01-11-2005, 11:25
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
על מפקדים ופיקוד בח"א
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "OK. זה מעניין, מכיוון שהמקלען הוא מפקד כלי הטיס."
זה יאמר באופן גורף למדי, ועשוי אף להטעות, אבל בח"א ה"פיקוד" נעשה במישור המקצועי, ולא בהכרח כתלוי דרגה.
אם טייס X הוסמך להובלת מבנה, ויש לו כישורים טובים מטייס Y - אזי הוא יהיה המוביל, גם אם Y בכיר ממנו בדרגה.
דוגמא - את מבני ה-F-16 לתקיפת הכור בעירק הובילו סא"לים, ובין חברי המבנה היה גם מפקד הבסיס שלהם, אך הוא לא הוביל את המבנה. כנ"ל גם במבני ה-F-15 שליוו אותם.
לגבי מסק"ר - מי שאחראי על השמדת המטרות, כלומר המקלען\משגר הטילים, הוא אחראי המשימה, ולכן הוא זה שמוגדר מפקד המסוק, ולא הטייס עצמו.
חשוב להבהיר ששני אנשי הצוות במסוק הם טייסים.
ועוד נקודה - כבר הזכרנו בעבר את הקשל"ט - אותו חייל היושב במשל"ט (ה"בור") ואחראי על תפעול חיל האוויר בכפוף לסמכותו, יכול להיות סמל, ובסמכותו לפקוד גם על קצינים בכירים - בגדר סמכותו.
בנקודה אישית שלי - אני שלא הייתי קצין, במסגרת תפקידי, הייתי אחראי להפעלתם של 3 קצינים ושל החיילים הכפופים להם. זה לא אומר שהעמדתי אותם למסדר כל בוקר - אבל בתוקף סמכותי המקצועית ביחידה - הייתי גורם מקצועי שיש לפעול עפ"י הנחיותיו, וכך גם אין מקום לחיכוך "דרגתי".
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|