לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום עיצוב גרפי! וזה וזה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > גרפיקה, ציור ותלת-מימד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-03-2006, 15:34
צלמית המשתמש של Au79
  משתמש זכר Au79 Au79 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.04
הודעות: 10,227
Facebook profile
מידע מדריכון לאיור דמויות (אופנה).


מדריכון קצר של איורי דמויות, לקוח מאיורי אופנה, ולכן הפרופורציות הלא ממש אנושיות.
כמובן שאפשר להתאים את הפרופורציות לדמות המצויירת, משום שלאחר קביעת הבסיס מוסיפים לדמות בשר, תרתי משמע.


דמות חזיתית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
השלבים, פחות או יותר:
א. בונים שני טרפזים, עם שיפועים סבירים (לא מלבן), הם הפוכים אחד מהשני והחלק הקרוב של שניהם הוא החלק הצר. הטרפז העליון כפול באורכו מהטרפז התחתון.
הקו האדום מציין את אמצע הגוף.
ב. מציינים על הגלילים את מקום חיבור הגפיים לגוף - הכתפיים והרגליים, ומוסיפים עיגולים שמרמזים על מיקומו של החזה.
ג. הגפיים מצויירות כגלילים, או כחרוט קטום, תלוי בגפה. החלק העליון של הזרוע שווה ברוחבו לכל אורכו, ולעומת זאת שאר חלקי הגפיים הולכים וצרים לקראת חלקם התחתון.
גם בגפיים עצמן המפרקים מצויינים ככדורים, על מנת לתת מרחב תנועה כלשהו, באופן שיראה אמין (יחסית. בד"כ איורי אופנה לא מדמים מציאות והם מוקצנים).
הראש - הצוואר מתחבר לאמצע הגוף (הקו האדום)
ד. לאחר שיש לנו הפשטה גיאומטרית של הגוף, מתחילים לעגל את הדמות, לבנות כתפיים, להצר היכן שצריך, לסמן את החזה בצורה ראויה וכו'.
כמובן שמחברים את הגפיים וכו' עם קווים מקיפים, משפרים את צורת המפרקים (זה לא באמת כדור ), ובכלל נותנים לדמות צביון יותר אנושי ופחות רובוטי.
ה. הקווים העגולים האדומים שיוצאים מהגפיים מסמנים את טווח התנועה של הגפה. ניתן להזיז את הגפיים בכל כיוון, ובפרט שזה לא נראה כאילו הדמות עברה התעללות. (וזה כולל שבירה וקטיעת איברים).

ניתן גם להטות את הטרפזים בכל מיני כיוונים ולתת לדמות תנוחות נוספות. בד"כ הטרפזים יסובו בכיוונים שונים, כלומר בצד אחד הם יהיו קרובים האחד לשני ובצידם השני הם יתרחקו, זאת כדי לדמות תנוחה צבעית, פחות או יותר



דמות צידית
(כל דבר שאינו חזיתי או אחורי )

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
כמה שלבים פשוטים יחסית שאפשר לשנות אח"כ במידת הצורך:
א. בונים את הכתף כעיגול, לאחר מכן מורידים ממנה את החלק התחתון של הזרוע, ואת השכם.
אפשר לשנות את הזוויות בהתאם לתנוחת הגוף הרצויה, וכמובן שאפשר לשנות גם בדיעבד.
בסופו של דבר מתקבלת צורה הדומה לסיכת בטחון נכה.
ב. מקצה חלק הגב\שכם מורידים קו נוסף שמדמה את האגן, בקצהו מוסיפים עיגול שהוא נק' החיבור של הירך.
ג. מקצה העיגול מעלים קו אמצע גוף, בהתאם לתנוחת הגוף. חשוב לשמור על הגיון כלשהו בהעלאת הקו הנ"ל, אחרת הגוף מתעוות יתר על המידה.
בין קו האמצע וקן הגב מסמנים עיגול המרמז על מיקום השד. אפשר גם לצייר את קן הכתפיים.
ד. מתחילים להשלים את הצד השני של הגוף. חשוב לזכור שבהתאם לזווית ולתנוחת הגוף קובעים מה החלק הנראה בצידו האחר של הגוף:
אם הדמות נמצאת בתנוחה כמעט חזיתית - שני צידי הגוף יהיו כמעט זהים בגודלם. אם הגוף נמצא בפרופיל - הצד האחר לא יראה. כל שלבי הביניים יהיו בהתאם.
לפיכך, החלק הימני של הדמות (שמאל שלנו) יהיה צר יותר מהצד האחר.
מעבירים קו כתפיים מקביל, ובצידו האחר מסמנים את הכתף השניה ואת החזה. מורידים קו בטן וקו אגן ומשלימים עיגול נוסף של הרגל השניה.
ה. מתחילים לצייר את הגפיים:





  • הגפיים יכולות לנוע כמעט בכל כיוון, ולא רק כפי שנראה פה בדוגמה.
  • הדבר החשוב היחיד שיש לזכור הוא - יציבה. לא ייתכן ששתי גפיים תהיינה באותו כיוון, משום שאז הדמות לא תוכל לעמוד.
  • בד"כ באיורי אופנה נותנים לגפיים תנוחות וכיוונים המראים תנועה כלשהי, וזאת כנראה כדי להבדיל את איור האופנה מבגד שמונח על בובה או קולב (השערה שלי, נראית לי הגיונית ).
  • בדוגמה המונפשת פה התעצלתי מעט, ולא היה לי די מקום בחלק התחתון, ולכן התנוחה מזכירה מישהי הנוסעת על סקייטבורד, זה לא מכוון
  • היד הנמצאת בצידו הרחוק של הגוף בד"כ תהיה מוסתרת ולא תצא ישירות מאיזור הכתף, אלא מאיזור הבטן, וגם אז יראו רק את חלק היד התחתון. למיטב הבנתי, באיורי האופנה זה נראה רע כאשר רואים את כל היד הרחוקה. בציור הזה פשוט קווקוותי את היד הרחוקה והוצאתי אותה באיזור הבטן.
ו. מסמנים קו היוצא ממרכז הגוף לכיוון מעלה, הצוואר נבנה משני צדדיו. החלק הקרוב רחב יותר מהחלק הרחוק, בהתאם לסיבוב הגוף. (כמעט חזיתי - שני הצדדים כמעט שווים. כמעט צדודי - החלק הקרוב רחב בהרבה).
את הראש ניתן למקם במגוון תנוחות וצורת. במידה והראש מצוייר בחזית, נהוג לתת לו הטייה קלה.
ז. שלב אחרון לסיום הדמות (לפני כן, ניתן לשנות את תנוחות הידיים והרגליים, ובכלל לשנות את צורת הגוף על לכדי שביעות רצון) - מחברים בין כל הצורות, בונים קווים עגולים, מיישרים היכן שצריך, מוסיפים קצת בשר.

*קו המפשעה (שיכול היה להיות מצויר בתום ציור הגפיים) יצוייר כמו ציפור פשטנית, אך בניגוד לציור חזיתי, כשמציירים דמות עם סיבוב כלשהו,
הפעם הכנפיים יקבלו קימור וקיעור
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה.
(הערה: באיורי אופנה לא נהוג לעשות הקצרות, משום שזה לא נראה טוב.)

זהו, אחרי שמקבלים דמות עירומה נאה כל-כך, אפשר להלביש אותה אם ממש מתעקשים

בהצלחה.

(הערת אגב:
ארז, אם אתה רואה את זה, מקווה שאתה לא כועס, ואם כן - התנצלותי הכנה )





נערך לאחרונה ע"י Au79 בתאריך 02-06-2006 בשעה 12:44. סיבה: תוספת
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:36

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר