לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-04-2006, 20:29
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
חדשות טובות - שינוים בדפוסי המשפחה הערבית בישראל

עלייה בגיל הנישואים בקרב ערביות-ישראליות
יום רביעי, 26 באפריל 2006, 18:56 מאת: מערכת וואלה!




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://mad.walla.co.il/w/18-200/48357-18.jpg]

על פי המחקר, חלה ירידה משמעותית בשידוך ובהיכרות רק לאחר האירוסין (אילוסטרציה)
מחקר חדש מעלה כי הצעירות הערביות חופשיות כיום יותר מבעבר בבחירת בן זוגן וכי חל שיפור בחלוקת התפקידים בין בני הזוג

הצעירות הערביות חופשיות כיום יותר מבעבר בבחירת בן זוגן. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה מצא הבדלים משמעותיים בין המשפחה הערבית הצעירה בישראל לבין המשפחה הערבית המסורתית של טרום המדינה. "בקרב כמעט 86% מהנשים בדור הראשון היו ההורים מעורבים במידה רבה בבחירת בן הזוג, לעומת כ–52% בדור השני וכ–13% בדור השלישי", אמרה ד"ר נסרין חג' יחיא אבו אחמד מבית הספר לעבודה סוציאלית, שערכה את המחקר.

במחקר השתתפו 537 נשים ערביות, מחציתן מוסלמיות ומחציתן נוצריות, משלושה דורות של 179 משפחות. הנשים מילאו שאלונים שבדקו בין היתר את חלוקת התפקידים במשפחה, קבלת ההחלטות במשפחה ונתונים דמוגרפים שונים. ממצאי המחקר הראו כי חלו שינויים בשיטת האירוסים, במעורבות ההורים בבחירת בן הזוג, בקרבה המשפחתית לבן הזוג ובמהות המפגשים עם בן הזוג במהלך האירוסים. עוד התברר שה'עטא' (הסכם מילדות בין הורים) שהיה נפוץ למדי בקרב הדור הראשון (39%) נעשה די נדיר בקרב הדור השני (10%) ובקרב הדור הצעיר הוא נעלם כמעט לחלוטין.

ד"ר חג' יחיא אבו אחמד ציינה, כי חלה ירידה משמעותית בשידוך ובהיכרות רק לאחר האירוסין: מ–51% לערך בדור הראשון ל–18% לערך בדור השלישי. לדבריה, ניתן לראות גידול משמעותי בהיכרות טרם האירוסין בהשגחת ההורים או בלעדיה. "היכרות כזו הייתה נדירה מאוד בדור הראשון (פחות מ–1%) והפכה להיות שכיחה ביותר בקרב דור הנכדות (61%)", היא ציינה.

המחקר העלה כי חלה ירידה משמעותית בבחירת בן זוג מאותה משפחה. "73% מן הנשים בדור השלישי נישאו לגבר שאינו מאותה משפחה לעומת כ-56% מן האמהות ו–45% לערך מהסבתות", אמרה החוקרת, וציינה שהירידה בנישואים לבני משפחה ניכרת בכל רמות הקרבה - בנישואים לבן אותה חמולה, לבן זוג עם קרבה משפחתית בין ההורים ולבני דודים. עוד הראו הממצאים כי גיל הנישואים נמצא במגמת עלייה: בעוד שהנשים מהדור הראשון התחתנו בגיל 16 בממוצע, נישאו בנות הדור השני בגיל 19 ולעומתן בנות הדור השלישי התחתנו בגיל 21 שנים בממוצע.



בנוסף, הנשים הצעירות דיווחו כי חלוקת התפקידים עם בן זוגן שיתופית יותר מאשר חלוקת התפקידים של הוריהן וכי בעליהן נוטלים חלק במשימות הקשורות לניהול משק הבית ולטיפול בילדים. גם תהליך קבלת ההחלטות על ידי בני הזוג מסורתי פחות ושיתופי יותר מזה הקיים בקרב הוריו. "הנשים הצעירות בחברה הערבית משכילות יותר מאמהותיהן וסבתותיהן ומועסקות יותר מחוץ לבית", מסבירה ד"ר חג' יחיא אבו אחמד את מגמת השינוי וההבדלים הקיימים בין הדורות. "בנוסף, ככל שהאישה נמצאת בקשר אינטנסיבי יותר עם האוכלוסייה היהודית, כך יהיו עמדותיה והתנהגותה מסורתיים פחות".

ד"ר חג' יחיא אבו אחמד סבורה, שממצאי המחקר מלמדים שתיאור האישה הערבייה כחלשה, נחותה וכלואה בתוך דפוסים מסורתיים החסינים מפני שינויים אינו מדויק ולא משקף את מציאות חייהן של כלל הנשים הערביות בארץ. "התמונה הקודרת אודות מצבה העגום כביכול של האישה הערבייה ותיאורה ככנועה ותלויה בדמויות הגבריות אינה נכונה", סיכמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-04-2006, 23:34
  המציק המציק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.02
הודעות: 628
גם לי נראה שיש כאן הטייה של מחקר
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "עוד מחקר "מדעי" שהמסקנות בו נכתבו לפני שנערך, והנתונים כופפו כדי להתאים למסקנות..."

לא ברור לי למה נועד המחקר ואת מי הוא משרת.
צריך לשאול את הרועה הפשוט - זה שרוצח את אחותו , מרוצץ את גולגלתה וזורק אותה לבאר בעוון חילול כבוד המשפחה.
או את האחים הלוקחים על עצמם ביצוע רצח מאותו מניע.
לי בכל אופן נראה שיש מקבילות בין מחקרים מסוג זה הנערכים בקרב העולם החרדי , המתיימרים להציג תמונה של חברה מודרנית , אך חייה בחשכת ימי הביניים שלא השתחררה מהקודים החברתיים שלה, כדוגמת ההגנה על אברך רוצח בנו.
את אותם מקבילים אני מוצא בחברה הערבית , החייה על דפוסי חברה וקודים חברתיים שלא השתנו כלל וכל מי שמטייח את זה עם מחקרים רק מנסה לטייח את העובדות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 28-04-2006, 00:12
  המציק המציק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.02
הודעות: 628
תודה על המידע
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "גם בזה יש חדשות טובות, אבל לא לפרסום..."

מבדיקת הנתונים אכן עולה כי יש מקבילה ברורה בין התפלגות הלידות בקרב היהדות החרדית לאוכלוסיה הערבית.
שיעור הילודה נמצא בעלייה מתמדת והינו בולט בהשוואה לאוכלוסיות האחרות.
המשמעות היא פשוטה: עלייה בתוחלת החיים של תינוקות בהשוואה לשנים קודמות.
אבל נתון זה מעיד על רמת תברואה טובה יותר ולא מתייחס לשאלות העקרוניות שהעלנו כאן.
מה השתנה בתפיסת העולם המהותית של האוכלוסיה הערבית. האוכלוסיה החרדית.
הסגירות עדיין קיימת ותפיסות העולם השמרניות עדיין תופסות חלק נכבד.
לא רוצה לחזור שוב על הקלישאות ביחס לתפיסת החברות הללו, אבל הנתונים מדברים בעד עצמם.
במקום לשאול כמה תעודות בגרות התקבלו במגזר הערבי - צריך לשאול האם השתנו הנתונים הקשים של אלימות כלפי נשים במגזר הזה ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 27-04-2006, 13:24
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
אם עדין לא קלטת - אני בעד מלחמת חורמה בטרוריסטים
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי זוהרת שמתחילה ב "לא ברור לי למה הוא מתכוון , אבל יהיה מעניין לשמוע התייחסותך לפיגועי טרור"

אני גם בעד סיקול ממוקד - כאשר הוא אכן ממוקד. אני בעד מאמץ להמנע עד כמה שאפשר מפגיעה באוכלוסיה אזרחית.
אינני רוצה להיות דומה או פסאודודומה לטרוריסטים - אני רוצה לשמור על צלם אנוש גם במצבים קשים.

תוספת קטנה:
אין כל דמיון בין מה שקורה בארץ ישראל ובמיוחד במדינת ישראל לזה המתרחש בארצות סקנדינביה, בצרפת , באנגליה . בארצות אלו המיעוט הוא מיעוט זר וההשתלבות שלו בעיקרה, כחוטבי עצים ושואבי מים. חיים ב"גיטאות" צפופים ומזוהמים. אולי תוך כמה דורות הם אכן ישתלבו.
במדינת ישראל המיעוט הוא יליד הארץ ומגיעות לו כל הזכויות. דחיקתםו לפינה איננה לטובת מדינת ישראל - חייבים להרימם מאשפתות ולתת להם את מלוא זכויותיהם.

נערך לאחרונה ע"י ישראל היפה בתאריך 27-04-2006 בשעה 13:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 27-04-2006, 13:42
  זוהרת זוהרת אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.06
הודעות: 2,752
לדעתי אין פה שום ביצה ושום תרנגולת
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "זאת שאלת הביצה והתרנגולת"

מדובר בערכים של חברה מסויימת שאינם קשורים להפלייה, להפלייה לכאורה או אפילו להפלייה מתקנת, חברה ששורשיה נטועים עמוק בגישה של הכפפת האחר לאורח חייהם וכפי שאנחנו למדנו ולומדים (וחלק מהעולם אולי מתחיל ללמוד) הביצוע של הגישה הזו הוא אלים ורווי דם .

הנה קטע שהעתקתי לכאן מאתר ממר"י,



בעל טור רפורמיסטי ביומון "אל-אתחאד" היוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות, יוסוף אבראהים, קורא למוסלמים בחו"ל להכיר בחילוניותן של המדינות אליהן הגרו ולא לנסות לכפות את ערכיהם האסלאמיים על הרוב החילוני, להלן חלקים ממאמרו:



"דבר חשוב התרחש לאחרונה באוסטרליה וגרם לנו לשאול את עצמנו מי אנחנו ומה אופי יחסנו לאחרים? כאשר מגיעים זרים למדינות אסלאמיות לעבוד, לחיות, או לבקר, אנו מתעקשים שהם יכבדו את המסורות האסלאמיות והערביות שלנו. כמו כן, אנו מצפים מהעובדים הזרים בארצותינו לכבד את מנהגי דתנו ולעיתים אנו אף מפריזים ודורשים מנשותיהם לכסות את ראשיהן ברעלה, ודורשים מהם שלא לאכול בפומבי בימי הרמצ'אן ולהימנע מלאכול חזיר, לשתות יין וכדומה […] בכל המדינות האסלאמיות מענישים, מגרשים או כולאים כל מי שמואשם בפגיעה ברגשות התושבים [...]



זכותם של המוסלמים לכפות את הערכים האסלאמיים על עמיהם ובארצותיהם, כל עוד הם מהווים את הרוב. הבעיה היא מה קורה כאשר המוסלמים אינם הרוב, בדומה למצב באמריקה, באירופה, באוסטרליה ובכמה ממדינות אסיה [...] האם ביכולתם של המוסלמים המהגרים בחו"ל להתעקש להחיל את חוקי השריעה האסלאמית על עצמם ועל אחרים, אפילו במקרים שברור כי הם מיעוט? האם ביכולתם להתגרות בתרבויות החילוניות הרווחות בחברות המערביות, או להתנגד לרצון החברות הללו להפריד בין דת למדינה? [...] האם במדינות חילוניות יש למוסלמים זכות לבנות מסגדים, ללמד את הקוראן או לתמוך בבתי הספר הדתיים? האם חייבת להיות למוסלמי זכות לשאת יותר מאישה אחת באמריקה, רוסיה, אירופה וסין? האם הם יכולים לכפות שם את העונשים המופיעים בקוראן? [...]



מבחינה עקרונית העניין כולו מסתכם בהשקפותינו ביחס לאחרים, בשאלה האם אנו סבורים כי לאחרים יש זכויות או לא ובשאלה האם האסלאם הוא דת המסוגלת להתקיים בסביבה חילונית מבלי להתנשא על אחרים, במיוחד בכל הקשור לחוקים האזרחיים בדמוקרטיות המערביות.



העניין מחזיר אותנו פעם נוספת לאוסטרליה. בשבוע שעבר זימן ראש ממשלת אוסטרליה השמרני, ג'ון הווארד, ללשכתו קבוצה גדולה של חכמי דת מוסלמים מהקהילה המוסלמית המתגוררת ביבשת והציג להם אוליטמטום. הוא אמר כי אוסטרליה, שהיא אדמת מהגרים ביסודה, דורשת מכל מי ששוהה בה [...] 'נאמנות מלאה' לחוקה האוסטרלית החילונית ולא לשום חוק אחר הרווח במדינות מהן הגיעו המהגרים [...] מחשש שמא דברי ראש הממשלה אינם ברורים דיים, הוסיף ממלא מקומו ושר האוצר הנוכחי, פיטר קסטילו, כי חכמי הדת המוסלמים חייבים לדבוק בחוקים החילוניים ואם לא יעשו כן, עליהם לעזוב את אוסטרליה [...]



הסוגיה של 'לחיות ולהניח לאחרים לחיות' הפכה להיות סוגיה קיומית. בהתאם לערכים הדמוקרטיים הנוכחיים ולערכים נוספים, רוב הלא מוסלמים חיים במערכות המבוססות על הפרדה בין דת למדינה [...] הואיל ואין זה סביר שהמצב ישתנה [...] הכרח יהיה לאחינו המוסלמים החיים בחו"ל לחיות על פי ערכים משותפים עם אנשים המעדיפים את החילוניות. המוסלמים החיים בחו"ל לא יכולים להניח שהם מסוגלים לכפות את ערכיהם, בדיוק כשם שאין אנו מאפשרים לנוצרים החיים בקרבנו לכפות עלינו את ערכיהם [...]"

נערך לאחרונה ע"י זוהרת בתאריך 27-04-2006 בשעה 13:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 27-04-2006, 15:03
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
להזכירך את כותרת האשכול:"חדשות טובות - שינוים בדפוסי המשפחה הערבית בישראל "
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי זוהרת שמתחילה ב "לדעתי אין פה שום ביצה ושום תרנגולת"

מדובר כאן על שנוי ואת מביאה מאמרים העוסקים בהתאבנות.

העולם הוא גדול ורחב ידיים ומספר המוסלמים בו עצום ורב. אין להשוות מוסלמי סיני, למוסלמי אירני, או סעודי או ישראלי. אין להשוות בין מוסלמי מהגר למוסלמי יליד המקום.
לידיעתך, למרות הכל המוסלמים הפלסטינאים הם בין המתקדמים במוסלמי העולם שלא לדבר על המוסלמים אזרחי מדינת ישראל. גם בתנאים הקשים בו מצוי המיעוט המוסלמי, הוא מסגל לעצמו מנהגים ההולכים וקרבים למנהגי הישראלים. ככל שנקרבם יותר התהליך לדעתי רק ילך ויגבר.
השפעתו של הרוב לטוב או לרע לעולם קיימת ואין מי שיודע זאת טוב יותר מאשר אנחנו אזרחי מדינת ישראל קולטת העליה הגדולה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 27-04-2006, 14:51
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
צא ולמד - צפיתי לבורים שיעירו את ההערה הזאת
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי הרואה את הנולד שמתחילה ב "תבדוק את ההגדרות שלך שוב"

תוצר לאומי גולמי (תל"ג) הוא מונח המבטא את סך כל המוצרים (סחורות ושירותים) הסופיים המופקים בשנה נתונה במשק לאומי, בתוספת ההכנסות של גורמי ייצור מקומיים כתוצאה מפעילותם מחוץ לגבולות הארץ והחסרה של ההכנסות של גורמי ייצור חיצוניים העובדים באותו משק (כגון עובדים זרים).

לצורך חישוב התל"ג מוגדר "מוצר" ככל כסחורה או שירות שניתנים בתשלום. לפיכך, התל"ג הוא סיכום של כלל העברות הכספים במשק הלאומי. התל"ג אינו כולל סחורות ושירותים שאינם ניתנים בתשלום (פעילות התנדבותית למשל) וגם לא הפרשת כספים לחיסכון. התל"ג מתבסס בעיקר על העברות כספים מדווחות. ברוב המדינות יש חובה לדווח על העברות כספים לצורך תשלומי מסים, אולם יש גם העברות כספים שאינן מדווחות, ויש קושי להכלילן בנתוני התל"ג.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 27-04-2006, 21:29
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,776
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "הלכת ברחוב וטיל שטס במלחמת הכנופיות המאורגנות פגע בך"

אני מתכוון לכך שביום שבו יתאפשר לערבים להשתלב בחברה ובעבודה אצלנו, התל"ג של פלשתין יעלה (ושל ישראל ירד בגלל שהם יגנבו לנו את העבודה עם המחירים הנמוכים והעבודה הדפוקה שלהם), התקציב שלהם לקניית חומרי חבלה יעלה, והגישה החופשית לישראל (כמו כל פעם שאין סגר ואז כולנו יודעים מה קורה) תאפשר לאנשים להתפוצץ לא רק באוטובוסים ובכניסה לקניונים, אלא אף בכל מקומות העבודה בישראל, תודות לידידנו, שבניגוד אלייך, הדבר היחיד שמעניין אותם (כן, את כולם, בלי יוצא מן הכלל, ואל תמכור לאף אחד סיפורים) - זה שאנחנו נהיה מערבית למישור החוף*.

* לחלשים בגאוגרפיה - מערבית למישור החוף נמצא הים התיכון
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 29-04-2006, 00:19
  המציק המציק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.02
הודעות: 628
אני עדיין מתעקש שיש כאן תוצר לוואי של דמגוגיה
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "מה ז"א לא הוחל? יש לך למעלה ממליון פלסטינים עם אזרחות ישראלית..."

לא נראה לי שניתן ליישב בין הסתירה שערבי ישראלי קיבל על עצמו את עולה ודינה של מדינת ישראל.
בתוך ההגדרה הזאת לא כלול פלסטינאי, שהרי אם כך הדבר, כל פלסטינאי החפץ באזרחות ישראלית יכול לבוא ולטעון "מגיע לי ".
אני עדיין סבור שיש כאן נסיון דמגוגי של טיפוסים נוסח אחמד טיבי ואחרים למצוא מכנה משותף לאותם ערבים החיים מחוץ למדינת ישראל.
גולדה מאיר , בחוכמתה הרבה כבר אמרה בזמנו , " הם פלסטינאים ? . הפלסטינאים האמיתים הם אנו המתגוררים על אדמת פלשת"
ואני יכול להוסיף אם ניתן , שאותם פולשים בני חצי האי ערב הטוענים לבעלות על האדמה הזו , אינם יותר מאשר פולשים שגרשו בכח במשך השנים את היישוב היהודי מעל אדמתו.
זה שהם עכשיו משכתבים את ההסטוריה, טוענים לגזל , מזכירים את "הקוזק שנגזל".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:34

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר