לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 29-10-2005, 11:26
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "Yak-25 Flashnight"

ה Yak-25 Flashnight נולד לאחר צורך למטוס יירוט שייגן על הטריטוריות הצפוניות והמזרחיות של בריה"מ. את הרעיון למטוס דו-מושבי המונע ע"י שני מנועי turbo-jet הגה סטאלין באוגוסט 1951.

ה Yak-25 Flashlight היה המטוס הסובייטי הראשון שצוייד במכ"ם ויכל היה לפעלול בגל מזג אוויר.

אב-הטיפוס, Yak-120, טס לראשונה ב 19 ליוני 1952. המטוס נכנס לייצור סידרתי בשנת 1953 למרות מספר בעיות שנתגלו, אחת מהן הייתה במכ"ם. פיתוח המכ"ם שתוכנן בשביל המטוס, ה Sokol RP-6, עוד לא הושלם, ומטוסי ה Yak-25 שיוצרו בין השנים 1953-1955 צויידו במכ"ם ה RP-1D. לאחר מכן, מטוסים שצויידו במכ"ם ה Sokol קיבלו את הציון Yak-25M, והמטוסים הראשונים מדגם זה נמסרו לחה"א הסובייטי בינואר 1955.

ישנן מספר נוסף של וראסיות.
במספר מטוסי Yak-25M הותקנה מערכת Gorizont-1 שאיפשרה להטיס את המטוס מרחוק ע"י תחנת שליטה קרקעית. מטוסים אלה קיבלו את הציון Yak-25MG.

בין 1956 ל 1956 הוסבו גם מספר מטוסי Yak-25M ל "testbed" לניסויים בטילי א"א. ה Yak-25K-5 צוייד במכ"ם ה Izumrud וארבעה טילים "רוכבי קרן" RS-1U, או כפי שהם ידועים בנאט"ו, AA-1 'Alkali'. במטוסים אלו הוסרו שני התותחים.

ה Yak-25K-8 צוייד בטילי K-8 (AA-3 Anab), אבל בוטל מאוחר יותר בשל העדפה ל Yak-28P.

גרסאת הצילום כונתה Yak-25RV (Razvedchick Vysotnyj), "צילום בגובה רב". כנף ה Yak-25RV תוכננה מחדש, ואורכה היה 23 מטר, יותר מפי 2 אורך הכנף של ה Yak-25M. המצלמות הותקנו בתוך גוף המטוס. בחלק מן המטוסים הוסר תותח אחד.

ה Yak-26 היה פיתוח של ה Yak-25 כמפציץ, אבל רק תשעה נבנו.

ה Yak-27 היה שיפור של ה Yak-25 שצוייד במנוע רקטי לשיפור הביצועים בגובה רב. דגם היירוט, ה Yak-27V לא נכנס לשירות, ואילו מדגם הצילום, ה Yak-27R, נבנו 160 מטוסים שנכנסו לשירות בשנות ה 50 המאוחרות.

בשנת 1961 מספר מטוסי Yak-25RV יוצרו כמטרות דמה לאימון טייסים. ה Yak-25RV-I הייתה גרסא מאויישת לאימון ללא ירי אש חיה, וה Yak-25RV-II היה בלתי מאוייש לאימון באש חיה.

נתונים (Yak-25):


אורך: 15 מטר.
מוטת כנף: 10 מטר.
גובה: 4 מטר.
משקל ריק: 5 טון.
משקל המראה מקסימלי: 9 טון.
מנועים: שני מנועי טורבו סילון Mikulin AM-5 או Klimov RD-9. שניהם הפיקו 5,000 ליברות דחף.

מהירות מירבית: 1,090 קמ"ש.
טווח: 2,700 ק"מ עם מיכלים חיצוניים.
תקרת שיוט: 15 ק"מ (50 אלף רגל).
קצב נסיקה: 1.8 ק"מ לדקה.
יחס דחף\משקל: 0.53:1.
חימוש: שני תותחי Nudelman NL-37 בקוטר 37 מ"מ.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 29-10-2005, 12:22
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
הבעיה תמיד הייתה- אתה לא יכול להנחות מה שאתה לא רואה
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי dpkot שמתחילה ב "אה"

והיא הופיעה גם למשל בנסיון לבנות פצצות מונחות במלחה"ע השנייה (זרקורים, יונים וכו' וכו').
ברגע שהעצם (וזהל א משנה אם זה מטוס או טיל) יוצא משדה הראייה- אתה לא יכול לעשות כלום, ולכן טווח השימוש שלהם היה מוגבל, ולא הצדיק בניית פלפורמה "מלאה".
לשדר שידורי טלויזיה יכלו עוד בשנות ה 20, אבל המצלמות היו מסיביות מדי, ומן הסתם שגם האיכות לא הייתה מספקת (אני גם לא בטוח אם הייתה יכולת של שידור בזמן אמת).

יש לציין שזו מלאכה בלתי אפשרית (או לפחות מאוד לא כדאית) להפוך מטוס מאוייש (יאק-25, פאנטום, וכו') לנשלט-מרחוק תוך שמירת כל הפונקציות שלו. מל"טים שאמורים לבצע תפקיד נוסף מעבר לשמש כמטרה ייבנו מראש כמל"טים.

ביאק-25 ודומיו מה שעשו זה סה"כ לתת פקודות להגאים באמצעות משדר רדיו. אני מנחש שהעקיבה אחרי המטוס הייתה באמצעות משקפות מהקרקע או ע"י מטוסים מאויישים שטסו בקרבתו.

עד פה בנוגע לשימוש במל"ט באופן כללי מעבר לתפקיד המטרה (צילום, ממסר, וכו'). בנוגע למטוסים תוקפים- בעניין הזה יש לתת קרדיט דווקא לחימוש עצמו ולא למטוס שנושא אותו. המל"טים התוקפים סה"כ מגיעים לאיזור קרוב מספיק, ולזווית קרובה מספיק, משם החימוש עושה את שלו- בתקופתו של היאק-25 לא היה חימוש כזה. (ויש לציין עכבות נוספות כמו חשיבה מסורתית, פגיעה בכוחות ידידותיים ואזרחיים, וכו')

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 29-10-2005 בשעה 12:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:18

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר