16-03-2006, 15:12
|
|
מומחה בתחומי התעופה הצבאית והלוט"ר, ונגיעה אישית לנושא בניית דגמי מטוסים
|
|
חבר מתאריך: 10.11.02
הודעות: 1,883
|
|
אני יכול רק להניח
שמיקום הגה הכיוון נובע מכך שבעצם הוא לא פועל באותה צורה כמו הגה כיוון במטוסים.
במטוס, הגה הכיוון (אנכי, אופקי, תלוי בדגם ובתצורה) אמור בד"כ לייצר עילוי נוסף או להפחית עילוי על מנת להביא לשינוי כיוון הטיסה. גם הגה כיוון אנכי בעצם הסטת הפאנל הזז שבו גורם ליצירת עילוי בכיוון שנגד כיוון ההזזה. במטוס בעל תצורת כנפיים אופיינית (לא דלתא וקנארד) הגאי הגובה פועלים בכיוון הפוך, כלומר מפחיתים עילוי על החלק האחורי של המטוס על מנת לגרום לו להנמיך, מה שגורם למטוס להרים את האף ועקב כך משתנה זווית ההתקפה של הכנף העיקרית מה שמעלה את העילוי הכללי.
לעומת זאת, כפי שאני מבין את זה, בספינה ההיגוי לא מתבצע על פי אותם עקרונות, כלומר לא מדובר פה ביצירת "עילוי" מימי לכיוון זה או אחר, אלא פשוט הסטת זרם המדחף (בדומה לניהוג וקטורי במטוסים מסויימים) לצד זה או אחר. הסטת הזרם ימינה יגרום לחרטום הספינה לפנות ימינה, ולהיפך.
כל האמור לעיל מבוסס על הנחות תיאורטיות שלי בנוגע לענייני ספנות, אני ממש לא מומחה בעניין.
_____________________________________
---------------------
מיצו
---------------------
|