לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 02-11-2005, 16:45
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "מחליף ליסעור"

אנחנו לא היחידים שמטיסים את היסעור, אפילו לא את הדגמים הישנים, ונתקלים באותן שאלות
חלופות ידועות:
1. המשך שדרוג היסעור - יסעור 2015 במקום היסעור 2000. מתוך המטוסים שנקלטו עם היסעור, האנפה 205, קורנס, סופר-פרלון, נשר, דרור, עגור הם כולם היסטוריה עד פרה-היסטוריה. העיט עדיין טיס אבל גם כן בדרך. ראמים טסו עוד לפני זה. אין סיבה לא לשדרג. מנועים, להבים, תא טייס, כל זה אפשר להחליף.
2. הדממת חלק מהצי וביצוע רוטציה להקטנת השחיקה.
3. קבלת מסוקים עודפי ח"א / צי אמריקני, בשילוב עם 1, 2 או שניהם.
4. החלפה במסוק תובלה רוסי כמו ה MI26. לא סביר
5. החלפה במסוקי צ'ינוק. שוב לא סביר.
6. גריטת היכולת מזרוע האויר. הופך יותר ויותר ישים בגלל היכולות החדשות של הינשוף בעיקר בטווחים הרחוקים אבל עדיין לא מענה ליכולת הנשיאה המשמעותית של היסעור הן בבטן והן במיתלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 03-11-2005, 19:23
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אני מבטיח - אני גם מקיים!!
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Yoni K שמתחילה ב "[QUOTE=רועי AZ]להעביר את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Yoni K
אנחנו ממתינים בקוצר רוח.


לקחת סטופר??

פרסום ראשון: פרויקט ההשבחה שיאריך את חיי היסעור עד 2025


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/tans.gif]

גיל שני ואמרל ונקרט


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/tans.gif]

35 שנים לאחר שנקלטו בחיל–האוויר, וכחמש שנים לאחר שהושלם תהליך שידרוגם הקודם, יושבחו בשנים הקרובות כל מסוקי היסעור של החיל. ההבטחה: מימסר משופר, גוף מחוזק ומערכת שליטה ובקרה חדשה יאריכו את חיי היסעור עד לשנת 2025



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/tans.gif]



כל מסוקי היסעור של חיל–האוויר צפויים לעבור בעשור הקרוב השבחה מקיפה שתאריך את חייהם בכעשרים שנים נוספות. השיפורים יתמקדו בהיבט התחזוקתי של המסוקים ויכללו, בין השאר, חיזוקים במבנה, שיפורים במימסר ועוד. העבודה כולה תבוצע ביחידת האחזקה האווירית (יא"א) של חיל–האוויר.

מסוק היסעור, המסוק הוותיק ביותר בחיל–האוויר, נכנס לשירות מבצעי כבר לפני כ–35 שנים, בשנת 1969. מאז, השתתף במאות פעולות חילוץ, ביצע תובלות לוחמים ומבצעים שונים והתמחה בנשיאת מטען כבד.

חשיבותו של היסעור לפעילות החיל, והעובדה שבעולם לא קיים מסוק דומה לו שיכול לתת מענה לדרישה המבצעית של חיל–האוויר ולהחליף אותו במשימותיו המיוחדות, יצרו את הצורך, עם התיישנות המסוק, בשידרוג כולל של מערכותיו. במהלך שנות ה–90 הוסבו מסוקי היסעור לדגם יסעור–2000 והותקנו בהם מערכות אוויוניקה חדישות, צגי מחשב ותוכנה חדשה. בנוסף, תוכנן מחדש תא הטייס ונעשה שימוש בהנדסת אנוש מתקדמת.

אבל, מספר אירועי בטיחות חמורים שאירעו במערך היסעור בשנים האחרונות הביאו להחלטה על השבחה נוספת למסוקים, שתשלב שיפורים תחזוקתיים ואוויוניים. "חלק מאירועי הבטיחות כמעט הסתיימו בתאונות, ובכמה מקרים אף קירקענו את כל המערך לתקופה של מספר חודשים", מספר רס"ן נ', ראש מדור מסוקי סער במחלקת אמצעי לחימה. "פרויקט ההשבחה נועד לטפל בדיוק בבעיית הבטיחות הזו ולהאריך את חיי המסוקים עד לשנת 2025".

במסגרת ההשבחה המקיפה, עליה הוחלט לפני מספר חודשים, ייערכו שיפורים במימסר המסוק, יחוזקו חלקי גוף המסוק, יוחלפו הצירים ותותקן מערכת שליטה ובקרה חדשה. בינתיים, נמצא הפרויקט בשלבי בדיקה ותיכנון, ובעוד כשנתיים צפויה להסתיים העבודה על מסוק האב–טיפוס הראשון. אחריו, עד לשנת 2010, עתידה להסתיים השבחתם של שאר מסוקי היסעור של חיל–האוויר.

מקור: http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...272&docID=21998

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 02-11-2005, 21:06
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
גודל תא המטען.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "מה הבעייה להכניס לתוכו ג'יפ?"

גודל תא המטען (רוחב \גובה) של ה-S-92 הוא 2.01 מ' על 1.83, מול 2.3 על 2.0 של היסעור. כיוון שמדובר ברוחב בנקודה הרחבה ביותר, וכיוון שממילא צריך קצת רווח בין כלי הרכב לדופן (לא זוכר בדיוק מה התקן), וכיוון שהדלת של יסעור קצת קטנה יותר מהתא כולו, אי אפשר בכלל להכניס האמר גם ליסעור. אפשר תיאורטית להכניס לנדרובר ל-S-92, אבל הוא צריך להיות בלי דיגומים ובלי בליטות בצדדים (רוחב 1.6 בערך), כלומר לא הגרסה הצבאית. בפעם האחרונה שבדקתי, התברר שתהיה עבודה די קשה להכניס פנימה כזה (לא מבין למה מתעלמים בכל הדיון הזה מה-EH-101, שעכשיו מיוצר בארה"ב, תא הנוסעים שלו רחב 2.35, והוא מסוגל לסחוב יותר חיילים). אם תשים לב, הזנב של ה-S-92 מתחיל *הרבה* יותר נמוך מאשר הקצה העליון של תא הנוסעים, ואא"ט רוחב הרמפה הוא 1.83 מ'. בקיצור, תצטרך לחתוך קצת מהג'יפ כדי להכניס אותו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 04-11-2005, 00:51
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
על הצ'יינוק
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "מאות ק"מ ? חשבתי קצת יותר....."

קראתי בספר כלשהו (למה הזיכרון בוגד דווקא כשצריך אותו) על טייסים ישראליים שבחנו את הצ'יינוק והשוו אותו ליסעור. נילוו אליהם כמה מהנדסים של בואינג, כאשר ביצעואת טיסת הניסוי.

המסוק לא מצא חן בעיני הטייסים, והם "הפליגו בשבחו" של המסוק בעברית, תוך השוואת יכולות המסוק, לאלה של היסעור. משסיימו את הטיסה, ונחתו, ניגש אליהם אחד המהנדסים, ושאל בעברית צחה:"אתם באמת חושבים שהמסוק מחורבן?!?"

התברר שאחד המהנדסים שנילוו לטיסה היה בוגר הטכניון שעבר לעבוד בארה"ב...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 02-11-2005, 21:16
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
כי:
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי realNbalance שמתחילה ב "מדוע לא?"

1. יכולת נשיאת חיילים מוגבלת.
2. רוחב תא נוסעים כמו בבלק-הוק. יכולת נשיאת כלי רכב פנימית לא קיימת, למעט טרקטורון מיוחד.
3. מחיר יקר להחריד.
4. מתרסק כל שבועיים בערך.
5. בקיצור, צעצוע יפה אבל לא בשבילנו. הוא טוב כדי להכניס סיירות לכל מיני מקומות (מהיר בלי מתלה מטען וארוך טווח), אבל לשאר השימושים לא. ולמעשה, אם תנסה להוביל איתו חטיבת חי"ר על גי'פים, תמצא שהוא האופציה האיטית ביותר - יותר מהיסעור, יותר מה-EH-101, בטח יותר מהמי-26; כי בגלל יכולת הנשיאה המוגבלת הוא צריך הרבה יותר סבבים, ומתלה המטען מוריד ממהירותו. היתרון שלו על יסעור עם ג'יפ בפנים מצטמצם מאוד. בקיצור -בנשיאת גייסות רבים עם ציוד, הוא פתרון לא טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 02-11-2005, 21:29
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "השערה/שאלה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ArmouredDov_D9
האם יתכן שיהיה אפשר לתת לתעשייה האווירית לייצר גרסה מתקדמת של היסעור ברשיון (למעט אולי המנוע) כמו שעשינו עם ה"נשר" (למרות שזה לא היה ברשיון, אבל את המטוס ייצרו) וה"כפיר"?


מדוע שהאמריקאים ייתנו לנו רישיון לייצר יסעור בארץ? האם בכלל אנו מסוגלים לעמוד בכך תקציבית?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 02-11-2005, 23:39
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
המסוק הזה הוא עדיין על הנייר
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "כמה שאלות..."

מדובר בהצעה של חברת בואינג\בל למסוק התובלה של העתיד.
ובהרחבה:


The US Army Aviation Applied Technology Directorate, in cooperation with its Joint Service and NASA partners, has awarded five 18-month Concept Design and Analysis (CDA) contracts for a Vertical Takeoff and Landing (VTOL) Joint Heavy Lift, (JHL) rotorcraft. In order of their design cruise speeds, the five concept vehicles chosen for study are the:
  • Sikorsky X2C, X2 Technology Crane coaxial rotor (165 knots)
  • Boeing ATRH, Advanced Tandem Rotor Helicopter (165 knots)
  • Sikorsky X2HSL, X2 Technology High Speed Lifter advancing blade compound helicopter (245 knots)
  • Bell Boeing QTR Quad Tilt Rotor (275 knots)
  • Frontier Aircraft OSTR Optimum Speed Tilt Rotor (310 knots).

The CDA contracts are for conceptual/preliminary design of a baseline aircraft and specific design excursions to identify the impact of payload, range, environmental conditions, and shipboard compatibility on aircraft size, performance, operational suitability, cost, schedule, and development risk. The is a JHL VTOL rotorcraft that supports future Joint concepts of operations (CONOPS). These include mounted and dismounted vertical envelopment; executing operational maneuver and sustainment operations at extended ranges simultaneously into unprepared, complex terrain locations under extreme environmental conditions; and overcoming enemy anti-access strategies in Joint expeditionary operations from land and sea bases.

The JHL baseline design specification is to carry an FCS/Stryker/LAV Vehicle over a 250 nautical mile (nm) radius, under 4000 foot density altitude and 950 Fahrenheit (4k95) conditions, from/to land or sea bases and operating areas. Eight specific excursions to these conditions will also be investigated that include lighter and heavier cargo (16 to 26 tons), shorter and longer mission radii (210 to 500 nm), more extreme environmental conditions (6,000 ft at 95÷F), and full compatibility with a future ship.

The CDA is part of the overall multi-year (FY05-07) JHL Concept Refinement effort focused primarily on supporting the joint requirements definition process. The CDA is the technical pillar of activity designed to inform the joint requirements analysis with credible rotorcraft design concepts and performance projections that can reasonably be matured to a Technology Readiness Level 6 by 2012.
The CDA contracts deliverables include aircraft designs with substantiating data, a specification document, a technology development strategy, and cost/schedule estimates for a Component and Technology Demonstration phase in a large-scale flight vehicle.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:44

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר