לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה עשרים פלוס 20plus.fresh.co.il I'll be back חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > 20 פלוס
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-05-2006, 11:50
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
מה עושה ערבי בצפירה

אמל זיאדה

יום שני בשבוע בעבר, בשעה 10:00, אני הולכת ברחוב ומתחילה צפירה. אני ממשיכה ללכת. הרגשה מאוד לא נוחה ללכת כך, כשסביבך עשרות אנשים, אם לא מאות, עומדים דום ברחוב שרק לפני שניה היה הומה. אבל בכל זאת המשכתי ללכת. מבטים זועמים ליוו אותי, והנה זקן אחד צועק לעברי בנזיפה: "לעמוד, צריך לעמוד". כשהוא רואה שאני לא מתייחסת, הוא עובר לצעוק על אישה צעירה אחרת, שניכר עליה שהיא מיוצאי חבר העמים, והבת הקטנה שלה מאיצה בה להמשיך ללכת, אבל מה היא יכולה לעשות כשצועקים עליה? ואז בא הרמזור האדום, הגואל. כן תחושת הקלה בשבילי. אני נתקלת במבט של אותה צעירה נבוכה, שנגזר עליה לעמוד בצפירה ממש ליד אותו זקן רגזן, והיא מסתכלת עלי כמו רוצה לקבל אישור שמותר לה להמשיך ללכת. הנה הגיע אור ירוק ברמזור, אני מסתכלת עליה בחיוך ורומזת לה שמבחינתי אין לי שום בעיה.

ככה זה במדינת היהודים. בפסח אסור לאכול חמץ, ביום כיפור אסור לנסוע, ביום השואה ויום הזכרון אבוי למי שיעיז שלא לעמוד בזמן הצפירה וביום העצמאות מוכרחים להיות שמח. למה? כי ככה, זאת המדינה של העם היהודי, ומי שלא נאה לו שילך למדינת פלסטין – זאת התשובה המטומטמת שנמשיך לשמוע לעולמי עד. ולא רק. נושאים כמו יום השואה הם בבחינת טאבו. אם נעז ולו במעט לומר שלא נאה לנו לעמוד בזמן הצפירה מיד יאשימו אותנו שאנחנו מכחישי שואה, עוכרי ישראל וכאלה שרוצים לזרוק את היהודים לים.

אז זהו, שלא. השואה היא פשע שנעשה נגד האנושות, ואסור שהיא תחזור על עצמה, לא נגד העם היהודי ולא נגד אף עם אחר. חשוב לי ללמוד על השואה, כמו שחשוב לי ללמוד על מכאוביהם וסבלם של עמים רבים בעולם. וכנגד הסבל הזה אני, בחלקת האלוהים הקטנה שלי, מנסה לפעול, ליצור שינוי ולשאוף לעולם טוב יותר. אופטימיות. אלא שאין בין זה לבין לכפות עלי סממני זכרון ואבל בעלי צביון קולקטיבי לעם אחר, דבר. חוסר הסובלנות של הציבור היהודי כלפי אלה שאינם משתלבים או מצייתים לגינוני האבלות הפוליטיים-הלאומיים שאותם הוא קבע, נוגדת למעשה את המסר העיקרי של אותם טקסים, לפיהם העם היהודי נרדף 2000 שנה,בשל חוסר סולבנות מצד עמים אחרים.

ואם יום השואה הוא בגדר הטאבו, אז בואו נדבר על ימי הזכרון והעצמאות, שלכם כמובן. פתאום קם לו עם, מקים לו מדינה על שטח עליו יושב עם אחר, וברוב חוצפה דורש ממנו לציין את זכר קורבנותיהם של אלה שנפלו למען הקמת המדינה החדשה. מה יותר אבסורדי מזה? ומה עם הנכבה (בעברית: אסון) של העם ששוכן פה מאז ומתמיד – הפלסטינים? (צליל של מילה צורמת באוזנו של ישראלי מצוי). אין מה לעשות, עובדות הן עובדות, והמדינה היהודית הוקמה על חורבותיו של העם הפלסטיני. אלא שמה? משפט כזה לבדו מקפיץ עכשיו את כל עם ישראל, ומיד יגידו שאני עוכרת ישראל ורוצה לזרוק את היהודים לים, ולא משנה מה אומר וכמה.

לא לעמוד בזמן צפירה זה לא דבר שאני עושה בשביל הכיף. תאמינו לי שזה לא תענוג גדול להיות היחידה שמתהלכת ברחוב שבו מאות עומדים דום. אלא שללא קשר למניעים שלי, באקט הזה טמון מדד הסובלנות שלכם כלפי אלה שמתעקשים לשמור על זכותם להיות שונים. עד כה המדד הזה הוכיח את חוסר הסובלנות שלכם.

סמלים, חגים, מועדים וימי זכרון הנוגעים לציבור היהודי במדינה, אינם ולא אמורים להיות רלוונטיים לציבור הערבי כאן. המדינה הזאת היא גם שלנו, אנחנו הערבים. והשכל הישר אומר כי היינו אמורים להיות שותפים בקביעת סמליה של המדינה, שבה אנחנו אמורים להיות שוויי זכויות. אלא שבמציאות הקיימת, ישבה לה הנהגה יהודית, ובמשך שנים לא זו בלבד שלא התייחסה לסמליה וצרכיה של האוכלוסיה הערבית כמיעוט לאומי יליד, אלא פעלה באופן מגמתי לטשטושם באופן מוצהר. טשטוש הזכרון הקולקטיבי של עם אחר הינו ביטוי מובהק של חוסר סובלנות, כל שכן כשכופים עליו מרחב תרבותי-לאומי שונה.

בעוד שבמדינות העולם מתרבות היוזמות של פיוס בין העמים, פה מתחזקת הבדלנות הפוליטית במישורים רבים, שקצרה היד מלספור. לעמוד או לא-לעמוד בזמן צפירה הינו אקט זעיר כשלעצמו, אולם מהותי ביותר עבורנו. במקום להטיח לעברנו האשמות חסרות שחר ולתת לנו ציונים בכמה אנחנו נאמנים או לא נאמנים (ולא, אנחנו לא נאמנים – תשובה פרובוקטיבית?), אז אולי תנסו לברר את דעתנו. נקודת הפתיחה צריכה להיות שאנחנו שואפים לראות את עצמנו חלק מהמדינה הזו כמדינה סובלנית שמכירה בקיומנו כעם. ולא, אנחנו גם לא רוצים לזרוק אתכם לים.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]



http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/079/223.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 05-05-2006, 16:49
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
לא
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי cancer שמתחילה ב "אתה היית מוכן לעמוד לזכר חיילים מצריים או ירדנים?"

ברור שלא הייתי עומד לזכר חיילים מצריים או ירדנים, אבל אם במקרה הייתי נמצא בירדן למשל בזמן צפירה, בחיים אבל בחיים, לא הייתי ממשיך ללכת ולפגוע ברגשות התושבים המקומיים. יש מספיק דרכים להתמודד עם המצב גם בלי לפגוע באף אחד, למשל לדאוג לא ליהיות בחוץ בזמן הצפירה או לשבת למשך דקה באזור ניסתר מהעין. כתבתי כבר בהודעה אחרת באשכול שאני לא מצפה ממנה לעמוד דום בצפירה, אבל הרצון הזה לפגוע ברגשות האחר פשוט לא מובן לי.
ברור לי הקונפליקט של הערבים תושבי ישראל, אבל העניין פה הרבה יותר פשוט. מדובר על נימוס בסיסי והתחשבות ברגשות הזולת, דבר שלפחות לכותבת המאמר הזה אין.
ד"א את כל מה שכתבתי על חוסר הנימוס וחוסר ההתחשבות ברגשות האחר ניתן לכתוב על כל מגזר שממשיך ללכת במופגן בזמן הצפירה, כמו למשל זרמים מסויימים של יהודים חרדים.
אף אחד באמת לא זקוק לעמידה שלה, אבל גם אף אחד לא צריך להיפגע בגלל חוסר הנימוס שלה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י rubber_duck בתאריך 05-05-2006 בשעה 16:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 06-05-2006, 18:42
צלמית המשתמש של roi_
  roi_ roi_ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.06.05
הודעות: 760
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "לא פיספסתי את הנקודה"

אוקי, מאה אחוז, אני מסכים עם מה שאתה אומר ורק אחדד את דברי ואשלב אותם עם מה שאמרת.
ההתמרמרות של הכותבת, היא בנוגע לאופי היהודי של המדינה, גם אם הבטאויותיה וניסוחיה אינם הולמים וסובייקטיבים לחלוטין. ישראל היא מדינה דמוקרטית-יהודית ולא דמוקרטית בלבד, אין הפרדה בין דת למדינה והיא כאזרחית מרגישה מקופחת בכך שאינה מזדהה עם האופי היהודי תרבותי של המדינה.
חגים יהודים, סמלים יהודים, המנון יהודי, דגל יהודי, זו מדינת ישראל. כל מגזר אחר היה וישאר מקופח.
התחושה שלה היא, אמוציונאלית ככל שתהיה, שהמדינה בה היא חיה, היא אינה חלק ממנה. וכאשר מגיע מאורע כמו יום הזכרון, שהוא יום/ארוע/חג ממוסד, היא לא לוקחת חלק ממנו כיוון שיום זה אינו חלק מתרבותה וכך ניתן דגש על הקיפוח. הערבים וכל מגזר אחר במדינת ישראל שאינו יהודי, מקופחים וזו עובדה שלא ניתן לחלוק עליה.
וכעת אם אשלב זאת עם דבריך, גם אם כי ההתנסחות של הכותבת דמגוגית למדי, כשהיא גרה בעיר תל אביב לדוגמה (כן, גם בתל אביב גרים ערבים) ומגיעה צפירה, היא מרגישה מקופחת ובמיעוט וגם אם תמנע מלפגוע ברגשות הציבור היהודי בסביבתה ותעמוד דום - דבר שהיא צריכה לעשות עצם היותה בן אדם ליברלי אנושי ואמפטי, תסכולה האמיתי הוא שהיא לא חלק מהמדינה.

ואם אפשט ואסכם את הכל במשפט אחד, התחושה שלה היא: "בסדר, אז אני אגלה רגישות לכאב שלהם, אבל אף אחד לא יגלה רגישות לכאב שלי, כי המדינה היא יהודית באופן ממוסד ואני לא חלק ממנה"
_____________________________________
the only thing that i know for sure, is that i am never going to know anything for sure, and that's a fact.



נערך לאחרונה ע"י roi_ בתאריך 06-05-2006 בשעה 18:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 05-05-2006, 14:01
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
יש מקומות שמצאו את השיטה להתמודד עם ביזוי הצפירה והטקס: לבטל אותם...:(
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "מה עושה ערבי בצפירה"

לפני שש שנים באונ' חיפה חוללו ערבים מהומה בזמן הצפירה ביום הזכרון. הדבר הוביל לקטטה
גדולה, שלאחריה החליטה האונ' לנהוג כבת יענה ופשוט לבטל את הלימודים ביום הזה, ולהקדים ב24
שעות את הטקס המציין אותו, מתוך תקווה שכשאין צפירה שאפשר לרקוד במהלכה, העסק יעבור
יותר בשקט.
עובדתית, זה עובד - מעשית, זה עוד תקיעת מסמר בעניין זהותה הציונית של המדינה המציינת את
מי שנהרגו למען קיומה.

המאמר הזה אינו מלמד עליה, אלא עלינו. העובדה שהיא מתרעמת על כך שמישהו צעק עליה בשעה
שהפגינה זלזול בוטה ברגשות של ציבור, ועשתה זאת בפומבי, מראה שבעצם היא הפנימה שכאן
הכל מותר. אני יכול להניח שעל הקריקטורות בדנמרק היה לה הרבה מה להגיד, וכאן טמון כל ההבדל:
יש מי שאסור לפגוע ברגשותיו, ויש מי שרגשותיו נועדו שירמסו אותם.

טטיאנה סוסקין תלתה כרזה עם חזיר ועליו נכתב "מחמד". היא ישבה שנתיים בכלא בגלל זה. הגברת
כותבת המאמר עשתה מפגן פומבי של זלזול בזכרם של חללי ישראל. היא כתבה מאמר שעוד
מתרעם על כך שהעזו להעיר לה על המפגן. כאן טמון ההבדל כולו.

ברווז, לא צריך להתרגש מכך, שכן זה רק הסימפטום...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 05-05-2006, 14:26
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אבל אם תכניס אותם לכלא תואשם בגזענות..
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "יש מקומות שמצאו את השיטה להתמודד עם ביזוי הצפירה והטקס: לבטל אותם...:("

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
טטיאנה סוסקין תלתה כרזה עם חזיר ועליו נכתב "מחמד". היא ישבה שנתיים בכלא בגלל זה. הגברת
כותבת המאמר עשתה מפגן פומבי של זלזול בזכרם של חללי ישראל. היא כתבה מאמר שעוד
מתרעם על כך שהעזו להעיר לה על המפגן. כאן טמון ההבדל כולו.


ובאפרטהייד...בכל אופן, לא צריך את הכבוד שלהם מצידי שיילכו, שיישבו (על אופניים בלי מושב...)

את יום העצמאות אנחנו חוגגים, הם סובלים וככה הכי טוב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:28

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר