לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון." -- אלברט איינשטיין ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > מדע, טכנולוגיה וטבע
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 18-12-2004, 21:15
  משתמש זכר ג_ב ג_ב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 5,463
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sponze שמתחילה ב "יחסי כוחות"

HP (כוח-סוס) הוא מידה של הספק: כמות האנרגיה שהמנוע מוציא בזמן מסויים. הנתון הזה לא משתנה בגלל תיבת ההילוכים. אם המנוע עצמו פועל קצת יותר מהר או לאט זה יכל להשתנות, אבל כשהמנוע פועל באותה המהירות, תיבת ההילוכים לא יכולה לשנות את ההספק. זהו נתון שקשור למנוע, ולמנוע בלבד. אבל תיבת הילוכים יכולה לשנות את המומנט.

אם תנסה לפתוח או לסגור דלת ובמקום לאחוז בידית, שנמצאת במרחק רב מהציר, תנסה להזיז את הדלת ע"י דחיפת נקודה שקרובה לציר, תגלה שהרבה יותר קשה לך (אתה צריך להפעיל יותר כוח).
מצד שני, לא היית צריך להתקדם הרבה כפי שהיית צריך אם היית בוחר נקודה הרחוקה מהציר.
הדלת לא השתנתה. את התנועה שביצעת אפשר לתאר ע"י גורם קבוע המכונה מומנט: מכפלה של המרחק מהציר, ועוצמת הכח שהפעלת (יש פה גם עניין של כיוון, אבל לא אכנס לזה כאן).

אותו הדבר קורה עם מומנט של מנוע במכונית (או במנוע, באופן כללי): תוכל לחבר אליו גלגל גדול (הכביש רחוק מהציר!), ויאפשר לרכב להתקדם הרבה עם כל סיבוב, אך יספק לך כח מועט יחסית, או גלגל קטן ש(הכביש קרוב יותר לציר), שבכל סיבוב יגרום לרכב להתקדם פחות, אך עם כח רב יותר.... גם אם המנוע עצמו לא משתנה.

רוב המנועים שאנחנו מכירים, לא יכולים להשתנות יותר מידי, ומספקים את אותו ההספק. ולכן הומצאה תיבת ההילוכים: יש בה מנגנון שמאפשר לשנות את המומנט. בתמורה למהירות זויתית איטית יותר, אפשר לקבל יותר מומנט (עם אותו גלגל, אפשר לקבל יותר כח), ולהיפך.

את ההספק ניתן לחשב ע"י הכפלת המהירות הזויתית והמומנט. אם המהירות הזויתית ירדה פי 5 (מ- 1250 סיבובים לדקה, ל- 250) אז המומנט יגדל פי 5. ולכן אם תשים גלגל בקצהו של המוט (עם תיבת ההילוכים) הכח שתוכל "להוציא" ממנו, גדול פי 5 מאשר גלגל זהה שהיה מחובר ישירות למנוע.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://galbarak.co.il/for_other_uses/freshsignature2.png]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:42

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר