לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-01-2006, 12:10
  kokoko kokoko אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.05
הודעות: 35
מפעילי הכטב"ם- חיל האוויר זה לא רק טייסים

הנה כתבה שפורסמה השבוע בבמחנה בעקבות סיום קורס מפעילי כטב"ם בפלמחים.
הבחורה השנייה אי פעם שסיימה את הקורס, ועולה חדש מארה"ב.


"אולי יש קצת קנאה בתהילת הטייסים, אבל מה שאני עושה תורם למדינה"
יום שישי, כ' טבת התשס"ו, ‏20 ‏ינואר ‏2006,

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/SIP_STORAGE/DOVER/files///1//49281.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]


צילום: שי סקיף

סג"ם ד' חלם להיות טייס, אז הוא עלה על מטוס - והגיע לארץ מטקסס. אחרי שגר לבד ופרנס את עצמו, הגיע לקורס בהתערבות הנשיא עזר ויצמן, אך נשר אחרי שנה וחצי והפך למפעיל כטב"ם. לצדו של ד', עמדה בטקס סיום הקורס גם סג"ם ר', שהפכה למפעילת הכטב"ם השנייה של חיל האוויר. "זו הרגשה מיוחדת", היא אומרת

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

יהושע בריינר, כתב 'במחנה'

בתחילת שנות ה-20 לחייו, סג"ם ד' לא היה צריך להיות מוטרד מבעיות מיוחדות. זה עתה סיים לימודי תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת טקסס, היה בעל חיי חברה עשירים ומשפחה מבוססת ומובילה בקהילה היהודית. אבל משהו היה חסר לו - ישראל. היום, אחרי למעלה מארבע שנים מאז שעלה לבדו לארץ ופרנס את עצמו עד לגיוס, מביט סג"ם ד' על סיכת מפעיל כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) שעל הסרבל שלו בגאווה רבה. "אחרי כל-כך הרבה מכשולים, סוף-סוף אני יכול להגיד שהגשמתי את החלום שלי, לשרת את המדינה של העם היהודי, ולהגן עליה בחיל האוויר הטוב בעולם". אין ספק שמכל האנשים בעולם חייב ד' את התואר המחייב של קצין בחיל האוויר לאדם אחד, האלוף (מיל') ונשיא המדינה בעבר, עזר ויצמן ז"ל.
"בארה"ב הייתי חבר פעיל בתנועת הנוער הציונית 'יהודה הצעיר', ובגיל 18 הגעתי לארץ עם עוד קבוצת יהודים לראות את הארץ מקרוב", נזכר ד'. "במהלך השהות בארץ נקבעה לנו פגישה עם הנשיא ויצמן, ששאל אותנו אם יש לנו בקשות מיוחדות. שאלתי אותו האם אני יכול לעבור קורס טיס. הנשיא מאוד התרשם והתלהב מהבקשה ואמר שיסייע לי בתנאי אחד - שאני אעלה לארץ. באתי לארץ מתוך ציונות, במטרה להגשים את האידאולוגיה שעליה חונכתי, אבל אין ספק שההצעה להיות בקורס הטיס דחפה אותי".
בגיל 23 החליט ד' לעזוב את הכל בטקסס, בניגוד לדעת הוריו, ולעלות לירושלים, אולם בארץ המזל לא האיר לו פנים.
"פתאום התברר לי שהמציאות בארץ היא לא ירח דבש", אומר ד'. "ההתחלה כאן הייתה קשה, כי פתאום מצאתי את עצמי לבד, בלי המשפחה, בלי החברים, עובד בעבודות מזדמנות ושוכר דירות. בשבוע השני שהייתי בעיר הייתי קרוב לפיגוע ברחוב המלך ג'ורג'. זה היה הלם ראשוני, אבל מלכתחילה לא באתי עם הרבה אשליות. לא חשבתי שבארץ כל היום רוקדים הורה ושותים קפה מפינג'אן. באתי עם האופטימיות של הציונות", הוא מכריז. "הציונות של העם היהודי חזקה מהכל. לפעמים קשה, אבל זה המצב. יכולתי להיות כלכלן בארה"ב, להתחיל קריירה ולחיות בלי דאגות, אבל תמיד ידעתי שאני רוצה להיות רק במקום אחד, ארץ ישראל".
כשהחל במיונים לקורס הטיס, נתקל ד' בלא מעט בעיות. "אמרו לי שהעברית שלי לא מספיק טובה, שאני מבוגר מדי. יצרתי קשר עם הלשכה של ויצמן, שעמד בהבטחתו, ונשלחתי למבדקים לקורס טיס, אותם עברתי בהצלחה. רציתי בכל מאודי להיות טייס בחיל האוויר, אבל לאכזבתי נפלתי מהקורס לאחר שנה וחצי. רציתי להיות קצין בחיל האוויר, כי ידעתי ששם העשייה תהיה החשובה ביותר, ושאצלם שמים דגש על הבן אדם. לשמחתי, מצאתי את עצמי בקורס מפעילים, והיום אני שלם עם עצמי. כשאני מביט לאחור ורואה את הדרך שעברתי, אני יודע שהשלמתי את תהליך ההתאקלמות הקשה שלי ושהיום אני ישראלי לכל דבר, אני חלק מהמדינה". כיום מתגורר סג"ם ד' אצל משפחה מאמצת בירושלים, שלקחה אותו תחת חסותה עוד בטרם גיוסו לצה"ל.
ד' מרגיש נוח מאוד בנעלי מפעיל הכטב"ם. "לראות את התמונה בזמן אמת, בזמן שאתה מתעסק בקדמת הטכנולוגיה, זה מרתק", הוא אומר. "אולי יש קצת קנאה בתהילת הטייסים, אבל כשאני יודע שמה שאני עושה תורם כל-כך הרבה למדינה שלי, אני שלם עם עצמי. לא באתי לארץ בשביל תהילה, הגעתי לכאן כדי לשמור על המדינה".
מפעילה עם קוקו
לצדו של ד' עמדה בטקס סיום הקורס גם סג"ם ר', שהפכה בשבוע שעבר למפעילת הכטב"ם השנייה בהיסטוריה של חיל האוויר. גם היא, כמו ד', הודחה לאחר שנה וחצי בקורס טיס. "אין הרבה מקומות שבהם אפשר לתרום למדינה כמו בעולם הכטב"ם", מסבירה ר'. "פה אנחנו יודעים שכל פעולה שאנחנו עושים משפיעה באופן ישיר על ביטחון המדינה. זו תחושה נהדרת".
ר' לא נרתעה מהעובדה שמבין מפעילי הכטב"ם שהוסמכו בשבוע שעבר בבית-הספר למפעילי כטב"ם, היא הייתה היחידה שאספה בכל בוקר את השיער הארוך לקוקו. "זו הרגשה מיוחדת להיות שונה משאר החבר'ה", היא מודה. "בהתחלה הבנים לא כל-כך ידעו איך להתנהג לידי, אבל בסוף הם מצאו את השיטה". ר' ישנה בקומה נפרדת מחבריה לקורס, אולם לדבריה, זה היה ההבדל היחידי שחשה. "היו זמנים שהרגשתי שאני צריכה לתת את המקסימום, היה חשוב לי שאנשים ידעו שאני פה בגלל היכולות שלי ולא בגלל שאני בת". ר' גם רואה עצמה פורצת דרך לבנות אחרות בתחום מפעילי הכטב"ם. "השאיפה שלי זה שכמה שיותר בנות יגיעו לעולם הזה, כי הן יכולות לתרום המון, בדיוק כמו בנים. הבעיה היא שכדי להיות מפעילה צריך ליפול מקורס טיס, מה שמחייב לחתום קבע לחמש שנים, וזה מרתיע את הבנות לבוא לפה".
"החבר שלי הוא טייס", מספרת סג"ם ר', "ואנחנו תמיד צוחקים אחד על השני למי יש כלי טיס יותר טוב. הוא טוען שאני מטיסה מכסחת דשא, ואני אומרת לו בתגובה שבקרוב יחליפו אותו במחשב".



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 22-01-2006, 19:59
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
הדיון שלכם בנוגע לאוטומציה קצת חסר טעם
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "בטעות"

קיימות היום מערכות שינחיתו עבור הטייס מטוס קרב ומטוס נוסעים כבד, עם מטען או בלי, גם בתנאים קיצוניים, ואפילו על נושאת מטוסים.
קיימות מערכות אשר יטיסו את המטוס דרך הנ"צ השונות, יגידו לטייס בדיוק מתי לשחרר פצצה, ואם יבחר מראש- גם ישחררו אותה בשבילו.

אבל... טייסים היו ונשארו מלאי גאווה ואגו, שלוקחים ברצינות גדולה את האימונים וההכשרות שעברו, ולא ייתנו בקלות למערכת ממוחשבת לעשות את העבודה בשבילם.
חלק מטייסי העבר הם הגנרלים ומקבלי ההחלטות של היום. כל עוד לא יהיה שינוי בחלק מהתפיסות הבסיסות האלה הדיון שלכם הוא לא ממש רלוונטי, בדיוק כמו הדיון בסוגיית מטוס מאוייש מול מטוס לא מאוייש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 23-01-2006, 05:08
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
מה שלא רלוונטי זה ההערות שלך...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "הדיון שלכם בנוגע לאוטומציה קצת חסר טעם"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ohadbx
קיימות היום מערכות שינחיתו עבור הטייס מטוס קרב ומטוס נוסעים כבד, עם מטען או בלי, גם בתנאים קיצוניים, ואפילו על נושאת מטוסים.
קיימות מערכות אשר יטיסו את המטוס דרך הנ"צ השונות, יגידו לטייס בדיוק מתי לשחרר פצצה, ואם יבחר מראש- גם ישחררו אותה בשבילו.

אבל... טייסים היו ונשארו מלאי גאווה ואגו, שלוקחים ברצינות גדולה את האימונים וההכשרות שעברו, ולא ייתנו בקלות למערכת ממוחשבת לעשות את העבודה בשבילם.
חלק מטייסי העבר הם הגנרלים ומקבלי ההחלטות של היום. כל עוד לא יהיה שינוי בחלק מהתפיסות הבסיסות האלה הדיון שלכם הוא לא ממש רלוונטי, בדיוק כמו הדיון בסוגיית מטוס מאוייש מול מטוס לא מאוייש.


בהנחה שהן מכוונות גם לחיל האויר הישראלי:
איזה מטוס קרב של חיל האויר יודע להנחית את עצמו?- אשמח לדעת...
מטוסים שטסים לנ"צ- קיים בתאוריה, בפועל המטוסים לא יודעים לשמור גובה מעל שטח, פונים בצורה מאוד איטית כאשר זה מבוצע ע"י טייס אוטומטי, לא יודעים לטוס במבנה כאשר הם טסים בטייס אוטומטי ולא יודעים לשמור מהירות לכן היכולת המפוקפקת הזו לא קיימת בפרקטיקה אלא רק בתאוריה (נכון להיום).
מערכות שיודעות לשחרר פצצה - לא קיימות בחיל האויר.
מערכות שאומרות לטייס מתי לשחרר פצצה- בחלק מהפצצות לא קיימות. ובאילו שקיימות בהחלט כן משתמשים בהם.
(ואם לעשות פרפרזה על התגובה שלך
אבל מגיבי פורומים היו ונשארו מלאי גאוה ואגו,שלוקחים ברצינות את האימונים שהם לא עברו וכן ברצינות את תוכניות הטלוויזיה והסרטים שמהם הם קיבלו את "השכלתם" הצבאית ,ולכן הם לא יתנו לחוסר הידע חוסר המקצועיות וחוסר ההבנה למנוע מהם לכתוב שטויות ולהעביר ביקורת לא רלוונטית.
פז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 23-01-2006, 08:51
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
כל הכבוד לך על הזלזול
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "מה שלא רלוונטי זה ההערות שלך..."

"איזה מטוס קרב של חיל האויר יודע להנחית את עצמו?- אשמח לדעת..." כמעט כל מטוס שיוצר בעשורים האחרונים יודע לעשות את זה באמצעות מערכת ILS וטייס אוטומטי. זה ממש לא שיא הטכנולוגיה. כמו שציינתי, קיימת גם מערכת ACLS שיודעת לעשות את זה באופן דומה בדיוק גבוה מאוד- על נושאת מטוסים (לא כתבתי בשום מקום שאני מתייחס לחה"א הישראלי בלבד,אבל למה שיהיה אכפת לך?)

"מטוסים שטסים לנ"צ- קיים בתאוריה, בפועל המטוסים לא יודעים לשמור גובה מעל שטח (יודעים גם יודעים, יש היום אלטימטרים שודעים למדוד את הגבוה האמיתי ולא רק הברומטרי, וגם הם מחוברים לטייס האוטומטי. בנוסף, יש לך גם פודי ניווט ומכ"מים שיודעים לעשות בדיוק אותה עבודה. לא רק שהם יודעים לשמור על גובה אמיתי מעל הקרקע, מטוסים היום יודעים לעשות את זה בטיסה נמוכה מאוד (Nap-Of-The-Earth), במהירות גבוהה מאוד, ולטפס מעל מכשולים לבד. כדאי שתתעדכן....) , פונים בצורה מאוד איטית כאשר זה מבוצע ע"י טייס אוטומטי" מהירות הפנייה הנמוכה עדיין לא אומרת שהם לא מסוגלים. אתה חושב שבזמן טיסת שיוט הפניות הן פניות הדוקות ומהירות כמו שרואים בקרבות אוויר? אין טעם לזה, וזה סתם מבזבז אנרגיה קינטית של המטוס (זה גם לא תמיד אפשרי בגלל החימוש החיצוני שעל הכנף).
"לא יודעים לטוס במבנה כאשר הם טסים בטייס אוטומטי" אין קשר בין זה לבין טיסה לנ"צ. הטייס עדיין ער בזמן טיסה אוטומטית והוא אמור לנתק אותה עם כל חשש לסכנה. בנוסף, קיימות היום מערכות דאטא לינק שמספקות מידע מדוייק על מיקום כל הכוחות הידידותיים בסביבה. אני לא חושב שתהיה בעיה לייצר מערכת כזו לטווח קצר כדי לשמור על מבנה קרוב יחסית.

"ולא יודעים לשמור מהירות" אז לטייס יהיה תפקיד... נו אז?

"מערכות שיודעות לשחרר פצצה - לא קיימות בחיל האויר." ממליץ לך לברר על מוד הפצצה ישן נושן שנקרא CCRP. במוד הזה הטייס בוחר נקודה שבה הוא רוצה שהפצצה תפגע, טס בכיוון הנכון, והמערכת משחררת אותה לבד. קיים מוד דומה לשחרור פצצות לייזר- המערכת גם משחררת את החימוש בזמן המתאים וגם יורה בלייזר בזמן המתאים. אם השיטות האלה היו קיימות כבר לפני 20 שנה עם חימוש טיפש, אין סיבה שלא יהיו קיימות היום עם מטוסים וחימוש חכמים הרבה יותר.
ושוב, שום דבר בהודעה שלי לא התייחס לחה"א הישראלי באופן ספציפי.

"מערכות שאומרות לטייס מתי לשחרר פצצה- בחלק מהפצצות לא קיימות. ובאילו שקיימות בהחלט כן משתמשים בהם." יכולת כזו לא קשורה לפצצה, אלא למטוס עצמו. שוב, ראה בנוגע ל CCRP, היכולת הזו קיימת גם לפצצה הכי טיפשה.


פעם הבאה תשתדל להגיב קצת יותר ברצינות... לא יודע מי אתה ומה ההכשרה/השכלה שלך, אבל אם אתה לא מכיר מונחים בסיסיים כמו ILS ו CCRP היא כנראה מועטה מאוד בנושא הזה, או שהלכת לישון מתחת לאיזה סלע ל40-50 שנה והתעוררת עכשיו.
מה בדיוק בתגובה שלי "מלא אגו"?

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 23-01-2006 בשעה 09:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 23-01-2006, 17:00
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
סלח לי
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "כל הכבוד לך על הזלזול"

מודה שהגבתי בזלזול, אבל לא אני לא ממש מתנצל...
מי שמזלזל בצורה בוטה באחרים (במקרה הזה זלזלת בגנרלים ובטייסים) נא לא יצפה לשום יחס אחר.
ועכשיו לתגובה עצמה:
לגבי ההשכלה שלי בתחום, בו רק נאמר שהויכוח בינינו הוא (אם נשווה לפורום רפואי) בין רופא לבין ילד שצפה בהרבה פרקים של ER. מה שעצוב בזה זה שהילד באמת חושב שהוא יודע משהו וממשיך להתווכח עם הרופא... בוא רק נגיד שכבר אין לי כל כך כוח אבל אני אתן לזה נסיון נוסף:
כתבת שלא התכוונת לחיל האויר הישראלי- אז נעשה לך הנחה ונגיד שהתכוונת גם לחיל האויר האמריקאי (אם ההערות שלך לא מכוונות לא לח"א הישראל ולא לאמריקאי אז אתה תאלץ להסביר למי בדיוק הביקורת שלך מכוונת).
גם בח"א הישראלי וגם באמריקאי כל מטוסי הקרב הרגילים (15-16) שמהווים את הרוב המכריע של מטוסי הקרב- לא יודעים לנחות לבד. ה ILS מביא אותך קרוב בהטסה אישית (לא בטייס אוטומטי..) אבל בשום אופן לא יודע להטיס את המטוס ובודאי שלא יודע לנחות לבד. (יכולות זו כן קיימת כפי שציינת במטוסי ארה"ב המיועדים לנחיתה על נושאת מטוסים)
CCRP- וכאן ההסבר קצת מסובך אז תתרכז- בפצצות טיפשות, בשום פנים ואופן לא יודע להגיד לטייס מתי לשחרר את הפצצה, הוא כן יודע להגיד לטייס מתי הפצצה תשתחרר- ואלה 2 דברים לגמרי שונים. הראשון מדבר על מתי צריך לשחרר את הפצצה בכדי שהיא תפגע במטרה, את זה הטייס צריך להטיס בעצמו! החלק השני הוא מתי הפצצה תשתחרר- את זה המערכת יודעת להגיד- וזה בהחלט בשימוש.
CCRP בפצצות חכמות- יודע להגיד לך בעצם את שני הדברים יחד (זה לא הCCRP אומר לך אלא השילוב בין המערכות)- ושוב גם זה בשימוש.
מטוסים שטסים לנ"צ- שוב אני מסביר שאי אפשר להשתמש במוד הזה- למרות שקראת עליו בביטאין חיל האויר וראית אותו ב JAG, אופציית שמירת הגובה לא קיימת במטוסי העולם המערבי נכון להיום- הם קיימים רק במטוסים שנושאים TFR ואלו הם מעטים גם בישראל וגם בארה"ב,גם למערכת זו יש מגבלות רבות ולכן היא בשימוש מועט ורק בטיסות לילה.
לגבי שמירת מבננה ומהירות- כמו שאמרתי- לא קיים היום במטוסים ולכן טיסות מבנה ביום נעשות ללא שימוש בטייס האוטומטי (או שאולי תסביר לנו למה לא צריך לטוס במבנה...).
לגבי ההכשרה שלי בתחום- אני מצטער אם תשובתי הקודמת היתה קצת קצרה ולכן נדמה היה שאיני מכיר מערכות כמו ILS ו CCRP , אני חשבתי שאני מתכתב סתם אם ילד, לא ידעתי שמדובר בילד שקורא ביטאון חיל האויר וצופה בTOP GUN וב JAG, אחרת כמובן הייתי מפרט יותר.
שורה תחתונה- אם תצליח להגדיר יכולת שקיימת כיום בפועל (לא בתאוריה, לא בביטאון, ולא אצל איזה חברה אזרחית שמפתחת את הרעיון אבל עוד לא מכרה אותו) באחד ממטוסי חיל האויר הישראלי או האמריקאי, אבל איננה בשימוש למרות שהיא עובדת ויעילה- אז הביקורת שלך כלפי הגנרלים והטייסים מלאי האגו תהיה במקומה.
אם רק תמשיך לכתוב משפטים שאתה לא ממש מבין אבל קראת בביטאון ובאותה נשימה תעביר ביקורת על אלו שכן טרחו ללמוד- אז אתה תישאר במצב שבו אתה נמצא היום.
יום טוב.
פז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 23-01-2006, 17:39
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
טוב, אדוני הרופא
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "סלח לי"

קודם כל בהודעה המקורית שלי לא היה זלזול באף אחד, רק הבעת הדיעה שלי על המציאות (דיעה שאנשים אחרים בתחום, עם רקע הרבה יותר גדול ועמוק משלי מחזיקים בה)- כלי טיס לא מאויישים ומערכות אוטומטיות לא יחליפו את האדם כל עוד יהיו אותם אנשי אוויר בעמדות כוח שרואים בזה פגיעה אישית בהם.
אני מנחש שגם אתה ראית בהודעה הזו פגיעה אישית בך (למרות שלא הייתה ולא יכולה הייתה להיות מכוונת אלייך), ולכן בחרת לצאת להתקפה נגדי, תוך שאתה ממשיך להשתמש בשפה וצורת התבטאות ילדותית שלא מוסיפה הרבה למעמדך כ"רופא". האמת גם לרופא המשפחה האמיתי שלי יש תסמונת כזו, אולי אתם מכירים...
אגב, להבא- אם אתה אומר "סלח לי" זה אומר שאתה מתנצל, ואל תתנצל או תבקש סליחה אם אתה ממשיך לעשות בדיוק אותו דבר גם אחר כך.

אכן, הדוגמא העיקרית שלי בנושא הנחיתות האוטומטיות היו מטוסי הצי והמארינס (ולאו דווקא מטוסי קרב) שיכולים לעשות את זה על גבי נושאת מטוסים, אבל להבנתי מעטים הטייסים שעושים את זה כל עוד הם במצב בריאותי תקין. בנוסף קיימות הדוגמאות של מטוסים אזרחיים שונים בעלי יכולת כזו.
לא חכמה גדולה מצידך לגרור את הדיון לתחום ספציפי שבו אתה יודע שאתה צודק, כי אתה יודע שבתחום אחר אני צודק. תתפלא, גם באף מקום בהודעה לא ציינתי את חה"א האמריקאי באופן ספציפי. שוב אני חזור ואומר, "אדוני הרופא"- דיברתי באופן כללי על הטכנולוגיה. לא אצל קולונל ג'ונס ולא אצל סא"ל משה. אם רק היית טורח לקרוא בעיון...

CCRP- ואתה אומר את זה בעצמך, אכן אומרת מתי הפצצה תשתחרר. אבל היא לא סתם אומרת את זה, היא אומרת מתי הפצצה תשתחרר כדי שהפגיעה תהיה בנקודה מסויימת, שנבחרה מראש ע"י הטייס. לאותה נקודה, ככה השמועה אומרת, קוראים אצלכם בחדר המיון "מטרה". משמע- המערכת אומרת לטייס מתי הזמן האופטימלי כדי לשחרר את הפצצה כדי שתפגע במטרה. זה לא מה שאמרתי? אני יחסוך לך- זה כן. בגלל שאותו רגע הוא כמובן קצר מאוד- המערכת יכולה "להגדיל ראש" וגם לשחרר את הפצצה לבד ברגע הנכון. זה לא מה שאמרתי? זה כן.

"אופציית שמירת הגובה לא קיימת במטוסי העולם המערבי נכון להיום- הם קיימים רק במטוסים שנושאים TFR ואלו הם מעטים גם בישראל וגם בארה"ב,גם למערכת זו יש מגבלות רבות ולכן היא בשימוש מועט ורק בטיסות לילה."
נו אז תחליט אדוני הרופא האווירי, קיימת או לא? תמיד כיף לקרוא סתירה עצמית באותו משפט... כמו שאמרת (בחלק הרלוונטי של המשפט שלך)- היכולת אכן קיימת במטוסים אשר נושאים מכ"מ מתאים, ויכולה להיות קיימת בכל מטוס אשר יכול לשאת פוד ניווט חדש מספיק.
לא נורא, אז שחכת מהיכולת הזו בזמן כתיבת ההודעה הראשונה שלך. עדיף היה שתודה בטעותך ונעבור נושא במקום שתתחיל לשים לעצמך רגליים ולסתור את עצמך. גם רופאים טועים (ויעידו על זה משפחות הנפטרים מטעויות הרופאים ברחבי הארץ).

"לגבי שמירת מבננה ומהירות- כמו שאמרתי- לא קיים היום במטוסים ולכן טיסות מבנה ביום נעשות ללא שימוש בטייס האוטומטי (או שאולי תסביר לנו למה לא צריך לטוס במבנה...)." כבר הסכמתי איתך בנקודה הזו. מה הטעם להעלות אותה שוב ושוב? כדי להראות שאתה צודק, חכם,גאון, וצריך להקים לכבודך מקדשים?

"שורה תחתונה- אם תצליח להגדיר יכולת שקיימת כיום בפועל (לא בתאוריה, לא בביטאון, ולא אצל איזה חברה אזרחית שמפתחת את הרעיון אבל עוד לא מכרה אותו) באחד ממטוסי חיל האויר הישראלי או האמריקאי, אבל איננה בשימוש למרות שהיא עובדת ויעילה- אז הביקורת שלך כלפי הגנרלים והטייסים מלאי האגו תהיה במקומה" אתה עשית את זה במקומי- בנוגע ליכולת הטיסה האוטומטית בגובה נמוך. אתה טוען אומנם שהמערכת בעלת "מגבלות רבות"... מעניין שבכל זאת משתמשים בה בלילה, למרות שיש אמר"ל ופודי ניווט, אבל לא ביום. למה? ההסבר בהודעה המקורית שלי- אנשים לא מוותרים בקלות על שליטה בחייהם לטובת מכונה. בלילה אין מנוס וחייבים להשתמש בה, כי היא בכל זאת יותר טובה וזריזה מהשרשת של פוד ניווט-עין-מוח-יד.

ג'אג ו ER אני לא רואה, וגם את גיל הבטאון כבר עברתי. אם רק תניח לרגע לדיעות הקדומות שלך, ותרגע מהעצבים שחטפת בלי סיבה מההודעה הראשונה שלי אני מאמין שתמצא גם בסיס ורצינות מאחורי הניק-ניימ שלי. גם אם כתבתי דברים לא נכונים, אפילו גיבוב מוחלט של שטויות (ואני לא חושב ככה, הבאתי הסברים רציונאליים כדי לתמוך בטענות שלי), תאמין לי שהייתי (וגם האחרים שקוראים את ההודעות האלה מהצד) מקשיב בהרבה יותר תשומת לב ולוקח את הדברים שלך בהרבה יותר רצינות אם היו נכתבים בצורה קצת יותר תרבותית.
אז נכון שאתה גיבור וחכם ולא צריך טובות מאף אחד, ולא צריך לשכנע אף אחד- אבל אם לא בשביל אז בשביל מה כתבת? כדי לעורר מלחמת השלכת זבל?
אני (אם אדם יכול להעיד על עצמו) בעל ראש פתוח מאוד ללמידת ידע ודברים חדשים מאלה שידועים, ולמדתי כבר המו מהפורום הזה והחברים הרציניים בו. גם אם אתה בעל ידע עצום ויכול לחנך פה כל אחד ואחד- עדיין לא נותן לך את הזכות להתבטא ככה (לא רק כלפיי, ראיתי גם הודעות שלך בדיונים אחרים), כבר היו פה כאלה, והורידו אותם מהעץ מהר יחסית.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 23-01-2006 בשעה 17:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 25-01-2006, 08:09
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "טוב, אדוני הרופא"

אתה לא בעל ראש פתוח. כל הדיון הזה התחיל בביקורת של ילד שלא מבין בתחום (אתה), שזה ממש סביר, שמיד מכיוון שאין לו ראש פתוח- המשיך בהכללה לגבי האגו והגאווה של טייסים וגנרלים, שזה כבר לא סביר (מכיוון שזו הכללה ומכיוון שלא הבאת הוכחות).
מכיוון שאין לי כבר הרבה סבלנות אליך, בו נחתוך ישר לעניין: מעבר לתחום האיזוטרי של הנחיתה על נושאות מטוסים (ששנינו לא מבינים בו הרבה), איזו מערכת או עזר קיים ויעיל במטוסי קרב ואינו בשימוש ע"י הטייסים מלאי הגאווה.
תן לי אחד- ותקבל התנצלות.
לא תמצא אחד- נחליט כבר מה יהיהה גורלך.
פז.
נ.ב- ראיתי שאתה מנסה להתקבל לקורס טייס, מהדעות הקדומת שיש לך על טייסים- אני יכול להבין מדוע אתה חושב שאתה מתאים (אגו גאווה וכו') אבל אני לא חושב שהדעות הקדומות האלה עדיין תקפות לגבי הטייסים הצעירים של היום- אז צפה לאכזבה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:49

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר