לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-01-2006, 23:23
צלמית המשתמש של itai25.
  itai25. itai25. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 1,882
כתבה התהפכות הנגמ"ש: קצינים בכירים יודחו(מעריב)

ציטוט:





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/408x153/108/832.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_ul.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/channel_corners/channel_news/f8ecd6_ur.gif]
הרמטכ"ל החליט להדיח סגן מפקד אגד בתותחנים, תפקיד המקביל לסמח"ט, ואת מפקד גדוד רשף בעקבות התהפכות נגמ"ש בבסיס שבטה. בתאונה נהרג סמ"ר אבי סאיג בן 20

אמיר בוחבוט
23/1/2006 22:33


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
משלמים על הטעויות: הערה פיקודית למפקד האגד (תפקיד המקביל למח"ט), הדחת סגנו והדחת מפקד הגדוד – אלה ההליכים החמורים שהחליט הרמטכ"ל רא"ל דן חלוץ לנקוט נגד המפקדים שנמצאו אחראים למותו של סמ"ר אבי סאיג שנהרג בהתפכות נגמ"ש סמוך לבסיס שבטה לפני כחודש וחצי.

הרמטכ"ל קיבל הערב את ממצאי מסקנות ועדת החקירה לתאונה שהתרחשה במהלך אימון של הגדוד. בנוסף לשלושת המפקדים הבכירים, החליט הרמטכ"ל לרשום הערה פיקודית גם לקצין הבטיחות של התרגיל וכן להדיח שלושה קצינים זוטרים נוספים - את מפקד הסוללה, קצין הבטיחות הסוללתי וקצין בטיחות נוסף.

"מדובר בתאונה קשה שגבתה מחיר דמים מיותר, במיוחד לנוכח התחושה כי ניתן היה למנוע אותה", אמר הרמטכ"ל לאחר שקרא את התחקיר. "אין משימת אימונים המצדיקה אובדן חיי אדם".

התחקיר העלה כי התרגיל נמשך שעות ארוכות ללא הפסקות למנוחה, מה שככל הנראה תרם להתרחשותה של התאונה. בעקבות זאת הנחה חלוץ לבחון את תפיסת האימונים בזרוע היבשה אל מול העייפות, ולוודא מתן מנוחה באימונים. כמו כן הורה הרמטכ"ל שלא לנהוג בלילה ללא אורות כשאין ברשות הצוות אמצעי לראיית לילה.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]



"החלטה שעוד תדובר רבות"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
הרמטכ"ל הורה כי מעתה ואילך בכל אימון של חילות היבשה ישמשו מפקדי היחידות כמנהלי התרגילים, ולא סגניהם.

הרמטכ"ל קבע כי תכנון התרגיל היה לקוי, ולזה נוספו פיקוד חסר וחניכה לקויה. "האחריות הבטיחותית מוטלת על כתפי המפקדים", אמר הרמטכ"ל. "קציני הבטיחות משמשים כגורם מסייע בלבד עבור המפקדים. חובתו ואחריותו האישית של כל קצין לפנות למפקדו במקרה בו אין ביכולתו למלא משימה כלשהי, זאת חלק מאחריותו".

"אין ספק שמדובר בהחלטה חריפה וקשה כלפי הגדוד, אך בסופו של דבר המסר ברור לכלל הצבא", אמר הערב קצין בחיל התותחנים. "הרמטכ"ל החליט החלטה חריפה וקשה שעוד תדובר רבות לא רק בחיל התותחנים אלא בצה"ל כולו. רק חבל שאותם קצינים ישמשו כשעירים לעזאזל במקרה הזה".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
לא הספיק להיכנס


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
סמ"ר אבי סאיג, בן 20 מתל-אביב, שימש כחובש בשירות סדיר בגדוד רשף (402) של התותחנים. בתאונה נפצעו קל שני חיילים וקצין. האירוע התרחש סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר כאשר במהלך התרגיל התהפך הנגמ"ש לתוך תהום. הקצין שהיה בנגמ"ש הצליח להיכנס לתוך פנים הנגמ"ש וניצל, אך סאיג לא הספיק לעשות זאת והוא נקבר מתחת לנגמ"ש ההפוך.

כוחות גדולים הגיעו למקום וניסו לחלץ את הנגמ"ש, אך נתקלו בקשיים בגלל מיקומו בתהום. לבסוף חולץ הנגמ"ש ולצוותי הרפואה לא נותר אלא לקבוע את מותו של סאיג.

מיד לאחר התאונה הורה אלוף פיקוד המרכז, יאיר נוה, להקים ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה. בתחקיר לקחו חלק מפקד זרוע היבשה, האלוף בני גנץ, מפקד פיקוד המרכז, קצין התותחנים הראשי, תת-אלוף לורנס מועלם.

מקור:http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/038/058.html

_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 24-01-2006, 12:37
צלמית המשתמש של High_Hopes
  משתמש זכר High_Hopes High_Hopes אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.02
הודעות: 8,838
קשה לקבוע דברים על פי מה שרשום בעיתון
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי JAVEHN שמתחילה ב "וזה אחד הדברים שנורא משגעים אותי"

כדי להסיק מסקנות צריך לקרוא את התחקיר המלא.
אני לא קראתי את התחקיר המלא אבל שמעתי הרבה סיפורים מהקצינים והחיילים שהיו שם.

התרגיל לא היה טוב מהתחלה, הוא היה מאוד איטי ונראה כאילו הייתה הרבה שאננות בכל מהלך התרגיל. השלב שבו התהפך הנגמ"ש היה השלב שבו האנשים היו הכי עייפים, לפי מה ששמעתי רוב האנשים במעטפת (הבקרה, הבטיחות ומנהלי התרגיל) היו במצב של התעפצות בשלב הזה.

עוד דבר שהיה רשום במעריב זה שכל הנחקרים בפרשה שיתפו פעולה באופן מלא בחקירה - לא היו נסיונות לקסת"ח בחקירה הזאת ואני עד לזה, בימים אחרי התאונה שמעתי מספיק אנשים שלא היו קשורים לה באופן ישיר מרגישים כאילו הם היו יכולים למנוע אותה. אני לא אתפלא אם חלק מהאנשים שהודחו לקחו על עצמם יותר אחריות ממה שבאמת היה להם בתרגיל.

בקשר להערה של - למה להאשים את הקצינים הבכירים, מה הם נסעו בנגמ"ש?
כפי שאתה יכול להבין מהכתבה, מפקד הנגמ"ש לא הודח ולדעתי בצדק. למרות שהוא הכווין, ולמרות שהוא זה שהכניס את הנגמ"ש לתעלה - גילו שזה נבע מטעות אנוש ולא מרשלנות. התקלות שהובילו להתהפכות הנגמ"ש לא נבעו ממנו. הם נבעו מהרבה תקלות בטיחותיות שנוגעות למפקדים ולבטיחות (אני לא יודע כמה מותר לכתוב אז אני ארחיב רק במה שנאמר בעיתון: העובדה שלא היה אמר"ל והעובדה שהשעות שינה של המפקדים והנהגים לא היו תואמות לחוקים).

דבר שחשוב לציין: הקצינים שהודחו הם קצינים מעולים, חלקם היו מפקדים שלי, חלקם יצא לי לעבוד איתם, חלקם שמעתי עליהם מאנשים אחרים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 25-01-2006, 14:48
  תומר123 תומר123 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.03.05
הודעות: 88
בתור אחד שגם השתתף בתרגיל
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Al_Madmal שמתחילה ב "לגבי מה שאמרו לגבי חוסר שינה"

עברתי באותו החודש תרג"ד, תרגיל אגד ותרסו"ל שכולם כללו לילות לבנים. בשיאו של לילה לבן אפילו הגיבור מבין החיילים לא יוכל להישאר ער. תרגיל פירושו אימון... ביולוגית, אי אפשר לאמן את הגוף לתפקד במצבי עקה. אין שום היגיון באימון תחת מאמץ של עייפות מצטברת, ועדיף לפי דעתי להשאיר את המצבים האלה למקרי אמת ומלחמות בלבד (שבהן בכל מקרה כל המשאבים של הגוף מגויסים ודרוכים).
בנוסף, מלכתחילה לא הייתה לי ברורה ההחלטה של נסיעה בלי אמר"ל, זה כמו רולטה רוסית.
ובקשר לק"ס - הוא ידע את המסלול לפני שהתחיל התרגיל, הוא היה יכול לעבור על המסלול באור יום או לפחות לחקור את המסלול, מכיוון שהמקום בו אירעה התאונה ידוע כמקום בעייתי ומסוכן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 25-01-2006, 18:13
צלמית המשתמש של High_Hopes
  משתמש זכר High_Hopes High_Hopes אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.02
הודעות: 8,838
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי תומר123 שמתחילה ב "בתור אחד שגם השתתף בתרגיל"

לא מסכים איתך שצריך לבטל לילות לבנים, עברנו מספיק לילות לבנים. ואפילו חיילים לא גיבורים החזיקו מעמד. כן צריך לבדוק את מתווה התרגיל ולוודא שאין ניווט קשה ב3 בלילה.
אני חושב שחלק חשוב מההכשרה כחייל זה להראות לך שאתה מסוגל לעמוד בדברים שלא ידעת שאתה מסוגל אליהם - לירות קצב אש מקסימאלי סוללתי אחרי לילה לבן זה דרך מצויינת, לדוגמא.

בקשר לק"ס - הוא לא היה צריך להיות שם קודם (אני לא אפרט עכשיו את התו"ל, אבל קצין צריך לדעת לנווט במקום שהוא ראה לפני כן רק במפה). מי שכן היה צריך להיות לפני זה הם מפקדי התרגיל וקציני הבטיחות. הם היו צריכים לעשות סיור שטח מקדים (אני בטוח שהם עשו את זה, זה חוק של שבטה) ולמצוא ולסמן את הקטעים הבעייתים. אני מאמין שהק"ס ראה לראשונה את הציר כמה דקות לפני שהוא התחיל את התנועה ולא היה לו זמן ללמוד ולנתח אותו באופן מלא. זה גם הסיבה שרוב מי שנענשו אלו קציני הבטיחות ומפקדי התרגיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:20

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר