לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום כתיבה וספרות!!! והשורה הנעה - נוע תנוע! אוסף ביקורות הספרים של כל הזמנים אוסף אתגרי הכתיבהלכתיבה הציטוט הנבחר: 'הסופר, כמו הילד, אוהב לשחק משחקים, אבל יודע להציב את הגבול בין האמת לבדיון' מאת פרויד. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > כתיבה וספרות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-10-2005, 23:17
צלמית המשתמש של Gwenhwyfar
  Gwenhwyfar Gwenhwyfar אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.05.03
הודעות: 10,906
שלח הודעה דרך MSN אל Gwenhwyfar
המלצה תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !

ערב טוב לכל כותבי הפורום המוכשרים !
לאור הביקוש הגדול, אנו מתחילים בתחרות הסיפור הקצר של הפורום !


כללי : התחרות תחל מהיום - 13.10.05 ותסתיים ביום ראשון - 30.10.05 .
נושא התחרות הינו : "הרגש" וכמובן - ביטוייו השונים .
הסיפור אינו חייב להתמקד ברגש לכשעצמו אלא תנו דרור לרגשותיכם בכתיבה, אנו בטוחים שיצאו מכך מטעמים !
תחום זה נבחר לאור היותו מופשט ונגיש לכל ואנו מקווים שתמצאו בכתיבתכם זיקה אליו .


אופן ביצוע הכתיבה : לאחר מחשבה בנושא, החלטנו לא להגביל במסגרת/כללים/תווים את הכתיבה אלא לתת לכם יד חופשית .
ריכוז הסיפורים : כל אחד מוזמן לכתוב סיפור אחד (יכול להיות עכשווי או שנכתב על- ידכם בעבר) ולהעלותו אך ורק באשכול זה .
כל אחד מוזמן לכתוב, ואתם מוזמנים גם ליידע את חבריכם שטרם התנסו בכתיבה בפורום להשתתף בתחרות שלנו .

קווים אדומים שלא חוצים : מין, אלימות ועבירה על החוק .

בתאריך 1.11.05 תִפתח הצבעה ובה כל אחד יוכל לדרג את שלושת הסיפורים שהכי אהב והתחבר אליהם .
הסיפור שיבחר במקום הראשון יזכה את כותבו ב"מומחה" .
הסיפורים שיבחרו במקום השני והשלישי יזכו את כותביהם ב"צל"ש" .
(*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים !)


אז חברים, יאללה לעבודה ובהצלחה לכולם !!
בתקווה לשיתוף פעולה פורה ומוצלח,
רחלי ואסאניה .
_____________________________________
"Beauty is in the eye of the beholder..."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #2  
ישן 14-10-2005, 04:52
צלמית המשתמש של QUANTUM
  QUANTUM QUANTUM אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.04
הודעות: 2,513
אני אתחיל :)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

אני בוחר להעלות סיפור שכבר העלתי לא מזמן - "חורף".
לא רק בגלל שהסיפור עצמו מלא רגש, אלא גם עקב העובדה שהוא נכתב בהמון רגש מתוכי.

והסיפור:

ראיתי אותה לראשונה בחורף של 1988. החורף באותה שנה הגיע מוקדם מן הצפוי ושהותו נמשכה הרבה מעבר למשוער. זה היה יום נעים למדי בחודש דצמבר כשהחלטתי ששהותי בתוך הדירה כבר עברה כל גבול, ובמצבי אז, הגבול שלי היה כביר.
תמיד אהבתי את החורף. תמיד שמחתי על בואו ומיררתי כשהראה סימני נסיגה. תמיד נהניתי לראות את העצים נפטרים מעליהם. את הציפורים נודדות לאקלים חמים יותר וממלאות את השמיים במהומה של קריאות ותעופה נמרצת. התענגתי על ריח הקרה המתקרבת ובאה, על הרוח שנעשתה יותר ויותר ערמומית בקולה מדי לילה, ועל מצב רוחה העגום של השמש, שידעה כי השפעתה נחלשת ועל כן החליטה יותר להתחבא מאחורי עננים ופחות לפזר את חומה.
אך הסימפטיה שלי לעונת הגשמים והקור דעכה שנתיים קודם לכן, כשתסמיניה היו, בין השאר, אחראיים להיספות אשתי והוריי.
ביום רביעי, שלהי נובמבר 1986, חלה מסיבת יום ההולדת של אחייני, מרטי. אני ובלה בדיוק עברנו לבית שקנינו בפרויקט בתים חדש בברונקס. זה היה חתיכת פרויקט עם חתיכת עלות, אבל יכולנו להרשות את זה לעצמנו, ונראה היה שבלה לא מוכנה להתפשר על שום דבר פחות מזה.
את המעבר ביצענו ביום שבת בבוקר. בעזרת חופש ששנינו לקחנו מהעבודה, הצלחנו לפרוק ולסדר הכול תוך שלושה ימים, כך שייעדנו את חנוכת הבית לערב יום שלישי.
זה לא היה משהו גדול - כמה שכנים אדיבים ששהו במקום כחודש, היו מנומסים דיו כדי להביא בקבוק יין, להתרועע במשך כשעה ואז לשוב לחיים שלהם. אורחי הכבוד היו כמובן הורי ואביה של בלה, שהתנגדו לרעיון במשך כל הזמן והזהירו אותנו שניו יורק היא לא המקום בשבילנו.
אני מניח שבלה ביקשה לרצות אותם יותר מכול, אחרי הכול, היא זו שהתעקשה דווקא על הברונקס ודווקא על הבית זה. בכל מקרה, לאחר כמה עיקומי אף ומבטים חודרניים, כולנו הסכמנו שהמיקום מצוין והבית היה שווה כל סנט.
יום ההולדת של מרטי, הבן של אחותי שילה, חל למחרת בשעה ארבע. השעה היתה כבר כמעט עשר, אבל לאמי עדיין היה כוח לארגן את הסידורים הנדרשים למחר.
סיכמנו שבלה תסיע את הוריי דבר ראשון על הבוקר מחר למוטל "ברו", שהיה רק כחצי שעה נסיעה מהבית של שילה ובעלה דרו, ואני אסיע את אביה של בלה לשדה התעופה, כיוון שהיה בדרך לעבודה החדשה שלי - "בית הספר התיכון ע"ש אנג'ל מילדורס", אליו הייתי צריך להעביר בדחיפות את ציוני מבחני סוף הסמסטר בהיסטוריה.
זו היתה מעין חלוקת תפקידים משונה, אני עם אביה של בלה והיא עם הוריי, אבל אמי נראתה מרוצה מהסידור הקטן שהעלתה ואם היא מרוצה, לא עמדתי לקחת זאת ממנה.
לאחר שני בקבוקי יין ופטפוטים חסרי משמעות על מזג האוויר הנורא, הפרישה של אביה של בלה ומעברו המתוכנן לקליפורניה, העייפות החלה להשפיע וכולנו פרשנו לישון. הורי לקחו את חדר האורחים הגדול, שהכיל שתי מיטות יחיד נפרדות ושידת לילה.
אביה של בלה התעקש לישון על הספה בקומה למטה, אבל אחרי שטרחה להבהיר לו בעצבנות מתונה, כי הוא לא טרחה ושהיא מעדיפה שישן בחדר העבודה שלה, שהכיל גם מיטה קטנה.
אחרי שכולם הסתדרו בחדרים שלהם, אני ובלה עלינו ישירות למעלה וכשלנו אל המיטה כשפנינו אחד מול השנייה.
"ובכן, בלה, אני חושב שבסופו של יום, חנוכת הבית הקטנה שלנו היתה הצלחה מסחררת, לא?"
"כן, כן. בהחלט ניתן להגיד כך." בלה הרהרה לרגע, בחנה את החדר ואז את פניי. העברתי את גב כף ידי על לחייה ואז נשקתי לשפתיה.
"אני אוהב אותך", מלמלתי בקול חרישי ואולי מלודרמטי במקצת.
"תודה, דיוויד". בלה תמיד נהגה לעקוץ אותי כשביטאתי רגשות כלפיה, לא משום שהיא לא חשה את אותו הדבר, אלא פשוט מתוך לגלוג על הצורה הגמלונית בה אמרתי את הדברים.
שלחתי אליה חיוך מוכנע והיא כתגובה נישקה אותי ביתר להט, כאילו מבקשת להתנצל על הארס שנעצה בי בתשובתה.
"גם אני אוהבת אותך".

התעוררתי למחרת כחצי שעה מוקדם לפני השעון המעורר, בעקבות מהלומות גושי ברד שנחתו במלוא זעמם על חממת הפח הקטנה שבחוץ, ששמשה לגידול עשבי תיבול וירקות.
החלטתי לא להעיר את בלה, שעדיין ישנה, וירדתי למטה כדי להתקלח ולהכין ארוחת בוקר.
ריח האוכל התפשט בבית ובמהרה הצטרפו אלי הורי, בלה ואביה.
אילו ידעתי מה היו התוצאות של המשך אותו בוקר, סביר להניח שהייתי מעריך יותר את כל מה שהתרחש סביבי.
אולי מקשיב קצת יותר לברבוריהם של הוריי לגבי מכירת הדודג' הישנה וקנית בית נופש באספן. אולי מתבונן יותר בפניה של בלה, אשתי, ומעריך כל דקה בה אני זוכה לשקוע בעיניה החומות הגדולות, להריח את שיערה האדמוני הארוך, להעביר בליטוף שתי אצבעות לאורך כתפייה העגולות, אל בטנה הקטנה ואל רגליה הארוכות.
אבל לא ידעתי.
לאחר שאיחלתי לבוב, אביה של בלה, טיסה בטוחה בכניסה לשדה התעופה, המשכתי לתיכון כדי להשאיר את הציונים אצל איריס, המזכירה החביבה שעבדה שם מעל שלושים שנה.
כשהגעתי אל שולחן הקבלה, ראיתי אותה מסיימת שיחת טלפון ומפנה את מבטה אלי. היה משהו בעיניה, משהו מטריד, משהו שהצליח להדאיג כל מי שמבטו נקלע אל מבטה.
"שלום דיוויד" היא אמרה לי בקול רוטט וקלוש.
מלמלתי שלום בחיוך והושטתי את ידי אל עבר תיק הצד החום שלי כדי להוציא את דפי הציונים, כשאיריס עצרה אותי בידה.
"בוא נכנס לחדר של מר בלום, יש משהו שאתה צריך לדעת".
ידעתי שהיא עומדת לבשר לי משהו לא טוב, ידעתי שאני הולך לגלות משהו שאני לא רוצה לדעת, אך לא העליתי בדעתי שום דבר דומה למה שעמדה להביא בפניי.
כשעמדנו להיכנס למשרדו של ר. בלום, מנהל בית הספר, הוא פתח את הדלת ויצא על מנת לאפשר לי ולאיריס לשוחח. הוא ברך אותי בניד ראש זעיר, ולפני שהספקתי לברך אותו לשלום מצאתי את עצמי עומד מול איריס בתוך המשרד.
"שב דיוויד, יש משהו שאני צריכה לספר לך."
שנינו התיישבנו בכיסאות האורחים, שניצבו מול שולחן העבודה של מר בלום.
"אתם משחררים אותי, נכון? אני מפוטר? תשמעי, איריס, אני יודע שהחסרתי לאחרונה הרבה עבודה, אבל זה הכול בגלל המעבר לבית החדש, אני דיברתי עם ר'גי ו..."
"זה לא זה" היא קטעה אותי בפתאומיות. כשאני חושב על זה עכשיו, אני מתחרט שהיא לא קטעה אותי קודם לכן, ישבתי שם כמו אידיוט וברברתי על המשרה שלי, כשמשהו נורא קרה רק כמה עשרות מיילים ממני.
"קיבלנו טלפון לפני עשרים דקות מביה"ח 'נורת' סנטרל', אלה בלה וההורים שלך, היתה תאונה, אני נורא מצטערת, דיוויד. הם אינם."
באותו רגע התודעה שלי צנחה לתהום עמוקה וחשוכה. חדלתי להיות מי שאני והפכתי לאדם אחר ואולי ללא כלום. ישבתי במשרד כשראשי בין ידיי, ידה של איריס על צווארי והיא מסבירה לי איך בלה החליקה ואיבדה שליטה בקטע חלקלק בכביש המהיר ונכנסה לתוך עמוד חשמל במהירות אדירה. היא ניחמה אותי, והוסיפה שעלי לגשת ולזהות את הגופות "למרות הכול".
היא המשיכה לדבר אלי, חשבה שאולי זה יעזור לכאבי, אך האמת היתה שכלל לא הייתי שם. שמעתי את קולה של איריס, אך לא הקשבתי. אולי לא רציתי להקשיב ואולי לא יכולתי.
נשארתי להתייפח במשרד עוד אולי עשר דקות לאחרי ששמעתי את הבשורה, מסרב לשרבב את ראשי מחוץ לידיי מלאות הדמעות, פוחד לחזור לעולם החדש הזה, עולם בלי בלה, עולם בלי אמא ואבא.

ההלוויות נערכו יומיים אחר כך. שילה דאגה להכול, גם להלוויה של בלה.
אחותי עמדה לצידי כשספגתי את המהלומה הכפולה, ולא חשבה לרגע לעזוב אותי.
אולי הייתי צריך להיות יותר מתחשב, אולי לסייע לה קצת יותר בהתחשב בעובדה ששמעה על מות הוריה ביום ההולדת של בנה הבכור. אבל לא יכולתי, הייתי חלש מדי, מרוחק מדי.
לא יכולתי לחשוב על שום דבר חוץ ממוות, הרבה מוות. מוות היה מסביבי כל הזמן; תחילה עם הבשורה על התאונה, אח"כ במחשבה על התאונה, בהלוויה, ואז במחשבות על ההלוויה ואז במחשבות על המוות שלי עצמי.
הייתי קרוב לכך, קרוב מאוד. סביר להניח שאם הייתי נשאר בבית החדש גם הייתי עושה זאת, אבל מזלי היה שעדיין היתה לי הדירה שדודי בובי הוריש לי לפני כמה חודשים.
שעות ספורות לאחר ההלוויות ארזתי מזוודה קטנה והסתלקתי לי לקונדו שלי בדרום ברוקלין.
לא יכולתי להישאר בבית החדש, פשוט לא יכולתי. הבית היה כל מה שבלה אי פעם היתה, ובכל פעם שהפניתי מבט לפינה אחרת בבית - שם ראיתי אותה; צוחקת, מתכרבלת, קוראת ספר, נושקת לי.
הקונדו התגלתה כפתרון די מוצלח. אמנם המשכתי לחשוב על בלה, ועל הוריי, אך כשלא הייתי מוקף בזיכרונות, ריחות וצבעים מהעבר, יגוני היה נסבל יותר.
המעבר גם חסך לי ביקורי אבל כאלה ואחרים. אף אחד לא ידע איפה אני, לעזאזל, אני לא ידעתי איפה אני. הייתי אבוד, אבוד בעולם ויותר מזאת; אבוד בתוך עצמי.
התחלתי להתרגל לדירה שלי ומכרתי את הבית החדש על כל תכולתו, מה שהעמיד לרשותי נכס נכבד של כסף.
הקונדו לא היתה משהו מפואר - חדר שינה, אמבטיה קטנה וחדר עבודה ששימש אותי כמחסן, אבל זה היה שלי וזה הספיק לי.
את הימים ביליתי בשינה ואת הלילות ביליתי בשתייה לשוכרה, שתייה עד כדי עילפון. אני מודה, נעשיתי בטלן, אבל נקודת המבט שלי באותה תקופה לא אפשרה לי משהו אחר. איבדתי את כל עולמי ברגע אחד, ומכך ראוי שעולמי ישתנה ברגע אחד.
לאחר שבוע של ניתוק, החלטתי לעשות כמה טלפונים. תחילה, התקשרתי לאביה של בלה ושוחחתי איתו ארוכות על הכול ושום דבר. דיברנו על בלה, על התאונה ועל העצב, העצב.
לאחר מכן התקשרתי לשילה כדי ליידע אותה היכן אני מתגורר ( היא ידעה אודות הקונדו, אבל שיערה שאני לן במוטל עלוב איפשהו בברונקס).
לבסוף צלצלתי לתיכון כדי להודיע שאני יוצא לחופשה ללא תשלום, למרות שגם אני וגם מר בלום ידענו שאני כבר לא אחזור.
חשבתי רבות אודות התאונה. חשבתי כיצד בדיוק בלה איבדה את השליטה ברכב. האם זה היה הגשם הבלתי פוסק שהסיח את דעתה וגרם לה להחליק אל מותה? או שמא היא היתה בעיצומה של שיחה מעניינת עם אבי על איזה ספר ששניהם קראו?
כך ייסרתי את עצמי במחשבות מרגע שפתחתי את עיניי ועד שנעצמו מאובדן הכרה. כך ביליתי שנתיים תמימות, בעודי מבזבז את כל החסכונות שאני ובלה צברנו.
כמה חודשים לאחר התאונה, התחלתי להתעניין בתאונות דרכים. לקחתי קורסים של נהיגה משלימה, קראתי ספרים אודות תאונות שונות, מאמרים רפואיים על חבלות וטראומות כתוצאה מתאונת דרכים ונעשיתי מומחה לא קטן בנושא.
העברתי את תכולת חדר העבודה לחדר השינה, קניתי לי שולחן עבודה קטן, מנורת לילה, מחברות ועטים כדוריים, כדי שאוכל לעסוק בתחביב הקטן שאימצתי לי בהיקף רחב יותר.
הדבר היחיד שהצלחתי לקרוא, מלבד טקסטים הקשורים באופן כזה או אחר לתאונות דרכים, היה העיתון. ובמיוחד בעיתון - ידיעות לגבי תאונות דרכים קטלניות שהתרחשו סמוך למקום מגורי.
אני מניח שזו היתה הדרך שלי להזכיר לעצמי שמה שקרה לבלה והוריי לא היה יוצא דופן, לא היתה שום התערבות אלוהית שגזלה את נשמותיהם, זה לא היה העונש שלי וזה לא היה העונש שלהם, זו היתה סטטיסטיקה מחורבנת.
חדר העבודה החדש החדיר בי מוטיבציה חדשה, הרגשה של שליחות. אותה הרגשה שהיתה לי כשהראיתי להוריי את הדיפלומה הממוסגרת שלי, אותה הרגשה כשהצעתי לבלה להינשא לי - אותה הרגשה כשהתעוררתי בבוקר ומצאתי את זרועה כורכת בחום את גופי.
עדיין התאבלתי, כמובן, לא יכולתי להרשות לעצמי להפסיק להתאבל ולו לרגע, אבל בעקבות העיסוק הביזארי שאמצתי לי מצאתי את עצמי מבלה פחות זמן בשתייה ויותר זמן בכתיבה.
התחלתי לחקור לעומק תאונות דרכים; כתבתי על כל תאונת דרכים עליה שמעתי, הוספתי אותה לסטטיסטיקות, בחנתי בקפידה את סיבות התאונה ואת הסבירות בהתחשב בתנאי מזג האוויר, סוג המכונית ואופי הכביש, השוויתי אותה לתאונות דומות וכללתי תיאורים מקיפים שהסבירו תוצאות שונות או דומות בשני המקרים.
מצאתי את עצמי מוצף עבודה, כותב כמעט שתים עשרה שעות ביום ולעתים יותר. מחברות על גבי מחברות של רשימות התאספו להן בכוננית מתכת קטנה שרכשתי לצורך אכסון, ואט אט אגרתי גנזך של ממש של תאונות דרכים - תיעוד מלא, חוקר ומקיף.
הרגשתי שככל שאתמקצע יותר בהבנת התאונות הקטלניות, כך אהיה קרוב יותר להבנת המוות של בלה ושל הוריי. כך אהיה קרוב ביותר למוות שלהם, מבלי שאצטרך למות ממש.
כוננית ועוד כוננית ועוד אחת בחדר השינה, כך במשך שנתיים תמימות התאספו המוני מחברות שסקרו המוני תאונות מכל הארץ.
האוסף היה מרשים בהחלט, ואולי היה ניתן להעניק לו תואר של עבודת מחקר מדעית. ואכן כך כיניתי אותו כששילה באה לבקר, לאחר שסוף סוף קיבלה ממני אישור, כמעט שנה וחצי לאחר התאונה. שנה וחצי של התבודדות.
שילה המשיכה לשלוח לי מעט כסף כל חודש, כיוון שידעה שאני לא בדיוק שוחה בו.
ספק אם היתה עושה זאת, לולא אמרתי לה שאני בעיצומה של עבודת מחקר, מה שבאמת הייתי, אך זו היתה עבודת מחקר שלא עתידה לשאת שום פרי או פרסום, מחמת העובדה הפשוטה שהיא לא עניינה אף אחד בעולם חוץ ממני.
למרות האמביציה שאפפה אותי, היו לי עליות ונפילות; שבוע שלם הייתי כותב ללא הפסקה, כמעט אחוז דיבוק, ויום אחר מצטייד בשלושה בקבוקי טקילה ושותה עד רפיון הכרה מוחלט.
הנכונות שלי לעבוד היתה תלויה במידה רבה במזג האוויר; למדתי לשנוא את החורף, לשנוא כל מה שקשור בו, ובימים בהם השמש יצאה, עבודתי היתה הרבה יותר פורייה.
בחורף מתה אשתי, בחורף מתו הוריי, בחורף יורד גשם, בחורף הכבישים קופאים. החורף הרג אותם.
ניחוח הגשם העלה במוחי אזכור לצחנה המתוקה והמחלחלת של דם, והקרה ייבשה את עורי ופוררה את עצמותיי עד שכשלתי לעמוד. החורף החליש אותי, נפשית ופיזית.
זה היה דצמבר 1988, שנתיים לאחר שאיבדתי את בלה ואת הוריי. החורף היה בעיצומו ומזג האוויר הקשה השפיע עלי לרעה.
חדלתי לכתוב כמעט שבועיים. מלבד הקור, השלגים השרו עלי מצב רוח עגום. הם כיסו את הכול, כל מה שהיה שם. כלום לא יכול היה לחמוק מידו האכזרית של מר חורף.
למרות שבאותה תקופה אחוז תאונות הדרכים עלה פי כמעט שלושה, לא היה לי חשק לכתוב. אולי חששתי שאתקל בתאונה דומה לזו של בלה והוריי, ואז אהיה חייב לבצע את ההשוואה לשם הסובייקטיביות שהיתה מן הכורח בעבודתי, ולא רציתי להיכנס שוב לפרטי פרטים, זה היה כואב מדי.
ויום אחד זה קרה - בעיצומו של החורף האימתני, התעוררתי לבוקר שטוף שמש ואפילו חמים, יחסית לעונה.
שמחתי לראות כי החלונות לא מכוסים בפתיתי השלג המאוסים, וכי ברחובות השלג החל להימוג.
תופעת מזג אוויר הם קראו לזה, אבל מה שזה לא היה, שמחתי שזה קרה.
במזג מרומם יותר, החלתי לסדר את הדירה שנראתה כדיר חזירים; השלכתי לפח בקבוקי אלכוהול ריקים, שיירי טייק אווי, ממחטות מלאות דמעות, שקיות חטיפים ועטיפות שוקולד ריקות.
נפטרתי מעיתונים ישנים וגזרי עיתונים שכבר לא היתה לי בהם תועלת, שכן ידעתי את תוכנם בעל פה, וסידרתי ספרים שונים לפי סדר אלפביתי במגירות בשולחן העבודה.
מיינתי מחברות מלאות בתוך מגירה בכוננית, והנחתי עוד מחברות ריקות על השולחן לשימוש מידי.
תוך מהרה סיימתי לסדר את הדירה, ומראה החדש והנקי נתן לי חיזוק נוסף. הייתי במצב רוח טוב מן הרגיל והתחשק לי לעבוד.
זה היה שינוי מרענן עבורי. לאחר שבועיים של חורף קשה, בהם לא עשיתי כלום מלבד להתבטל, שבועיים שדמו במידת מה למצבי ממש לאחר התאונה, הגיע היום המבורך הזה שזרע בי כוחות חדשים שאפשרו לי לצאת מהדירה המחניקה ולהתחיל לעבוד שנית.
החנות לכלי כתיבה היתה רק כמה רחובות רחוקה מהבניין שלי, כך שהחלטתי לצאת ללא מעיל. כמובן שזו היתה טעות, שכן למרות חזרתה הפתאומית של השמש, זה עדיין היה חודש דצמבר והקור עדיין לא נכנע.
לא הצלחתי להביא את עצמי לחזור לדירה כדי להתכסות בעוד שכבה, כיוון שחששתי שאם אחזור לאחר שכבר יצאתי, לא יהיה לי הכוח לצאת שנית. החלטתי להיכנס ל"בית הקפה של ג'ו", שהיה ממש מטרים ספורים מהבניין שלי. שיערתי שלאחר כמה דקות בהסקה ועם קפה חם, אני אהיה כמו חדש.
ישבתי בתא משלי והזמנתי קפה עם אפשרות למילוי חוזר. המקום היה מזמין וחביב, לא הרבה אנשים אבל הרבה חיוכים. לולא הייתי מתאבל בחריפות כל משך זמן שהותי בברוקלין, כנראה שהייתי מבלה שם יותר.
הייתי באמצע ספל הקפה השני שלי, בוחן את הסביבה מעבר לקיר הזגוגית השקוף של קדמת בית הקפה כשראיתי אותה.
זאת היתה אישה, לבטח היתה בשנות העשרים שלה, עשרים ושתיים - עשרים וחמש.
היא לבשה מעיל צמר אפור עם פסים שחורים דהויים, משהו שנראה דומה לפרווה, אבל דקות הבד העידה על סינטטיות.
לא היה זה מראה המסחרר שהסב את תשומת לבי, למרות ששערה החום - מהגוני, שנפל באדישות מעל לפנים חיוורות בהחלט עורר את סקרנותי, אם בגלל שהייתי בודד במשך יותר מדי זמן ואם בגלל שהיא נשאה קווי דמיון לבלה שלי.
בכל אופן, היתה זו הסיטואציה המשונה שהעלתה בי תהיות. הנה היא, יושבת לה לבדה על ספסל לבן באמצע פארק ריק מאדם, מתבוננת בתמימות במתרחש סביבה, כשידיה שלובות ורגליה מונחות ברשלנות - ברך אל ברך.
האם היא אבודה? האם היא ממתינה למישהו? אלו שאלות שעליהן לא היתה לי תשובה. בדיוק כמו השאלות שעלו אצלי לאחר שבלה והוריי התרסקו אל תוך עמוד חשמל ונהרגו.
שלמתי את החשבון, יצאתי מבית הקפה והתחלתי להתקדם לעברה. בתחילה חשבתי לעצמי, אולי רק אתקרב כדי לראות יותר טוב, אבל מבלי משים כבר התקדמתי את כל כברת הדרך אל הפארק ועמדתי כחמישה מטרים ממנה, אבוד במבטי.
"היי, את מחפשת משהו?", החלטתי לפנות אליה והתקרבתי עוד כשלושה מטרים בזהירות.
היא לא ענתה. היא רק הסתכלה עלי באותו מבט פשטני שנשאה במשך כל הזמן.
"אני מצטער, אני אלך עכשיו", אמרתי לה בזהירות, כיוון שכבר התחלתי להרגיש נבוך מעצם העמידה שלי שם כמו אידיוט. זו היתה טעות.
בדיוק כששמתי עצמי ללכת, היא נעה במושבה וזזה לקצה הספסל.
"שב."
לא ידעתי למה לצפות, אבל אני חושב שידעתי למה לקוות. קיוויתי שהיא אבודה. קיוויתי שאני אוכל להציל אותה. לא יכולתי להציל את בלה, לא יכולתי להציל את הוריי, ומה שהייתי צריך כעת יותר מכל היה מישהו להציל, כיוון שאת עצמי, כבר לא יכולתי להושיע.
"שמי דיוויד. ראיתי אותך מבית הקפה וחשבתי... חשבתי שאולי את זקוקה לעזרה כלשהי".
שוב שתיקה. בחנתי את פניה במשך שתי דקות לפני שפציתי פי שנית.
"אני יכול ללכת... אולי עדיף שאלך."
"למה אתה שונא אותי, דיוויד?"
היא תפסה אותי לחלוטין בלתי מוכן. הדבר האחרון שאתה מצפה לשמוע מאדם שכרגע פגשת, היא חקירה בדבר השנאה שאתה רוכש כלפיו, וזה מספיק כדי לגרום לכל אחד להאמין שניצב בפניו מטורלל מדרגה ראשונה. זה גם מה שכנראה הייתי חושב, כנראה הייתי אומר לה ללכת לעזאזל, מגחך ועף משם לפני שהיא היתה מתחילה למלמל על סוף העולם.
אבל לא עשיתי זאת. עברה תקופה ארוכה מאז ניהלתי שיחה פנים אל פנים עם אדם שהוא לא שילה, בעל דוכן העיתונים או שליח הפיצה.
"למה את מתכוונת? אנחנו מכירים?"
"הו, דיוויד. אנחנו מכירים מצויין. היינו ידידים במשך זמן רב, אבל לאחרונה אתה פשוט שונא אותי. למה, דיוויד? למה?"
"אני לא מבין למה את מתכוונת, אני חושב שאת מבלבלת אותי עם אדם אחר."
"דיוויד סאמר, זה אתה."
לא הייתי בטוח למה אני עד. זה היה השם שלי, זה הייתי אני, אבל לא הבנתי על מה היא מדברת. מעולם לא ראיתי אותה, ואני לא זוכר ששנאתי מעולם אף אחד חוץ מאת עצמי. הקטע החל להלחיץ אותי.
"כן, זה אני. אני מבולבל, מי את?"
"אני החורף".
"זאת אמורה להיות בדיחה? אם כן, היא ממש לא מצחיקה. שיהיה לך יום נעים, 'חורף'."
ברגע זה כבר לא היתה לי סבלנות למשחקי מילים ובולשיט של מטורפים. כשאני חושב על זה עכשיו, רציתי להסתלק אולי בגלל שמה שהיא אמרה היה נכון. באמת שנאתי את החורף, אבל לא היה לה שום דרך לדעת זאת. התרוממתי מהספסל, הרמתי את תיק הצד החום שלי ובדיוק כשעמדתי ללכת היא אמרה את זה.

"זה לא באשמתך, דיוויד. זו לא אשמת אף אחד, זה פשוט קרה."
קפאתי במקום. לא ידעתי מה לעשות. יכול להיות שהיא יודעת? יכול להיות שהיא? מה היא?
כיוון שידעתי שלא אוכל לסלוח לעצמי אם אפנה למשפט הזה עורף, הסתובבתי, ישבתי בקצה הספסל ושאלתי אותה בקול רוטט, אך שקול, על מה היא מדברת.
"אני חושבת שאתה כבר יודע, דיוויד. אני מדברת על האובדן שלך, האובדן הכי גדול שאי פעם נאלצת להתמודד איתו. אני מדברת על בלה, אני מדברת על הוריך."
בשלב הזה רעדתי כעלה נידף ברוח. זה כבר לא היה הקור של דצמבר, זה היה כפור שבא עמוק מתוכי. הרגשתי מבולבל, כמובן. מה הסיכויים שאדם זר שאליו נגשתי במקרה ידע על הטרגדיה שלי?
התשובה המתבקשת היתה, מן הסתם, שהיא לא אדם זר. היא הכירה אותי, ולפי הביטחון בנימתה היא הכירה אותי טוב, אולי יותר טוב מעצמי.
עדיין לא יכולתי לתפוס את משמעות הדבר, ולמרות שרציתי לענות לה מיד - לא יכולתי. לא מצאתי את המילים, ובכלל איך מקבלים דבר כזה? איך לעזאזל אוכל להשיב לה במטבע רציונאלי שלא יכניס אותי לבלבול עמוק יותר ממה שכבר הייתי שרוי בו?
הרגשתי מפוחד וכועס, עצוב ומאמין. מאמין שאולי יש שם תשובה למה שקרה, תשובה למה שקורה.
תפסתי את ראשי, בדיוק כפי שעשיתי במשרד של מר בלום לפני שנתיים, רק שעכשיו לא הצלחתי להוציא דמעות, לא הצלחתי לבכות כיוון שידעתי שאני מוכרח להיות בעל שליטה כלשהי באירוע המטורף הזה.
לאחר שתי דקות של אובדן, שנראו כנצח, הרמתי את ראשי. ציפיתי למצוא ספסל ריק, ציפיתי לא למצוא שם כלום מלבד משבר פנימי שעברתי, יציר דמיון שהמצאתי כחלק מגעגוע שעלה מתוכי. אבל היא עדיין היתה שם, בוחנת אותי בעיניה בריחוק.
"אתה זוכר דיוויד, כשהיית קטן - איך נהגת לבקש מאביך להרים אותך על כתפיו, כשהגשם הגיע? אתה זוכר כיצד רצית להיות קרוב אלי? כל כך שמחת, כל כך היית מאושר."
"כן, כן אני זוכר."
"אבל כעת, האהבה הזו - היא איננה. ואני נחלשת, דיוויד, אני נחלשת."
"אהבה... מה את יודעת על אהבה? את גזלת ממני את אהבתי הגדולה ביותר, ואת מצפה שאמשיך לרכוש אהדה כלפייך?"
"אני לא עשיתי שום דבר דיוויד. אני רק המשכתי להיות מי שאני - החורף. לא הקפאתי את הכביש באותו בוקר ולא המטרתי גשם חזק במיוחד רק על מנת שמכונית תתהפך מהכביש."
"את החורף, לדברייך. הגשם והכפור באים ממך, מה אם לא את המטיר את הגשם ויצר את הכפור?"
"כן, אתה צודק. אני הורדתי את הגשם ואני יצרתי את הקרה, אבל לא במכוון כדי לגרום להרס וחורבן, שכן במקום אחד מכונית ירדה מהכביש ונכנסה לעמוד חשמל, ובמקום אחר ילד קטן ביקש מאביו שישאו על כתפיו כדי שיחווה את הגשם במלוא עוצמתו. זה החורף דיוויד, זה העולם. הדברים קורים בכל מקום ולכל אחד, וראית הדברים צורכת הבנה, הבנה ששייכת לך."
הבנתי את מה שאמרה. ואם לא היה די בידע שלה על חיי כדי לשכנע אותי שלא מדובר במתחזה, הרי הדברים שאמרה עשו זאת. תמיד ידעתי שהחורף קר, חוויתי על בשרי את קורו האיתן, אך גם תמיד ידעתי שהוא הגיוני, זקן וחכם. אם סירבתי להודות בכך אחרי התאונה, הרי זה היה משום שחשתי שנאה איומה, תיעוב מחליא של החוכמה הזאת. אבל עתה לא היתה לי אפשרות אחרת אלא לאמץ אותה עמוק אל תוכי.
לראשונה מזה זמן רב, בכיתי. מיררתי בבכי אמיתי, לא עוד דמעות של רחמים עצמיים, אלא קרבן אמיתי של עצב. עצב על בלה, עצב על הוריי. עצב על טעותי.
בעודי מחזיק את ראשי בין שתי ידיי, הרגשתי יד על עורפי. המגע היה שונה, ההרגשה היתה מיוחדת - היא לא דמתה בשום אופן למגעה של איריס, או של בלה או של אבי. זה היה מגע מיוחד, ולמרות שהוא בא ממי שהציגה עצמה כחורף, הוא היה מלא בחום, מלא ברוך, מלא אהבה.
כשהדמעות חדלו לבסוף, הרמתי את ראשי וקמתי ממושבי. הסתכלתי פעם אחרונה על האישה ושקעתי אל תוך עיניה הירוקות. מצאתי שם ריחוק, אבל גם הבנה. היה נראה כאילו כל התשובות נמצאות בברק עיניה, אבל קיוויתי שאת תשובתי שלי, מצאתי.

חזרתי לקונדו שלי מבלי לקנות מחברות נוספות, כיוון שהשמים התחילו להאפיר והשמש שוב הסתלקה לה.
אני לא יודע אם מה שעברתי היה אמיתי, אם באמת דיברתי עם החורף. אולי שילה דאגה לשכור אחת מהמטפלות המיוחדת האלה, שנוקטות שיטות טיפול דומות למה שאני עברתי. אולי זה התרחש אך ורק במוחי, ואולי זה באמת קרה במציאות. אני כותב מה שאני יודע, ואני יודע שזה עזר, איכשהו.
נכנסתי לדירה, ובמקום לצלול אל בקבוקי האלכוהול כפי שנהגתי, ישבתי אל שולחן הכתיבה וכתבתי את הסיפור הזה.



לינק לאשכול המקורי.
_____________________________________
"They'll talk to ya and talk to ya and talk to ya about individual freedom. But they see a free individual, it's gonna scare 'em. "

חזרה לפורום
  #4  
ישן 14-10-2005, 20:35
צלמית המשתמש של רומק
  רומק רומק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.06.02
הודעות: 80,133
משהו שרשמתי מזמן אבל אבד לי אז אנסה לשחזר און ליין
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

והגשם יורד
כנראה גם הוא מרגיש את מה שאני
עכשיו היא השתחררה ולי יש עוד שנה להעביר בחור הזה
לך תסביר לחברים שלך בבסיס שנורא נחמד שהם נשארים איתך כאן
אבל מה זה משנה אם היא לא?
אני זוכר את היום שהגיעה- באיזה קיץ חם הבסיס שלנו קיבל רענון בזכות מש"קית החינוך החדשה
מריכולים שונים ומשונים עם החברים עליה, הגעתי למצב שאני מתחיל לתחקר אותם איפה היא הייתה,מה היא אכלה ואיפה היא עכשיו
לך תוציא החוצה מה שאתה שומר בפנים
שאתה שנשבעת לעצמך שיותר בחיים לא תתאהב חושב עליה יותר ויותר
הגיע רגע השבירה- ללכת ולספר לה
ואוי, כמה שלא רציתי לשמוע את המילה המקוללת ההיא
בסך הכל שתי אותיות ומשמעות אחת שגורמת לך להבין שנגמרו החלומות והמציאות כואבת
ל-א, למד אלף לא!!!!!!!
מילה קטנה שמעוררת רגשות גדולים ואכזבות גדולות לא פחות
עכשיו חורף- אתמול היא נפרדה מכולם בבסיס לפני שהשתחררה
לקחתי רגילה- לא יכלתי לעמוד ברגע הפרידה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


חזרה לפורום
  #5  
ישן 18-10-2005, 12:28
צלמית המשתמש של liron_bz
  liron_bz liron_bz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.02.05
הודעות: 209
לא יודעת למה.. אבל- נו טוב..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

הקופסא.

לאמא שלי יש קופסא בחדר. קופסא חומה כזאת, מעץ. ישנה. "הרבה שנים עברה..",אמא אמרה. הקופסא הזאת, הקופסא מעץ.., תמיד הייתה נעולה.
מאז שאני זוכרת את עצמי, רציתי לדעת מה יש בה, ולמה אמא בכלל מסתירה את מה שבתוכה?! הרי תמיד אמרה שחייב לספר הכול, ואין סודות בין אמהות לבנותיהן. תמיד תהיתי מה יקרה יום אחד אם אמא תבוא ותפתח את הקופסא, ואז אני אראה מה יש בתוכה ! אבל כבר הרבה זמן אני מחכה, ואמא עדיין לא פתחה אותה.
הכול התחיל בגיל 5,כשגיליתי את הקופסא. היא הייתה בתוך ארון הבגדים של אמא. אני זוכרת שבכיתי, צרחתי, רקעתי ברגליי, רק בשביל שתיפתח. אבל כלום לא עזר. אמא תמיד אמרה:"כשתגדלי נפתח". לא הבנתי מה אומרת המילה "כשתגדלי". הרי כל בוקר אני מתלבשת לבד לגן, אני יודעת לאכול לבד, אני משחקת לבד...אבל את כל זה אמא לא הבינה.
עכשיו, אני בת 10. ומידי פעם אני מנסה לפתוח את הקופסא, כשאמא לא רואה. אבל כלום לא עוזר. "צריך מפתח" אמרה בצעקה מהחדר השני. בושה עלתה מתוכי. היא גילתה אותי, חשבתי. "אמא, אני כבר גדולה מספיק!" צעקתי לה חזרה, כדי שתשמע היטב את רחשי ליבי. אבל אמא לא ענתה יותר.
שנים על גבי שנים היא נתנה לי להרגיש קטנה. אחת כזאת שלא מבינה. אבל זה בסדר, כי כולם אומרים את אותו הדבר אז התרגלתי.
התרגלתי לכולם גם בבית הספר החדש. בהתחלה קבעתי "הם מוזרים מידי, לא לטעמי",אבל עם הזמן זה השתנה. מיום ליום אני מגלה שאני יותר ויותר דומה להם. אולי לא במראה או ברמת המשכל, אבל מצאתי איזה דמיון.
פעם באה אלינו לכיתה מורה חדשה. "מורה מיוחדת" ככה קראו לה הגדולים. אבל אנחנו לא הבנו.., הרי היא הייתה כמו כולן.
יום אחד היא אמרה לי שהבעיה אצל הרבה ילדים כמוני, היא "כושר ההבחנה" וזרקה עוד כמה מילים מפוצצות. "אבל הנה! הבחנתי! הבחנתי בקופסא!" והמשכתי לדבר ולדבר בעוד שהיא צוחקת לעצמה. הייתה זו מעין השפלה, כאילו זרקתי את עצמי למענה, שפכתי הכול, למרות שאולי לא הייתי צריכה לעשות זאת. אבל זה בסדר, כי כולם עושים את אותו הדבר אז התרגלתי.
אחרי שבוע, באה אלינו עוד מורה חדשה. אבל היא הייתה שונה. המבוגרים, כבר לא קראו לה "מיוחדת", היא הייתה פשוט "סתם".אבל לא הבנתי למה כי היא הייתה חמודה. אפילו יפה ! "מיוחדת" זה ה-כינוי בשבילה ! הרבה פעמים ישבה איתי וסיפרה לי דברים. על החיים. אהבתי את מה שסיפרה לי . היה לסיפורים שלה מעין גוון מיוחד. של תמימות, או של אהבה. אני לא זוכרת בדיוק. אבל היה זה דיי נחמד כשבאה מישהי שונה. לא "מיוחדת" כמו כולן,לפחות לדברי המבוגרים.
אז אחרי מספר ימים ששהתה כאן בבית ספר איתנו, החלטתי שזהו. אני אספר לה. קראתי לה,הושבתי אותה לידי, כולי מלאת התרגשות ושמחה, וסיפרתי לה. מוזר, היא לא צחקה. היא אפילו הגיבה "בשנינות ובחכמה". אף פעם זה לא קרה. מיד ידעתי שמשהו לא בסדר. קמתי ועזבתי במהירות. מאז לא דיברתי איתה,למרות שניגשה אליי לא פעם וניסתה להבין מה קרה. "פגעתי בך?","אמרתי משהו?" תמיד ירתה עליי שאלות מהסוג הזה. אבל התעלמתי. כמו שהם עושים. כי זה בסדר אמרתי. ככה לימדו אותי.
עכשיו אני בת 19, קצת יותר מבינה, וקצת יותר גבוהה. "גדולה מספיק?" שאלתי את אמא אחרי יותר מידי שנים שלא הזכרתי את הקופסא. "גדולה מספיק בשביל מה?" ענתה לי. הרי הזיכרון שלה בזמן האחרון קצת נפגע. אומרים שזה הגיל וכאלה, אבל לדעתי היא לא רצתה לזכור. "בשביל הקופסא. אני רוצה לראות מה יש בתוכה",אמרתי בצורה רצינית ונוקשה. "אני מניחה שכן", אמרה בעייפות,"המפתח על השידה". הוא תמיד היה שם, חשבתי. תמיד היה על השידה, מול עיני, ואף פעם לא הבחנתי בו. שנים שאני מחפשת אותו, והוא ?! על השידה.
קטעתי את עצמי ממחשבות ורצתי מהר אל השידה,כדי לקחת אותו ולפתוח את הקופסא. הקופסא. אחחח, רק המחשבה עליה מעלה לי זיכרונות. החזקתי את הקופסא, בשתי ידיי. שלא תיפול, תפגע,משהו יקרה לה. פחדתי.
הכנסתי את המפתח וסובבתי בעדינות. פתחתי אותה בעודה קצת חורקת, משמיעה רעשים מוזרים המזכירים במידה כזאת או אחרת צפצופים. הסתכלתי לתוכה בעיניים פקוחות, אבל שום דבר לא היה שם. כלום. אולי קצת אבק, אולי קצת לכלוך שנותר מלפני שנים רבות,אבל מלבד זה- כלום. רצתי לאמא שלי. "אמא! מישהו גנב את מה שהיה בקופסא!!" ,אבל אמא לא ענתה. עמדה ושתקה.
אבל זה בסדר, כי כולם עושים את אותו הדבר אז התרגלתי.

האשכול המקורי==>http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=114068


_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום
  #6  
ישן 20-10-2005, 22:27
צלמית המשתמש של ballistic cow
  ballistic cow ballistic cow אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 103
הנה קבלו סיפור קצר עם משמעות רבה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

האנשים האלה
איך הם מסוגלים?
איך הם מעזים!?
ככה, בלי להרגיש.
בלי אפילו לחשוב...
מתעוררים להם כל בוקר... בלי לתהות אפילו...
בלי לתהות: למה הם קמים?
איך זה שכולם קמים בבוקר בשביל לקום? למה? כי מישהו או משהו קבע להם את שגרת היום?
"בשביל להרוויח כסף"...
אבל למה באמת? למה הם צריכים כסף?
בשביל אחוזה? בשביל זהב? בשביל טלויזיה ענקית שהם לא צריכים? כי כאלה הם.
הם לא ישימו לב, הם פשוט ילכו. הם לא יחשבו על אפשרויות אחרות. הם יחכו לסוף שבוע... יהיו שמחים כשהוא יבוא ועצובים כשיגמר.
יום מתוך 7 זה מה שיש להם לעצמם, זה כמו ללכת למוכר ולתת לו 600 שקל מתוך ה700 שלך, בשביל קילו תותים שלא תספיק לגמור בחצי שעה.
הם הרי מרויחים כל כך הרבה כסף...
וחשבתם שעם הכסף הם עוזרים לאנשים אחרים?
לא. הם בקור רוח יקחו את כל הכסף, וילכו לקנות טלויזיה שהם לא צריכים.
לשמוח שבוע, ואז להתחיל לחסוך לטלויזיה גדולה יותר.
מה, אתם חושבים שזה מטורף? הם לא מרגישים כך...
ואולי אני ממציא הכל? אבל תסתכלו מסביבכם, תראו איך הם חיים סביבכם, ואולי אפילו חלק קטן מהם קיים בכם.
אבל מי שרואה את הדברים מתעצב... הם לא...
הם ימשיכו, אבל אני לא בטוח שהם יהיו שמחים, ואז, במבט לאחור כשיהיה מאוחר מידי, הם יראו את חייהם והם יתעצבו, בגלל שהם יראו איך הם בזבזו את חייהם...
נראה קצת מוזר, כי ברגע שתראו את הבעיה אתם תפתרו אותה...
אתם תינצלו...
אבל מי?
מי יציל אותם?
_____________________________________
עבודה בעיניים

חזרה לפורום
  #7  
ישן 24-10-2005, 17:34
צלמית המשתמש של אליאור15
  אליאור15 אליאור15 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.05
הודעות: 1,682
שלח הודעה דרך ICQ אל אליאור15 שלח הודעה דרך MSN אל אליאור15
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

אני קורא לסיפור "הסוף המר" / אליאור מזרחי.



זה היה לילה גשום, בבית קברות, אלוהים בכה.

אשתו וילדיו עמדו מול קברו, יתומים ובוכים.

אלפי קברים, מסביב, שוממים, עזובים.

מסביב הדהדו 3 קולות יריות.

דגל ישראל ביד אישתו-לאות גאווה.

"למה הלכת?!" זעקה בבכי עמוק. הילדים בוכים איתה.

"אבאאאאאאאאאאא" הם צעקו ביחד, מאוחדים, לעבר החושך שבשמים בתקווה שישמע את קולם ויחזיר.

בליבם הם ידעו שהוא לא יחזור, ו"הוא" לא יחזיר, הם ידעו שזה הסוף.

"בואו נחזור למכונית ילדים" האם לחשה. אחוזה בעדינות בילדיה, הסתובבה עם גבה לקבר והתחילה לצעוד בבגדיה השחורים ספוגי היורה, לעבר המכונית.





*



כעבור שלושה חודשים.

האם וילדיה ישבו מול הטלוויזיה, בשקט, ובבדידות, בוהים במסך העמום, היה בולט מאוד שהיה להם קשה לחזור לשגרה.

הבית היה לבן-רק הוא צוהל ושמח, מנוגד לרגשות האופפים את שארית המשפחה.

דפיקה בדלת נשמעה לפתע והקפיצה את האם המחכה לבשורה.

"אני באה,רגע!" האם צעקה לעבר הדלת.

קול חריקה.

"כן...?"האם אמרה בלחש לכיוון הדמות שבכניסה.

"שלום גב' דארק, אני הסוכן לייט" אמרה הדמות.

"הסכמנו לבקשתך לבדיקת הגופה בשנית".

"אני מודה לך" אמרה גברת דארק בחיוך רפה, ומזויף.





*



כעבור חודש.
כשכבר התחילו להיתאושש מהטראומה המשפחתית שעברו, הצרות חזרו:

"ילדים, אני כבר חוזרת-אני יוצאת לבדוק את הדואר!" צעקה לעבר ילדיה הצופים בטלוויזיה העמומה, בחדר הלבן כולו.

מול תיבת הדואר נעצרה מכונית שחורה. יצא משם הסוכן לייט.

"גב' דארק, את עצורה בגין רצח מדרגה ראשונה, זכותך לשמור על שתיקה, כל דבר שתאמרי יכול לשמש נגדך בבית המשפט..."

האם הביטה בסוכן באופן תמוהה, כאילו שהיא איננה מבינה מה מתרחש כאן, ועל מה.

האם הסתכלה לעבר חלון הבית-הילדים הסתכלו בבכי על אימם הנכנסת לרכב.

"חכו לי ילדים!!! אני אחזור לקחת אתכם!!!!" צעקה אימם רגע לפני שהסוכן דחף את כולה לרכב.

זאת הפעםה אחרונה שיראו את אימם.





*







כעבור 7שנים.

הבית רעוע, שחור, מפוחם, לא לבן וצוהל כפי שהיה לפני 7 שנים.

דפיקה על הדלת.

"רגע!!" צעקה הנערה.

הדלת נפתחה בחריקה, מוכרת.

"שלום ילדים..." אמרה בגמגום, בקול חלש ומהסס גלוי דמות זקנה ותשושה, בעלת קמטים לרוב בפניה.

"מי את?!" שאלה הנערה בפחד.

"אני אימך!" "את לא זוכרת אותי?!" שאלה בקול חלש ומותש.

"את לא אמא שלי, אמא שלי נמצאת עכשיו בבית!!!! תסתלקי מפה זקנה מטורללת!!!" אמרה לה הנערה ונעלה את הדלת.

האם הסתובבה בבכי לעבר המכונית- הבינה שהילדים שלה כבר לא זוכרים אותה.

טוב לא פלא... היא כבר 7 שנים לא היתה איתם. לא ביקרה אותם...

האם הסתובבה לעבר החלון והבטיחה לעצמה בלב:"אני עוד אחזור לקחת אתכם ילדים".

רגע לפני שנכנסה למכונית קלטה משהו מוזר ושונה בחצר. מן לוח לבן עבה ומוזר בצד החצר-כמעט ואי אפשר לראותו.

האם צעדה לעבר הלוח הזה.

התקרבה.

כשהיתה במרחק של 4 מטרים הבינה מה כתוב שם:

כאן קבור מרקוס פאל

11.7.1986 - 1.4.1999

ת.נ.צ.ב.ה



האם לא הצליחה לעכל מה שרשום שם.

"לא, זה לא יכול להיות-לא!!!!!!!" צללה לאדמה בבכי, צעקה לעבר השמיים השחורים-לעבר החושך-לעברו.
היא הבינה שהבית היה שחור ומפוחם משריפה שקרתה כאן בשנה שעברה. בשריפה הזאת מת בנה.
התחיל לרדת גשם-מלקוש.

"מה קרה?" יצאה דמות מהמכונית השחורה לעברה, ולעבר הקבר.
הדמות ראתה ממה האם הזדעזעה.
"זה בסדר, דפני, זה יעבור" לייט אמר, והצטרף לבכות איתה בניגוד לרצונו.

לייט עזר לדפני לחזור למכונית, בעודם בוכים עם האלוהים את הבכי האחרון.

"זה בסדר, אני כאן איתך-את לא לבד" אמר לייט והתניע את המכונית.

האם הסתכלה בפעם האחרונה לעבר החלון שבו הסתכלו ילדיה אליה לפני 7 שנים כאשר הפלילו אותה ברצח.

כעת בחלון היתה רק דמות אחת מוכרת, ועוד אחת שלא.

אחת בכתה-ואחת צחקה צחוק מצמרר, ו הביטה בה בחיוך שטני.
האחת שבכתה, לא בכתה בגלל שהאם עזבה-היא בכתה בגלל הכאב הרב שהיה לה, ושעוד יהיה לה.
אחת בת-ואחת אם.

הרכב נסע בחריקת גלגלים.

והיה גלוי שהאב לא רצה לדעת את האמת המרה על ילדיו, כגון אימו.
האב ואימם נסעו, ולא חזרו.
שניהם רצו לנסוע הרחק, הרחק מהאמת-הם ידעו שהאמת תרדוף אותם עד הסוף, הסוף המר.








כל הזכויות שמורות לאליאור מזרחי (אליאור15) ואין להעתיק, לצלם, או לעשות כל שימוש במסמך זה בלי רשות כתובה ומפורשת מאליאור מזרחי (אליאור 15).
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י אליאור15 בתאריך 24-10-2005 בשעה 17:51.
חזרה לפורום
  #8  
ישן 26-10-2005, 01:02
  CellularPlaya CellularPlaya אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.03
הודעות: 2,726
הסיפור שלי (מן הקדמה)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

שורות אלו נכתבו כהקדמה לסיפור שהתחלתי לכתוב אך בכל זאת אפשר לקרוא אותן כסיפור קצר עם סוף
פתוח.

הבחירה האפורה(בקצרה)
היה זהו יום חדש בעיירה רופדסק, הקרובה לעיר המרכזית. השמש זרחה ושקעה כל שעה כמו בכל יום והאווירה הכללית הייתה איך לומר "כרגיל". למרות זאת, היה זהו יום שונה במקצת – היה זהו "יום הבחירות". לא היה זה אמור להיות "יום הבחירות" אבל תושבי העיירה קראו לו והוא נאלץ להגיע בעל כורחו. הוא לא אהב להקדים ובטח שלא ב – 2,312 שנים אבל מקרה זה היה מקרה חרום ולכן הוא נענה לבקשתם של תושבי רופסדק.

מקרה החרום היה בהחלט חרום - הנשיא רוב-ארט החליט שברצונו לפרוש בפתאומיות מכהונתו כנשיא - בטענה מוזרה ש: "הייעוד האמיתי שלי הוא להיות שחקן". (למתעניינים: כנשיא ב – 100 השנים הראשונות של כהונתו תושבי רופסדק חיבבו ואף אהבו מאוד את רוב-ארט אך לאחר מכן ב – 100 השנים הבאות של כהונתו (שלבסוף נודעו כאחרונותיו) של רוב-ארט הם לא כל כך חיבבו אותו, בעצם הם ממש שנאו אותו. שנאתם נבעה מכך שהשמועה החלה להתפשט והם החלו להבין שהוא מעוניין להיות שחקן וכמובן שאף אחד מתושבי רופדסק לא מעוניין בנשיא שהייעוד האמיתי שלו הוא להיות שחקן).

באותו היום ממש רוב- ארט פרש ובעקבות פרישתו הפזיזה והלא מובנת העיירה רופסדק נותרה ללא נשיא ובלית ברירה הוחלט לקיים את "יום הבחירות".
המאורע המוזר גרם לתושבי רופדסק להבין שיהיה אשר יהיה מנהיגם הבא חייב להיות מישהו שיוכלו לסמוך עליו.


כל הזכויות שמורות לירון גפן (CellularPlaya) ואין להעתיק, לצלם, או לעשות כל שימוש במסמך זה בלי רשות כתובה ומפורשת מירון גפן
(CellularPlaya).
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י CellularPlaya בתאריך 26-10-2005 בשעה 01:04.
חזרה לפורום
  #9  
ישן 26-10-2005, 17:46
  לנה לנה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.05
הודעות: 34
שלח הודעה דרך ICQ אל לנה
משהו שכתבתי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

במסעי

אליו אני יוצאת כשאני במצב-רוח מזופת
אני רואה איש זקן ולבי ניצבט
הוא עם חיוך על פניו- מברך על בואי
כל-כולו שמח לקראתי
"בואי לנה, הניחי הכל בצד
ויחד אל האור, אל האופק נצעד
בואי יקירה- תראי כמה שהאור איתך- תמיד
לא מאכזב, לא פוגע, לא נוטש, הוא מתמיד"
אני אוחזת בידו ויחדיו אנו יוצאים למסע
בו אני מגלה כמה אני סתומה!
שם אני רואה אותי, קטנה, לפני אלפי שנים
יושבת ויוצרת (מכל טוב) כל מיני דברים
ואח"כ קצת גדולה יותר- עטופה במחברות ובספרים
נהנית "לברוח", לטייל, בעזרת המילים
ואז בעוד כמה ימים, אני רואה אותנו- גבר ואישה
צועדים יד ביד, חבוקים, נושקים- בלי בושה
העניים מאהבה קורנות
אני רואה! כן, כן, אלו לא הזיות!
ובעוד כמה שנים- אנו חובקים שלושה ילדים
דביבונים, קטנים, חמודים ומאושרים
ברגע של סיפור, במוזה של ציור
עכשיו אני מודה לזקן על הסיור....


ב-
לנה


*מקווה שנהנתם
ואשמח לקבל את חוות-דעתכם
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום
  #10  
ישן 27-10-2005, 07:49
  freebsd Brb freebsd Brb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.10.05
הודעות: 27
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

לבסוף החלטתי לפרסם את הסיפור השני

מה קרה באותו יום בשמיים

אלוהים יושב לו על כס המלכות,
אולמו בוהק וסביבו עמודי שיש נישאים אך עבר האינסוף.

הוא ממתין.

רעם נשמע ואחריו זעקות מלאכים.
אל אולם הקודש נכנס המלאך המקולל.
לוציפר, אדון המורדים בכס האלוהי.

אחר צעדיו נותרים שובלי אש וגופרית.
גלימתו האדומה מתנוססת.
פניו כהים , עניו פיו ואפו בוערים בחרון.

הוא מביט באל במבט בוחן ופיו גועש מילים.

''זה חמשת אלפים שנה מאז גרושי ממלכת השמיים.
מדוע זומנתי ?''

והאל קם מכסאו ופורס את ידיו לשלום.
הוא דובר בחמלה עדינה.

''מלאכי, פסק זעמי. חטאך נסלחו.
בוא, תפוס את מקומך עימנו לא תנודה עוד.
גרושך תם''

לוציפר, אדון השקרים, מוכה בהפתעה.
הוא גורש ממושבו לצד האל לפני זמן כה רב.
הפיתוי . . . לחזור אל השכינה המלטפת.
לוציפר זוכר מהם חיי מלאך מבורך.
מהם לעומת גישמיות האדמה.
כולו כמיהה לשוב. . .

אך ללוציפר יש מצפון.
הוא מפנה את ראשו הצידה.
קולו רך כעת, אש פניו שוקטת.

''לא אוכל, לא אוכל לנטוש את אשר הוחל''

''ומה התחלת, בני ? ריב ומדון מעשים שאין בהם צדק ? ''

לא אבי, התחלתי זינוק עבור בני האדמה כאשר יצרתי
עבורם תכחנות, יצר תחרות ורעב לנצחון.
ללא חובה קדושה זו, היו בניך משוטטים תמימים וערומים בינות העצים.
חסרי בינה ומנווונים''

''ןמה רע בכך בני ? מה רע בשקט וברוגע ?
בנינוחות הטהורה ?
אנא שוב לחיות עימנו''

ולוציפר עונה ברגש חנוק עצב.

''לא אבי, מלאכתי רחוקה מסיומה.
לא תוכל להסתיר את בניך מיתר שוכני השמיים.
לא תצניע את השיגם''

''בני'' ריחף לעברו האלוהים '' היקום אינו מקום סולח''
אם יצא האדם, יכווה מחומו''

''זו עבודתי, עם נתינת הבינה אין זהו צאן,
ינועו הם אל מעבר לכוכבים. כמונו.
שם הם יעשו אלים בעצמם.
פוחד אתה כי יקומו ויכו בבוראם.
כי ישלטו בך. . .
לא אתן יד לפחד''

כך אמר ונעלם באש גופרית.

והאל מרחף חזרה לכסאו.

נסתרות דרכי האל, והוא מחייך.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן.

חזרה לפורום
  #11  
ישן 30-10-2005, 06:16
  saidclean saidclean אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.05
הודעות: 660
והנה שלי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

לאחר ההתחלה ברגל שמאל
החלטתי לפרסם את הסיפו הזה אני אקרא לסיפור אבד לי


אבד לי
אתמול עצר אותי אדם ברחוב.
''סלח לי,'' אמר האיש, ''ראית במקרה את חד-הקרן שלי?''
''חד-קרן?'' תמהתי. ''אדוני, בכל החיים שלי לא ראיתי חד-קרן!''
''חבל,'' אמר האיש. ''הם נורא יפים.''
הוא חכה רגע קל ואז שאל, ''אתה בטוח שלא ראית את חד-הקרן שלי?''
''לחלוטין,'' השבתי.
''הוא גדול ולבן וחלק, חזק אבל גם חינני, ויש לו גם קרן יחידה ונוצצת באמצע מצחו.''
''לא ראיתי אותו. אני מצטער.''
האיש התעצב ובהה ברצפה. לפתע, הרים ראשו וחייך.
''הנה הוא,'' קרא בשמחה. ''ממש שם, מלפני חנות הפרחים!'' האיש הצביע לעבר חנות במרחק מה במעלה הרחוב. ''אתה רואה אותו?''
הבטתי, אך לא ראיתי דבר.
''הנה, ממש שם!'' אמר האיש. ''אינך שומע אותו?''
''למען האמת, לא,'' עניתי. ''איך הוא נשמע?''
''קולו מקסים, כמו פעמונים רחוקים ברוח, אך ברור וצלול,'' אמר. הוא עמד עוד רגע קט כשעל פניו מראה של עונג מושלם. ''טוב,'' אמר לבסוף. ''תודה על עזרתך. כדאי שאני ירחיק אותו מהחנות, לפני שינסה לאכול מהפרחים.''
פנה האיש והלך לו. ואני נותרתי לבד, לא בטוח האם לצחוק או לקנא.
חזרה לפורום
  #13  
ישן 02-11-2005, 22:41
צלמית המשתמש של Omerc
  Omerc Omerc אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.06.02
הודעות: 1,309
סיפור ראשון שלי - עונש בשיעור ספרות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Gwenhwyfar שמתחילה ב "תחרות כתיבת הסיפור הקצר של פורום "כתיבה וספרות" !"

חשבתי מה יעניין אותי ועם מה אני אזרום, ומצאתי.

החלטתי לשים את זה כאן למרות הפאדיחות (:


שכונת דובדבן

חורף, גשם, מה עוד יכול להשתבש? אני לובש את המעיל השחור,בלי לשכוח מה נמצא בתוך כיסו הפנימי, ומצטייד במטריה השחורה. כאילו שהשמיים הכהים לא מספיק פסימיים.

אני נכנס למעלית ומתחיל לרדת. המעלית מפתיעה אותי כשהיא עוצרת בקומה שניה במקום בקומת קרקע. שכחתי שהמעלית היא לכל הבניין. "ערב טוב מר קוקר" שמעתי את קולה הנעים של עלמה כשנכנסה למעלית. "ערב טוב גברת טל" השבתי "יורדת למטה?". "אלא מה?". ענתה בחצי חיוך הקבוע שלה.

שתי קומות מספיקות די בכדי שריח הבושם שמפיץ גופה יחלחל לי לדרכי הנשימה וישגע את חושיי, כפי שקורה בכל פעם שמתמזל מזלי ואני נפגש עם עלמה במעלית.

דלת המעלית נפתחה וחיכיתי שעלמה תצא. אדם בלי נימוסים הוא לא אדם. כפי שסבי, עליו השלום, היה נוהג לומר.

עלמה פתחה את דלת הלובי והחלה ללכת בהליכה מהירה לעבר הרחוב. הלכתי בעקבותיה בהליכה מהירה משלה, בעודי פותח את המטריה, נאבק ברוח הקרירה ובגשם הדוקרני, השגתי אותה. "מוטב שלא תלכי חשופה לגשם, גברת טל, את עלולה להתקרר" אמרתי, "אלווה אותך. אם את לא מתנגדת כמובן" .

עלמה חייכה חיוך נבוך "תודה מר קוקר, אבל אני מעדיפה שלא, לא היום בכל אופן." אמרה, בחצי חיוך הקבוע שלה, שנראה לי מסתורי מפעם לפעם. "את בטוחה?".

"בטוחה".

"אפשר רק לבקש דבר אחד, גברת טל?"

"מה?"

"קראי לי ציון" אמרתי וחייכתי

עלמה חייכה, חצי, כמובן. "ציון" אמרה כאילו משננת.

"קרא לי עלמה".

חייכתי והלכנו כל אחד אל דרכו.







הגעתי לסמטת אדם, או סמטת השדים, כפי שנהגנו לקרוא למקום בילדותנו. עוד סמטא בשכונת דובדבן. שלום כבר חיכה לי שם. "שוב מאחר, קוקר?" אמר. "כהרגלי" השבתי.

התחלנו ללכת. "במי מדובר הפעם?" שאלתי.

"חנטריש אחד, מכור יותר מהקודמים. הוא בחובות כבר שנתיים, וכמו שאתה מכיר את הבוס, פתיל שמתאים לשנתיים בלבד" השיב. "לא נורא, לא יחסר לאף אחד".

"חנטריש?" שאלתי כאילו מתעלם מהעניין. "שוב אתה מושפע מסבתא?".

נכנסו לבניין. בניין ישן ומלוכלך, כמו כל הבניינים בסמטאות הדובדבן.

מעלית. קומה 2. דירה 5. עמדנו מחוץ לדלת.

"הוא לא לבד" אמר שלום.

קירבתי את אוזני לדלת. "אתה צודק".

"ההוראה היא לא להשאיר עדים" הזכיר שלום. "אנחנו לא רוצים לעצבן את הבוס".

הכנסתי את ידי לכיס הפנימי והוצאתי את האקדח ואת המשתיק קול והברגתי אותם. בעבודה כמו שלי חייבים להיות יסודיים.

שלום עשה אותו דבר.

"איך קוראים לבחור?" שאלתי.

"חיים טל" ענה. מצלצל לי מוכר, חשבתי.

"אוקי, מוכן?" שאלתי את שלום. "מוכן" ענה.

דפקתי בדלת. לחשושים נשמעים מבפנים.

הדלת נפתחת. "מר טל?".

"כן" ענה הבחור המוזנח שעמד בדלת בקול צרוד.

בתנועת אינסטינקטיבית יריתי בראשו וקפצתי פנימה לתוך הבית.

עלמה?! מה היא עושה פה?!

שלום, שפעל באינסטינקטיביות כמוני, ירה בראשה של עלמה!

הוא סרק את הבית והודיע שהשטח נקי.

"מה יש לך?" שאל אותי.

"הכרתי אותה, היא שכנה שלי".

"לא נורא, רק עשינו את העבודה שלנו". אמר בעידוד.

יצאנו מהדירה. מעלית. קומת קרקע. יצאנו החוצה.

הרוח הקרירה החזירה אותי למציאות.
חורף, גשם, מה עוד יכול להשתבש?
_____________________________________

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:49

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר