לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-10-2005, 03:20
צלמית המשתמש של DSKHV
  DSKHV DSKHV אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.12.02
הודעות: 732
ברכת החג המסעירה את העולם הערבי .

ברכת החג המסעירה את העולם הערבי ברכת חג לרגל הרמדאן ששלח איש אקדמיה ישראלית באימייל לעמיתים ערבים מעוררת סערה וחשש שמא מדובר ביוזמה ישראלית נוספת לנרמל את היחסים עם מדינות ערב דרך האינטרנט טרם יושב הסכסוך הישראלי פלשתיני. הברכה, אגב, כוללת איחולים לדו קיום ולהשכנת אווירה של פיוס ופלורליזם







[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nfc.co.il/UploadImages/wfgJSj.jpg]
ברכת חג רמדאן שמח





ברכות לרגל תחילת חודש הרמדאן ששלח איש אקדמיה ישראלי לעמיתים במדינות ערב, מעוררות סערה וחשש מפני ניסיונות ישראלים ליצור "נורמליזציה אלקטרונית" עם העולם הערבי.

המדובר ביוזמה של ד"ר מוטי קידר, מומחה לתנועות האיסלאמיות ולסוריה מהחוג ללימודי ערבית באוניברסיטת בר-אילן. קידר הפיץ באמצעות האימייל ברכת חג המופנית "לכל המאמינים המוסלמים, הנוצרים והיהודים", והכוללת איחולים ל"דו-קיום בשלום ובכבוד הדדי בין כל בני הדתות", ולהשכנת "אווירה של פיוס ופלורליזם".

קידר מציין במכתבו, כי ברכתו רלוונטית במיוחד בימים אלה כיוון ש"חודש הרמדאן חל השנה בחודש תשרי שהוא נחשב אצל היהודים חודש של החוגים הגדולים דוגמת ראש השנה, יום הכיפורים וסוכות", אשר להם משמעות גם אצל קהילות נוצריות. "מי יתן", כותב קידר לעמיתיו, "ש"תחול על החודש הבא עלינו שפעת ברכות האל יתעלה, אבינו כולנו, וכי ידריכנו בדרך הישר אל נתיב ההשלמה על-מנת שנוכל, כל אחד מאיתנו, לחפש אפיקים לדו-קיום בשלום, לכבוד הדדי ושננהג עם זולתנו ברוח של פיוס ופלורליזם".

קידר מדגיש בברכתו לג הרמדאן את הצורך הדחוף לפיוס על-רקע "גלי הקיצוניות, השנאה והאלימות המאיימים על האנושות כולה". את מכתבו חתם קידר במילים: "אחיכם לאנושות". קידר עשה שימוש במינוחים איסלאמיים, ובהם גם מהפרשה הראשונה בקוראן, על-מנת להעניק לברכתו מסר של רצון טוב אשר יערוב לאוזניים ערביות.

אתר האינטרנט "איסלאם און ליין" מדווח, כי ברכת החג של קידר על איחוליה לדו-קיום, התקבלה דווקא בחשדנות רבה ע"י מקבלי האימייל. רבים מהם, לטענת האתר, ראו בכך ניסיון פסול של ישראל לקדם נורמליזציה עם העולם הערבי דרך האינטרנט. הם קשרו זאת, ליוזמתו של שר החוץ, סילבן שלום, אשר פתח לא מכבר ביוזמה מדינית לנרמל את יחסי ישראל עם מדינות ערב וקרא בפומבי, למדינות המקיימות מגעים בחשאי עם ישראל, "לצאת מהארון" ולשמש דוגמה לאחרות.

אין זו הפעם הראשונה שד"ר קידר יוצר קשרים בעולם הערבי לקידום ההידברות ולמען מטרות הומניטריות. קידר הפך בשנים האחרונות לאיש הקשר של משפחת חבר, אשר בנה החייל נעדר מזה מספר שנים, לעולם הערבי. במסגרת זו, מנסה קידר לאתר התייחסויות בעיתונות הערבית על פרשת חבר ויוצר קשר עם גורמים העשויים להיות רלוונטיים לפתרון התעלומה.

ברכת החג של קידר אומנם נתקבלה בחשדנות, אך הדיווח עליה באתר האינטרנט החשוב איסלאם און ליין, השיג למעשה את מטרת האיגרת בעצם חשיפת המסר לקהל קוראים רחב בעולם הערבי.
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-...tml?tag=4-18-09
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תרגום אמנת ה"חמא"ס" לעברית

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:28

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר