לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-12-2005, 11:20
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מי מוכן להילחם בפיאט?!?

מלחמת בוץ: פיאט נגד האמר

בפינה הימנית, האמר, פנינת השטח הוותיקה והמוכרת של תעשיית הרכב האמריקנית. ובפינה השמאלית, הטוען לכתר במשקל 7 טון, פיאט אולטרה
רועי צוקרמן
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3178956,00.html

האמר, תתכונן להיכנס למרחב המוגן - יש יריב חדש בזירה. תכירו את "אולטרה" (Oltre), רכב תצוגה מעניין במיוחד לבית פיאט. האולטרה, שמתעתד להתחרות על משבצת כלי השטח חסרי הפשרות לשטח, מביט היישר להאמר ולא מתכוון למצמץ. אז בואו נכיר את המתמודדים שלנו.

הוא גדול, הוא גדול, הוא גדול. פיאט אולטרה עם חברות בתערוכת בולוניה
היצירה החדשה של פיאט מביאה לזירה אורך של 487 ס"מ, לעומת 468.5 ס"מ "בלבד" להאמר H1, רכב השטח שנולד עבור צבא ארצות הברית. לפיאט נרשם ניצחון גם בממד הגובה, עם 205 ס"מ לעומת 191 בלבד להאמר. ממדי הרוחב זהים (220 ס"מ), אך בבסיס הגלגלים מצליח ההאמר לפגוע בפיאט עם סנוקרת מסובבת - 330 ס"מ לאמריקה, 323 "בלבד" לאיטליה.

מי עשה כושר, מי אכל פסטה
אבל אם בבסיס הגלגלים מצליח ההאמר לזכות בנקודה, לסיבובים הבאים מביא הפיאט ארטילריה כבדה. כבדה תרתי משמע: המשקל הכולל שלו עומד על כשבעה טון, כמעט פי שניים מההאמר, שפתאום מתחיל להראות קומפקטי למדי.

בפיאט יוכלו לשבת חמישה לוחמים. בהאמר החמישי יצטרך לתפוס טרמפים
אבל משקל כבד הוא לא הכל, ולהאמר יש אס חשוב בשרוול. בזמן שהאולטרה זלל פסטה ללא הרף והעלה במשקל, לרכב השטח האמריקני היה זמן פנוי להתאמן במכון הכושר. לפיאט מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ועם הספק של 185 כ"ס? ההאמר מעלה את הרף עם שמונה צילינדרים, נפח של 6.5 ליטר ולא פחות מ-208 כ"ס. כך שלמרות שמנוע הפיאט נהנה מתיבת שישה הילוכים (אוטומטית) לעומת ארבעה בלבד להאמר, המהירות המרבית של האולטרה נמוכה יותר - 130 קמ"ש לעומת 150 להאמר.

יכולת שטח - נוקאאוט לאיטליה?
אוקיי, אז ההאמר קל וחזק יותר. אבל בקרב הבוץ שלפנינו חשובה במיוחד יכולת השטח. ולפיאט ככל הנראה לא חסר ממנה. כמו להאמר, גם כאן יש הנעה כפולה. אבל בזמן שה"אמריקני" יאלץ לעקוף סלעים ומכשולים בגובה יותר מ-40 ס"מ, יוכל ה"איטלקי" לחלוף מעליהם, תודות למרווח גחון גבוה ב-10 ס"מ תמימים.

ההאמר והאולטרה מסוגלים שניהם לנוע בשיפוע צד של עד 40 אחוז. אבל השיוויון הזה נשבר בכושר הטיפוס. האמר H1 מסוגל לטפס עלייה בזווית מרשימה של 60 אחוז? לאולטרה כושר טיפוס מדהים של 80 אחוז. למי שהביטוי "לטפס על הקירות" הומצא ממש בשבילו...

גלגלי 315-40 עוטפים חישוקי "26. עשרים ושש
גם כושר הצליחה באולטרה גדול יותר, אגמים בעומק עד 85 ס"מ לא ידאיגו את נהג האולטרה, בעוד שההאמר זקוק לדרך חלופית כבר שהמים בגובה 76 ס"מ "בלבד". ומכיוון שלשניהם יש שלוש נעילות דיפרנציאל (מרכזית, ואחת לכל סרן), הפוטנציאל של הפיאט החדש נראה טוב מזה של ההאמר הוותיק. ואם אכן כך, מדובר בהישג לא קטן.

אז מי האלוף?
בקרב הבוץ, איטליה מול אמריקה, פיאט מול האמר, אולטרה נגד H1, נדמה שיש מנצח אחד בלבד. למרות שלהאמר יש יכולת שטח נחותה, למרות שהוא כבר "החדשות של אתמול", ולמרות שלאולטרה יש עיצוב שאף אחד לא יוכל להישאר אדיש כלפיו.

ההאמר הוותיק. ניצחון טכני
למרות כל הדברים הללו, להאמר יש יתרון אחד שמעניק לו ניצחון מיידי. הוא הופיע לזירה. בשלב זה לא ברור מה יהיה עתידו של האולטרה, שמבוסס על רכב שטח צבאי קיים של איווקו (חטיבת המשאיות של פיאט). ייצורו לא מובטח, וכל עוד הוא לא עומד למבחן מול "מלך השטח" הלא-רשמי מאמריקה, הרי שזה האחרון נהנה מניצחון טכני.
אז מה דעתכם, בצה"ל צריכים להכין כבר מכרז לרכישת "אולטרות", או שאפשר להישאר עם ההאמר לעוד כמה שנים?


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 05-12-2005, 14:24
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
אני צריך לראות את הפיאט עושה את כל מה שהוא עושה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מי מוכן להילחם בפיאט?!?"

מעבר לכך, שקשה לי להאמין שעם כוח נמוך יותר הוא מבצע יותר טוב פעולות שדורשות נטו כוח, כמו טיפוס שיפועים.
נקודה נוספת היא העובדה שלפיאט בסיס גלגלים צר יותר עם מרווח גחון גבוה יותר = מתכון בדוק לרכב מתהפך.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 06-12-2005, 13:31
  אומי 5 אומי 5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.05
הודעות: 990
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "אני צריך לראות את הפיאט עושה את כל מה שהוא עושה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ביטיס
מעבר לכך, שקשה לי להאמין שעם כוח נמוך יותר הוא מבצע יותר טוב פעולות שדורשות נטו כוח, כמו טיפוס שיפועים.
נקודה נוספת היא העובדה שלפיאט בסיס גלגלים צר יותר עם מרווח גחון גבוה יותר = מתכון בדוק לרכב מתהפך.

בחינת טיפוס שיפועים לצורך מפרט טכני ,נעשית על שיפוע בטון בחיספוס מסוים .
כמו הרבה דברים הסטנדרטים בארה"ב ובארופה שונים (הידעתם -שאפילו כח סוס מודדים בשתי שיטות?)
אני לא יודע מה חוקים למבחן בכל אחת מהארצות ,אבל האמר עולה יותר מ60 מעלות ,ומגיע לשפ"צ לש יותר מ40 מעלות ,בדוק .
חוץ מזה יכול להיות שהפיאט (אני לא מאמין שאני כותב את זה) יכול לעלות 80 מעלות ,אבל הזווית גישה שלו נחותה ,וכנ"ל זווית הנטישה.
רוב המצים של טיפוס שיפוע מצריכים גם זוויות גישה /נטישה טובות.

עוד דבר ,טיפוס לא דורש כוח נטו, הוא דורש קודם כל אחיזה ,רציפות ,ואח"כ כח .
תתפלה כמה אפשר לעלות על 1500 2000 סל"ד עם האמר.
חלק מאחיזה זה משקל ,ולכן יכול להיות שהוא עולה זוויות יותר מהאמר (אבל גם שוקע הרבה יותר מהר....)

מה הם שמו שם בשביל 7 טון?!
_____________________________________
לפעמים חרבון זה כמו קרב , אתה חוזר עם חוויות שאף אחד לא רוצה לשמוע .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:11

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר