08-10-2005, 16:17
|
|
|
חבר מתאריך: 27.06.05
הודעות: 2,185
|
|
הסבר קצר
true ו false הם ערכים אפשריים לסוג של משתנה הנקרא BOOLEAN.
ישנם 3 סוגים של משתנים: string, boolean, number.
string = מחרוזת של תוים, בהם כלולים כל מיני תוים. במקרה של מחרוזת, המחשב מתיחס לכל תו באותו אופן, לא משנה אם הוא אות או מספר. משתנה מחרוזת, מגדירים כך:
קוד:
myStr="your text";
trace(mySTR);
myStr הוא שם המשתנה, הפקודה trace, מקפיצה הודעה בהרצה, במקרה הזה היא תריץ את תוכנו של המשתנה שהגדרנו.
שים לב! בהגדרה של מחרוזת, חובה לשים גרשיים, או שהוא יתיחס לערך כמו למשתנה אחר.
בפקודת הקפצת החלון, לא כתבנו גרשיים, לכן הוא יחפש משתנה בשם myStr, ויכתוב את תוכנו. אם היינו כותבים גרשיים, הוא היה מקפיץ חלון אם הטקסט myStr
number = מספר. משתנה בעל ערך מספרי ממשי כל שהוא. ממשי הכוונה: מספרים עשרוניים, שלילים, וחיוביים.
מגדירים אותו כך:
קוד:
myNumber=45;
trace(myNumber+5);
בהרצה, הוא יפלוט חלון בו יהיה כתוב 50, מפני שהוספנו 5 לערך של המשתנה שהגדרנו, והצגנו אותו על המסך.
שים לב! לא כתבנו גרשיים במשפט ההשמה, לכן זהו מספר. אם היינו שמים גרשיים, הוא היה מתיחס למספר כמחרוזת.
ואחרון- bolean. משתנה בוליאני יכול לקבל שני ערכים, true ו false.
הגדרה של משתנה:
קוד:
myBoolean=true;
trace(myBoolean);
המחשב יפלוט הודעה שכתוב בה true.
בדיקה אם איפים:
מחרוזת:
קוד:
if(myStr=="some text"){
trace("ok");
}
שים לב שבבדיקה השתמשנו בפעמיים סימן =. מפני שזו בדיקה, ולא השמה.
מספר:
קוד:
if(myNum==5){
trace("your number is "+myNum);
}
פה, בפקודת הפליטה, רשמנו מחרוזת, ושירשרנו עליה שם של משתנה בעזרת הסימן +
בוליאן:
קוד:
if(myBoolean==true){
trace("your bulean is equal to "+myBoolean);
}
אם לא הבנת משהו, תשאל.
_____________________________________
|