09-11-2005, 00:41
|
|
|
|
חבר מתאריך: 24.03.04
הודעות: 4,275
|
|
מדריך - שיפור תוצאה בעזרת ערוצי הצבע
או:
איך אפשר להשתמש בערוצי הצבע הנפרדים על מנת להשפיע על התמונה הכללית, גם בלי להמיר לש/ל.
כל תמונה כמובן מורכבת מ-3 ערוצים - אדום, ירוק, כחול (RGB...)
לרוב הערוץ האדום הכי בהיר, הערוץ הירוק בינוני והערוץ הכחול יחסית הכי חשוך.
למה זה חשוב?
כי אם לדוגמה הערוץ האדום נשרף ואני רוצה לשחזר פרטים אני אוכל להשתמש בערוץ הכחול לשם כך, שקיבל פחות אור מהאיזורים האדומים.
איך עושים את זה?
פותחים את הצילום (בפוטושופ כמובן) ואת חלון הערוצים (CHANNELS)
אפשר לראות שהערוץ האדום באמת שרוף בעיקר באזור העמוד.
עכשיו בוחרים את הערוץ המבוקש (לוחצים עליו) ואז בוחרים את כל המשטח (CTRL + A)
במקרה הזה בחרתי את הערוץ הכחול כי הוא מבליט את הילד בצורה הכי חזקה.
מעתיקים.
חשוב - קודם חוזרים למצב RGB (לוחצים על ציור הצבעוני בחלון הערוצים) ורק אז מדביקים.
(אם ישר מדביקים לא קורה כלום כי הערוץ הכחול מודבק על הערוץ הכחול...)
איזה ערוץ לבחור?
את זה צריך להחליט בהתאם לצילום, לפורטרטים בד"כ הערוץ הכחול משפר כי הוא הכי מוצלל ושומר על הפרטים שבעור, לנוף ירוק דווקא הערוץ האדום מפיח חיים בעצים ומכהה את השמיים.
אחרי שהדבקנו קיבלנו שכבה חדשה בגווני אפור.
משנים לה את ההגדרה לLUMINOSITY, מה שישפיע על השכבה שמתחת רק בהגדרות הבהירות והניגודיות, לא על הצבע.
אפשר גם לנסות איך הצילום נראה כשהשכבה מוגדרת כOVERLAY אן SOFT LIGHT, זה יותר קונטרסטי אבל לפעמים עדיף.
הבעיה העיקרית היא שהפעולה הזאת מעלימה חלק גדול מהגוונים בגלל שהם נהיים כהים יותר אבל לא מקבלים יותר רוויה.
מה שעושים - נכנסים ל"גוון ורוויה" (אין לי כח לכתוב את זה באנגלית - CTRL+U) ומוסיפים רוויה.
איזורים מסויימים יהיו יותר מדי רוויים, ואז מה שעושים - בוחרים למעלה את הצבע הספציפי ומשחקים איתו.
פה הייתי צריך להוריד מהרוויה של האדום, כי הוא שוב התחיל לאבד מהפרטים.
עד כאן המדריך המאוד שימושי, אפשר להשוות צילום מקור (מימין) לצילום הערוך (הילד בולט על פני הרקע הרבה יותר, ויש יותר רעש כתוצאה משכפול הערוץ הכחול שתמיד רועש יותר)
מכאן אפשר להמיר לש/ל ע"י DESATURATE
אפשר אחר-כך להוסיף גוון של ספיה או כל גוון אחר בעזרת COLORIZE שנמצא גם הוא בתוך HUE&SATURATION
טיפ נוסף - אחרי הCOLORIZE התמונה דהוייה קצת, אני נכנס לCOLOR BALANCE ומוסיף אדום וצהוב, יותר נעים בעין.
הנה עוד השואה:
מימין - הצילום המקורי אחרי המרה לש/ל וCOLORIZE
משמאל - השיפור.
המתכון הזה לא תמיד פועל לחיוב, ולפעמים צריך לשחק הרבה עד שמגיעים לתוצאה רצויה.
(שכפול ערוץ כחול + השטחה, אז שכפול האדום והשטחה, אז קצת לבלס וכו'...)
התמונה שבחרתי לא ממחישה בצורה אידאלית את השיפורים שהשיטה יכולה לעשות, לכן אני מוסיף עוד 2 דוגמאות:
ערוץ כחול - להדגשת הפרטים והקמטים, במקרה הזה לא הוספתי רוויה, אפילו הורדתי קצת כדי שהגוונים יהיו חומים.
ערוץ אדום - להכהות את השמיים ולהבהיר את האדמה
מקווה שמישהו ילמד מכל הסיפור הזה משהו
מוזמנים לשרשר תוצאות לפני ואחרי שלכם...
נערך לאחרונה ע"י KoKo_ בתאריך 09-11-2005 בשעה 01:05.
|