12-11-2019, 20:55
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
פרטים נוספים על תאונת הברק מטייסת 109
https://www.bhol.co.il/news/1039477
זה לא סטנדרטי שהוא חזר לכשירות" אומר סא"ל נ' על 'ברק', מטוס F16 בו נתקלנו במהלך הביקור בבסיס. "מדובר במטוס שבמאי 2005 הגיע לנחיתה מגיחת אימון שגרתית, אך הוא חווה התקפלות של כַּן נֶסַע קדמי (מכלול שתומך בגלגל א.ש.) בצורה לא רצונית, המטוס ירד מהמסלול - הצוות מיד נטש - אם הוא לא היה נוטש הם היו מתים בוודאות. המטוס התהפך וניזוק בצורה קשה מאוד. המנוע, הכנף, הזנב. מה שנשאר זה הגוף והמערכות".
על אף הגובה הנמוך הצליחו הטייס סרן עופר והנווט סרן אורן, להפעיל את מערכת הנטישה. שני המצנחים נפתחו וצוות המטוס צנח לצד המסלול. המטוס סטה ממסלול הנחיתה, התהפך ועלה באש. אך למרות ההתרסקות הקשה בו הוא הפך להיות שבר כלי, הוא נשלח לטיפול נמרץ ביחידת האחזקה האווירית בבסיס תל נוף, שבנתה אותו כמעט מהתחלה. "שבע שנים עבדו עליו, הוא פורק לגורמים והורכב מחדש. היום הוא מטוס מן המניין, אין הבדל בינו לאחרים" אומר סא"ל נ'.
רס"ב אלדד, מי שהוביל את פרויקט השיקום בתחום הנדסה, אמר עם החזרתו לכשירות מבצעית בשנת 2015, "כשהוא הגיע, לא האמנו שנוכל לתקן אותו. החלק הקדמי היה מרוסק לגמרי, הזנב נשבר, הכנפיים התעקמו והמנוע ההרוס היה מלא בבוץ". אל"מ עודד שפיקד אז על היחידה הוסיף "אף על פי שאנחנו די מנוסים בשיקום מטוסים אחרי תאונות, עם מטוסים מהסוג הזה לא התמודדנו מעולם". למרות הכל, אנשי יחידת האחזקה האווירית (יא"א) לא הרימו ידיים. לאחר שבע שנים של טיפולים והחלפה של מאות רכיבים, ברק 041 סוף-סוף המריא הביתה, חזרה לטייסת העמק. "אני עומד כאן ליד המטוס, ומבין על כמה אנשים ההתרסקות הזו השפיעה", אמר רס"ן במיל' עופר, הטייס שנפלט מהמטוס רגע לפני ההתרסקות. "קשה להאמין שהכל חזר להיות כמו שהיה".
|