלית שלא רק שאיננה מתמצאת כיצד בנויה ומתנהלת הפוליטיקה העולמית, אלא חסרים לה העומק והראייה הרחבה לטפל בבעיות כאלה. הצוות מצאה את דבריה וטיעוניה של לבני 'מוזרים'.

לגבי עמיר פרץ, הגיע הצוות למסקנות מביכות יותר. במסקנות צוות הבדיקה נכתב כי לאחר מספר שיחות שמשכו מספר רב של שעות, לא הצליח הצוות האמריקני להבין מי הוא באמת האיש שהם משוחחים אתו. הצוות כתב במסקנות כי פרץ לא ענה במישרין או בצורה מסודרת אפילו על שאלה אחת שהוצגה לפניו, ובכל פעם שחזרו ונפגשו אתו סתר פרץ דברים שאמר בפגישות הקודמות. כמו לגבי ליבני, גם לגבי פרץ, מציע הצוות כי הממשל ימעיט בקיום קשרים עם שני השרים הישראלים מעבר למתחייב מהנימוס הדיפלומטי.

במצב כזה של דברים היה ברור לאולמרט כי הוא חייב להגיע ביום ג' 23.5, לפגישה עם בוש בבית הלבן כשהוא נשען על צוות חזק יותר מאשר הממשלה והקבינט ביטחוני-מדיני שהוא הקים ועומד בראשה. זו הסיבה מדוע ערב נסיעתו לוושינגטון שלחו אולמרט את רוב שרי ממשלתו להיפגש עם נשיא מצרים חוסני מובראק ועם יו''ר הרשות הפלסטינית ביום א' 21.5 בשארם-א-שייח' כשהוא משכנע את שמעון פרס לנסוע אתם כדי לשמש להם כלב שמירה, ובו בזמן אמר ל-CNN, כי האיש אותו הם פוגשים, אבו מאזן, הוא איש חלש שאין מה לדבר אתו. מראה פניו המרוגזים והממורמרים של שמעון פרס, שנראה כי ישב בפגישות כאילו כפה אותו השד, הראה כי לפחות הוא הבין לאיזה פח הוא נפל.

_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:29

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר