01-01-2006, 16:37
|
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 1
|
|
תיאום מס - איך ומה עושים?
שלום לכולם,
אני שכיר ועובד במקום עבודה יחיד. לכן, מעולם לא הייתי צריך לעשות דבר בקשר לתיאום מס.
אולם, אשתי עובדת במספר מקומות עבודה (כשכירה). השגנו תיאום מס במקור עבור כולם, אבל לדעתנו עדיין ניכו לה יותר ממה שהיה צריך. לכן, אנחנו צריכים לערוך עבורה תיאום מס.
לכן, אנחנו מנסים להבין מה עושים - הנה מה שהצלחנו להבין:
1. עלינו להשיג טופס 106 מכל אחד מהמעבידים.
* שאלה: עד מתי מותר למעביד לעקב את מתן הטופס? מרץ? מהו זמן סביר?
2. עלינו למלא טופס 135.
* שאלה: באתר מס-הכנסה (http://www.mof.gov.il/taxes/tfasim_mas.htm) מצאנו רק טופס 135 עבור "דו"ח שנתי לשכירים בקשה להחזר מס לשנת המס 2004". האם עלינו לחכות עד שיוציאו את הטופס עבור 2005?
* שאלה: בטופס יש "בן הזוג הרשום" ן"בן/בת הזוג". מהו ההבדל? האם בטופס אנחנו צריכים להתייחס גם להכנסה שלי, או רק להכנסותיה של אשתי?
ושאלה כללית: האם אפשר לעשות את זה בעצמנו, או שאין לנו סיכוי ועדיף לשכור רו"ח שיעשה את זה בשבילנו?
-יונתן
|