לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 03-02-2006, 17:40
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,768
היות וכבר שאלת את השאלה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי f-22 שמתחילה ב "חייל האוויר הסעודי , עד כמה הוא טוב"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי f-22
היי לכולם . אני מדי פעם קורא בפורם "ערבי" של מטוסים . מה שמרגיז אותי שהסעודים חושבים שלאחר רכשית הטיפון הם יהפכו "אפילו לפני שרכשו" לחיל האוויר הטוב באזור . גם חברים במדינות ערב חושבים כך . מה שמרגיז הם חושבים שה f-15s ממש הכי טוב בעולם וכל השטיות האלה . למישהו יש ידע על הטיפון ועד כמה הוא טוב "אני ממש מקווה שהוא גרוע" או קישורים שונים או מהשהוא שאחרי שהם יראו ישתיק אותם ?


לגבי ה F-15S מול הדגם שלנו, והסבירו לך שיש הבדל עצום והיות ואנו מכירים את הדימיון המזרחי ולא מהיום, בוא נסכם זאת כך:

חה"א שלנו הוא חזק ומתקדם מאוד, ומפעיל את מיטב החימוש והטכנולוגיה שניתן לרכוש (מה לעשות - בשלב הזה חמקנים אי אפשר לרכוש), בפירוש בחזית העולמית של הטכנולוגיה.

תוסיף את העובדה שבגורם הכי חשוב, יש לנו יתרון עצום בלתי ניתן לצמצום, הלא הוא הגורם האנושי (אמנם יהיה להם טייפון - נשאלת השאלה איך יתפעלו אותו)...כל אלו ביחד, השילוב בינהם נותן לך משהו שאתה לא יכול לטעות לגביו!

אז תהיה רגוע.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 03-02-2006, 17:46
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,768
זה כן נכון
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DenisTs שמתחילה ב "מה שעושה את החיל האוויר טוב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DenisTs
מה שעושה את החיל האוויר טוב הוא לא המטוס אלה הטייס(טוב בשנים האחרונות זה לא כ"כ נכון עם כל הטכנולוגיות)



חשוב שתדע לנצל את הטכנולגיה ולהוציא ממנה את המיטב, ולדעת לתזמן הכל כמו שצריך לכדי כלל פעולה מיטבית...(המילה טכנולוגיה מכילה בתוכה המון רבדים כמו: דיוק וכוח אש, שליטה ובקרה, מודיעין זמן אמת וכיו"ב. אתה צריך לדעת להוציא מכל אחד מן המרכיבים את המיטב ולדאוג שכולם יעבדו ביחד - המשמעות - מתקיימת דרישה לכ"א מיומן וברמה גבוהה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 04-02-2006, 13:31
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
יותר כדאי להשוות את ה F-15S לבז
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי yanivib3 שמתחילה ב "היתרון האיכותי של ח"א הישראלי מיטשטש מאוד מול ח"א הסעודי"

ולא לרעם. אני מצטט את עצמי מלפני כמה ימים:

ציטוט:
רוב מערכות האוויוניקה של ה F-15S הן בעצם מערכות של ה C\D, ולא של ה E. המכ"ם הוא מסוג APG-70S, שיש לו יכולות פחותות יותר אפילו ממכ"ם ה APG-63 של ה C\D, וחסר יכולות חשובות, כגון מיפוי קרקעי (SAR). קוד מערכת בקרת החימוש AWG-27 שוכתב על מנת להגביל יכולת נשיאת חימוש מסויים. כמו כן גם יכולת ה TFR, Terrain Following Radar הוסרה מן המטוס. גם מערכות ה ECM של המטוס הוגבלו ביכולתהן, והסעודים קיבלו גרסא מופחתת ביכולות של ה Lantirn, ה AAQ-19 Sharpshooter וה AAQ-20 Pathfinder. אחת היכולות שהוסרו מן ה AAQ-20 זו היכולת לנהג טילי AGM-65 Maverick
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 04-02-2006, 13:58
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,768
תקרא את האשכול
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי yanivib3 שמתחילה ב "היתרון האיכותי של ח"א הישראלי מיטשטש מאוד מול ח"א הסעודי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yanivib3
* זה נכון שלישראל יש פיתוחים מקומיים מתקדים שאמורים להוות מכפילי כוח, אבל זכרו
דבר אחד חשוב - מאז 1985 , ח"א לא השתתף בקרב אויר.
מאז ומתמיד, ח"א השתתף בקרבות אויר כאשר מטוסיו ומערכות הנשק שבידו
היו דור אחד מעל מטוסי האויב.
כיום המצב שונה לחלוטין - אני לא בטוח כיצד יסתיים קרב אויר בין F-15I ל-F-15S.


ובמיוחד את הכתבה בסוף. ותחזור אלינו...

http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=139853

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 04-02-2006, 21:05
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
הוא ביצע בעיקר משימות הגנ"ש ואף השיג הפלות
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "חיל האויר הסעודי לא פעל במלחמת המפרץ כנגד מטרות עיראקיות?"

ב-24 בינואר 1991 שני מטוסי תידלוק עיראקיים המריאו מבסיס שואיבה בדרום והמשיכו לטוס לכיוון דרום-מזרח לקרבת בסיס טאליל. בנקודה זו הם פגשו ארבעה מטוסי מיראז F-1 והחלו לטוס יחדיו בצורה לא מאיימת. כדי להטעות את מטוסי ההתראה המוקדמת האמריקאיים, שעקבו בצורה שוטפת אחרי כל הנעשה במרחב האווירי של עיראק, פנו המטוסים צפונה, לכיוון המנוגד לערב הסעודית. בשלב זה, בלא ידיעת האמריקאים, עזבו שניים ממטוסי המיראז' את המבנה והחלו לטוס מאחורי ערכת תקיפה אמריקאית שהחלה לעשות את דרכה בחזרה לבסיסים בערב-הסעודית. ערכת תקיפה טיפוסית כללה עשרות מטוסי תקיפה, יירוט, לוחמה אלקטרונית ותידלוק, כך שלעיראקים לא היה קושי להתגנב בעקבותיה. העיראקים, כך נראה, למדו בימים הראשונים של המלחמה את שיגרת הפעולה של הכוחות האמריקאיים והחליטו לנצל את הידע הזה לצורכי הונאה.
מה שסייע לעיראקים, שלא בידיעתם, היתה בעיה כרונית קשה במערכת ההגנה האווירית של ארה"ב. האמריקאים הפעילו באיזור המפרץ הפרסי שלוש מערכות עיקריות שעקבו אחרי הנעשה במרחב האווירי. במימי המפרץ שייטו סיירות "אגיס" שיכלו לעקוב בו-זמנית אחרי מספר גדול של מטרות אוויריות ואפילו ליירט אותן באמצעות טילים שנשאו על סיפונן. באוויר, הופעלו שתי פלטפורמות - ה-E-2 הוקאיי של הצי וה-E-3 איוואקס של חיל-האוויר. החפיפה בשטחי הכיסוי של שלושת האמצעים הללו נועדה להבטיח כי כלי טיס עוין יאותר וייורט במהירות, עוד בטרם יוכל לאיים על כוחות ידידותיים. בפועל, התמונה היתה שונה. בשל אי-תאימות בסוגי מערכות התקשורת בין הפלטפורמות השונות, התבצע התיאום האווירי באמצעות מערכת הקשר. כלומר, אם מטוס E-2 היה מאתר מטרה חשודה שטסה לעבר האיזור שעל המעקב אחרי הנעשה בו היה אחראי מטוס E-3 של חיל-האוויר, היה עליו להעביר את כל המידע הרלוונטי בקשר. תהליך זה גזל זמן רב ויצר פתח לטעויות רבות. העיראקים, שלא בכוונה, ניצלו את אי הסדר האלקטרוני הזה.
מטוס E-2 של הצי שפיטרל מעל המפרץ הפרסי היה הראשון שאיתר את צמד מטוסי המיראז' העיראקיים שהזדנבו מאחורי ערכת התקיפה האמריקאית. הבקרים ב-E-2 פנו בקשר למטוס E-3 של חיל-האוויר האמריקאי שטס באותה עת מעל ערב-הסעודית ושאלו האם הוא מבחין באותן מטרות חשודות. הבקרים ב-E-3 התקשו לאתר את המטוסים העיראקיים שטסו בגובה נמוך יותר ממטוסי התקיפה האמריקאיים החוזרים ולכן השיבו כי הם רואים את ערכת התקיפה העושה דרכה חזרה. המיראז'ים, כך מסתבר, טסו בדיוק בחיבור בין גזרות הכיסוי של ה-E-2 וה-E-3, או בפועל בין הצי לבין חיל-האוויר האמריקאי.
במקרה של הפלטפורמה השלישית, סיירת הצי "בונקר היל", התמונה לא היתה טובה יותר. הבקרים על הספינה התקשו להאמין כי העיראקים יבצעו מתקפת פתע כה נועזת. ובצדק, עד אותו יום העיראקים לא עשו כל פעולה דומה. לכן, בתחילה, סווגו שני הבליפים הלא-מזוהים על מסך המכ"ם כמטוסי צי ידידותיים.
האמריקאים הבינו לראשונה שמשהו לא בסדר כאשר שני מטוסי התקיפה העיראקיים שינו לפתע את כיוונם וכעת היה ברור שהם לא משתייכים לערכת התקיפה. ב"בונקר היל" הוכרז מצב כוננות וסיווג המעקב שונה ל"לא ידוע, נחשד כעוין". כעת נעשה ניסיון בהול להפנות מטוסי יירוט לעבר מטוסי התקיפה העיראקיים. הבעיה היתה שמטוסי יירוט של הצי שפיטרלו באיזור, לא נמצאו בעמדה מתאימה כדי ליירט את המטוסים העיראקיים. גם הפעם המזל שיחק לידי העיראקים. המיראז'ים חלפו בגובה נמוך מתחת למטוסי היירוט האמריקאיים וכאשר נשמע אות האזהרה הם כבר היו רחוקים.
בשלב זה, היה הצי האמריקאי חסר אונים. בקריאה נרגשת נתבקש צוות מטוס ה-E-3 של חיל-האוויר לנסות ולארגן במהירות כוח שינסה ליירט את המטוסים העיראקיים. לאמריקאים לא היה מושג מהו יעדם של המטוסים העיראקיים ואיזה סוג חימוש הם נושאים. לצורך העניין, מטוסים אלה יכלו לשאת גם פצצות לא-קונבנציונליות ולעשות את דרכם לבסיס גדול דוגמת דהארן, שבו נמצאו באותה עת אלפי חיילים אמריקאים.
מטוס ה-E-3 ניסה להזעיק מטוסי יירוט, אך התברר שבאיזור אין אף מטוס יירוט אמריקאי שיכול ליירט את מטוסי התקיפה העיראקיים בטרם יחדרו לערב הסעודית. הפטרול הקבוע של מטוסי ה-F-15 האמריקאיים חזר באותה עת לבסיסו והוחלף על-ידי מטוסי F-15 של חיל-האוויר של ערב הסעודית. כעת היה על ה-E-3 לנסות ולתאם מבצע יירוט מורכב בשיתוף עם מטוסי הקרב הסעודיים.
צמד מטוסי ה-F-15 הראשון החטיא את מסלול הטיסה של המטוסים העיראקיים. כעת, כל מה שעמד בין המיראז'ים לבין ערב הסעודית היה הצמד השני של מטוסי ה-F-15 הסעודיים. כמוצא אחרון הועברה סוללת טילי הוק אמריקאית, שהוצבה בקרבת אל-ג'ובייל בערב הסעודית, לכוננות גבוהה כדי להיערך ליירוט המיראז'ים.
גם שני מטוסי ה-F-15 הסעודיים, בפיקודו של קפטן איידי אל-שאמראני, החטיאו את מסלול הטיסה של המיראז'ים. בניגוד לצמד הראשון הצליחו מטוסי ה-F-15 של הצמד השני לחזור על עקבותיהם ולהמשיך במרדף. בשלב זה, מצא עצמו בן-זוגו של אל-שאמראני במצוקת דלק קשה. הטיסה המהירה כילתה במהירות את הדלק במכליו של ה-F-15. בייאושו שיגר ה-F-15 טיל ספארו אחד שהחטיא ומיהר לשוב לבסיסו בטרם יאזל הדלק.
שיגור הייאוש של טיל הספארו גרם יותר נזק מתועלת. מטוסי המיראז' היו מחוץ לטווח המירבי של הטיל, כך שלא היה סיכוי כלשהו שהוא יפגע במטרה. אבל, הספארו נקלט על מסכי המכ"ם של הספינה "בונקר היל" ובצי חששו שמה אחד ממטוסי המיראז' העיראקיים שיגר טיל אקסוסט נגד ספינות. האקסוסט, שגרם נזקים כבדים לצי הבריטי במלחמת פולקלנד, נחשב מאז לסיוט הגדול ביותר של כל איש ים. הצי האמריקאי החליט לא לקחת סיכון וכל הספינות במפרץ הפרסי הועברו לרמת הכוננות הגבוהה ביותר.
אל-שאמראני המשיך לבדו במרדף אחרי המיראז'ים שעשו מאמצים להתחמק. בשלב זה הטילו המיראז'ים מה שנראה היה כמו מכלי דלק נתיקים. אל-שאמראני ניסה לשגר טיל ספארו אך זה החטיא. לאל-שאמראני לא נותרה ברירה והוא שיגר את שני הטילים האחרונים שהיו על מטוסו. הפעם הצליחו שני הטילים מסוג סיידווינדר לאתר את מטרותיהם ושני המיראז'ים הופלו. אל-שאמראני נחת על אדי הדלק האחרונים בבסיס דהארן והפך בן-לילה לגיבור לאומי בערב הסעודית. היו אלה ההפלות הראשונות והאחרונות של ערב הסעודית במלחמת המפרץ.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 04-02-2006, 22:48
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,768
המקורות של "מקורות" אולי
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי f-22 שמתחילה ב "בקשר לשתי ההפלות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי f-22
יש מקורות שטוענים שהסרטון הזה צולם מתוך תא הטייס של ה f-15s שהפיל את המטוסים העירקיים
http://airbase.ru/alpha/f/f/15/video/f15migs.avi



כי שתי ההפלות הנ"ל היו בינואר 91' ואילו דגם ה S הגיע הרבה יותר מאוחר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 04-02-2006, 21:31
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,768
אם אינני טועה, עיקר
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי spritz שמתחילה ב "שאלה קטנה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי spritz
ב www.globalsecurity.org כתוב שמטוסי איווקס שסופקו לערב הסעודית בשנות ה-80 הותאמו לפעולה רק במפרץ הפרסי ובים האדום, לאור תלונה ישראלית על הפרת איזון.
מה בדיוק אפשר לעשות למטוס כמו אייווקס כדי להתאים אותו לזירה ספציפית?


ה"עיקור" הוא ביכולת הזע"ט, כשלמעשה נקלטים במערכות המכ"מ של האייואקס רק המטוסים המזרחיים - מיגים וכיו"ב... וגם בטווח המכ"מ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 12-02-2006, 01:18
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
חוב ללבני - חיל-האוויר המלכותי הסעודי במלחמת המפרץ - נתונים מספריים
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אז קדימה ! זמן נלקח !!!"

סה"כ גיחות: 6,852
מספר ביטולי גיחות: 527

חלוקת גיחות לפי משימות:
אמנעה: 1,656 (מתוכן 1,133 הן אמנעה כללית ו-523 מוגדרות כאמנעה בשדה-הקרב)
סיוע קרוב: 0
הגנ"א: 2,391
הגנ"א חודר: 227 (מתוכן 153 הן הגנ"א התקפי ו-124 מוגדרות כליווי)
תובלה: 1,829
סיור חוזי: 118
תידלוק: 485
בקרה אווירית: 85
שונות: 11 (בעיקר תובלת אח"מים).

חלוקת גיחות לפי סוג כלי-טיס (סוגים עיקריים):
F-15C איגל: 2,088 (הגנ"א לסוגיו)
F-5 (תקיפה): 1,129 (מתוכן 1,058 הן אמנעה לסוגיה)
ADV טורנאדו: 451 (הגנ"א לסוגיו)
IDS טורנאדו: 667 (מתוכן 590 אמנעה ו-75 הגנ"א התקפי)
RF-5 (סיור): 118
C-130 הרקולס: 1,808
BAE-125 (תובלה) - 110
E-3 סנטרי - 85
KE-3 (תדלוק) - 218

אבדות:
F-5 אחד וטורנאדו IDS אחד

מי שמעוניין בחלוקה לפי ימים (לא ברור לי בשביל מה...) שיפנה אלי בפרטי
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:29

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר