12-11-2005, 22:21
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
האמת שצריך להתמודד עמה
שלום ערן!
כעסך מובן לי, אך הטחת אמירות משתלחות ביוסיפון ובמבקרים אחרים - אינה הדרך, ואינה הוגנת.
איני בקיא בעובדות, ולא קראתי את התחקיר, וגם איני יודע עד כמה אותו תחקיר משקף את העובדות והאמת של ארועי אותו יום אומלל, ובכל זאת - אם הדברים הם אכן כמו שכתב יוסיפון - הרי שיש בדבריו מידה מסויימת של אמת.
העובדה כי אדם, קרוב ואהוב ככל שהיה, לא נהג כשורה, לא נהג מתוך מחשבה צלולה ומפוקחת - מותר שתאמר.
אם אדם נהרג פשוט מאד כי נהג בטיפשות - מותר שיאמר הדבר, ומותר שמשפחתו תחשף לכך מתוך הכרה שאדם, באשר הוא אדם - אינו מושלם.
יש אנשים שנהרגים בגלל טיפשות. בגלל אי הפנמת המצב (מציאות צלף בשטח למשל). בגלל שהסכימו בגלל סיבה כזו או אחרת - להתפשר על נהלים ובטיחות...
גם במשפחתי זה קרה, ואני יכול להגיד לך שהתגובה לדברים היתה קשה לא פחות מתגובתך. אבל "התחשבות" בצער המפחה - אינה עילה לטיוח המציאות.
אם הצלחת להגיע עד לכאן - אז חכה שנייה, ותראה במה מדובר:
בדף http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=93017 תמצא את סיפור חייו (ומותו) של סבי - יצחק חימו, שנהרג מירי צלף בתל-אביב.
כתוב שיצחק (על שמו אני נקרא) נהרג מפגיעת צלף לאחר שעסק בחילוץ ספרי תורה מבית בוער בתל-אביב, ואכן זו האמת....
יום אחד, טיילתי עם אבא שלי בשכונת שבאזי, בה גר בילדותו, ופגשנו את מי שהיה חברו שלי סבי, ועד לארוע. התברר שכאשר סבי ירד במדרגות - צעקו לו חבריו - "תיזהר מהצלף" (הצלף עמד על צריח מסגד חסן בק). במהלך הירידה במדרגות - החליט סבי להעיף מבט ולנסות לאתר את הצלף - ונפגע...
יהיה מי שיכתוב על כך בספרי ההיסטוריה - שסבי נהרג בעת חילוץ קשישים מבית בוער, ועל כך שמת על קידוש השם - כאשר עלה אל הבית הבוער - והציל מן האש ספרי תורה.
העובדה היא פשוטה - הוא נהרג בגלל טמטום!!!
מאז אותו יום - אבא שלי לא מדבר עם אותו אדם (עודו חי?) וגם לא נכנס אל מקום העבודה של בניו (למרות שהיו בקשרי עבודה). גם אבא שלי מרגיש שהרגו את אביו בפעם השנייה.
תגובתו אינה רציונאלית, ובוודאי שאינו מעידה על יכולת להתמודד עם האמת כפשוטה.
ערן - תגובתך דומה (ושוב - כל זאת מבלי לדעת את העובדות), ויוסיפון, מבחינתך, הוא לא יותר ממטרה רכה - אבל האם הוא באמת ראוי לאש?
שלך.
צחי
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|