לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-09-2005, 12:29
  simonun simonun אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.04
הודעות: 575
תושבי קיסריה: לא נשלם ארנונה על הבריכות

שנים לא חויבו תושבי היישוב היוקרתי בארנונה על הבריכות הפרטיות שלהם. בעקבות ביקורת של משרד הפנים החלה המועצה המקומית לחייבם בארנונה הנוספת, כ-110 שקל בחודש. התושבים מתכוונים להגיש תביעה מנהלית בטענה כי הגביה אינה חוקית: "איננו הפרות החולבות של המועצה האזורית"
טלי חרותי-סובר



צרות של עשירים. "גזרה" חדשה הוטלה על בעלי בריכות השחייה בקיסריה. אחרי שנים שלא נאכפה גביית הארנונה על הבריכות, דורשת המועצה האזורית חוף הכרמל את התשלום. מדובר בסכום של כ-110 שקל בחודש.








[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/01082004/641898/YE0349322_m.jpg]
בריכה בקיסריה. "הדרישה לא חוקית" (צילום: אלעד גרשגורן)




התושבים הזועמים מתאגדים לצורך הגשת תביעה מנהלית נגד המועצה האזורית. אחד התושבים שהוא בעל בריכה אומר: "נכון שמדובר בסכום חודשי קטן, אך מדובר גם בעניין עקרוני. העובדה שמדובר בבעלי אמצעים אינה הופכת אותנו לפרות החולבות של המועצה האזורית".







בשנת 2002 ערך משרד הפנים ביקורת שגרתית במועצה האזורית חוף הכרמל, הכוללת קיבוצים, מושבים וגם את קיסריה ועתלית, וגילה כי צו הארנונה שנחתם ב-1988, לא מקוים במלואו וכי הארנונה לא ניגבת במלואה מהתושבים.



"בין היתר", מספר גזבר המועצה דני אדלר, "לא נגבתה ארנונה עבור צימרים, בריכות שחייה או עבור שימושים מסוימים בקרקע חקלאית".



בעקבות הביקורת, החליטה המועצה האזורית לקיים את צו הארנונה במלואו ולחייב באופן גורף ומיידי את התושבים בתשלום הארנונה הנוספת.





"בנושא בריכות השחייה הפרטיות", אומר הגזבר אדלר, "מדובר בתוספת של 26.11 שקל למ"ר, הזהה לסכום הארנונה שמשלמים תושבי המועצה עבור מ"ר בנוי. כך שבממוצע מגיע סכום התוספת ל-1,300 שקל בשנה, או כ-110 שקל בחודש". אגב, בכפר שמריהו משלמים 41.80 ש"ח למ"ר.





מתוך 277 בריכות שחיה בתחום המועצה האזורית, 254 שייכות לתושבי קיסריה. התושבים זועמים על ההחלטה וועד התושבים אף הורה לבעלי הבריכות שלא לשלם את המס החדש.





"מסיבה לא ברורה החליטו תושבי קיסריה כי מדובר בעניין אישי", אומרת שרון דוידסקו היועצת המשפטית של המועצה האזורית. "חשוב להדגיש כי המועצה מחויבת על פי חוק לפעול על פי צו הארנונה, ואינה יכולה להחליט על דעת עצמה לבטל חלקים ממנו. טעויות קורות ולכן לא נגבה המס במשך 14 שנים. גם לראש המועצה יש בריכה פרטית בביתו שבמושב, וגם הוא מחויב במס.





"כדאי לדעת כי הצו הקובע גביית מס ארנונה עבור שטח בריכות אינו המצאה של מועצה אזורית חוף כרמל. אותו צו קיים בחיפה, בקריות וכמובן בסביון, שם התעריף גבוה פי שלושה או ארבעה מהתעריף המינימלי הנדרש כאן", אומרת דוידסקו.





תושבי קיסריה אומרים בין השאר, כי לפני הבחירות למועצה לפני כשנתיים, הבטיח אז המועמד וכיום ראש המועצה, כרמל סלע, כי יבטל את חיוב הארנונה הנוספת. דוידסקו בתגובה: "ראש המועצה הבטיח כי יעשה ככל שביכולתו לבטל את המס, אבל ברגע שנכנס לתפקיד הבין כי הדבר כלל אינו בתחום סמכותו. ראש מועצה אינו יכול לבטל חלקים מצו ארנונה כללי, כדי לרצות מי מתושבי המועצה".





גזבר המועצה אומר כי "90% מבעלי הבריכות בקיסריה משלמים את הארנונה הנוספת ללא תלונות ומיעוט קולני החליט שלא להיענות לדרישות התשלום. אלה קיבלו מאתנו תביעה משפטית לתשלום הסכום המלא".





בתגובה פרסם יו"ר ועד תושבי קיסריה, דני אייכל, מכתב (שחולק בתאי הדואר של התושבים) בו נקראו בעלי הבריכות להתאגד כדי להגיש תביעה מנהלית נגד המועצה.





"הבטחות צריך לקיים!", כתב אייכל (שגם לו בריכה פרטית), במכתבו. "הוועד העביר את כל החומר הרלווטי לבדיקת שלושה משרדים שונים של עורכי דין מומחים בתחום. מסקנתם המשותפת: יש בסיס לתקוף את חיובי הארנונה על בריכות השחייה במספר היבטים במסגרת עתירה מנהלית".










"שינוי הסיווג - הפלייה אסורה של תושבי קיסריה"





עורכת הדין מיכל גולדהר (ממשרד עוה"ד בורסי), שנשכרה לטפל בתביעה אומרת: "אנו סבורים כי סיווג 103 (בריכות שחייה פרטיות) המצוי בצו המסים של המועצה האזורית חוף כרמל אינו חוקי ובטל מעיקרו. הסיווג האמור, אשר הוסף בשנים האחרונות לצו המסים, שנוי במחלוקת מאחר ולטענת ועד התושבים מדובר בסיווג חדש. מדובר בשינוי שנעשה ללא אישורי השרים כנדרש על פי חוק, וקיימת פסיקה עניפה בנושא זה.





"שינוי הסיווג, כפי שנעשה על ידי המועצה, מהווה הפלייה אסורה של תושבי קיסריה המשלמים דמי שירותים לחברה לפיתוח קיסריה ותושבים של יישובים אחרים שמשלמים מסי ועד מקומי בנוסף לארנונה, זאת לעומת תושבים שאינם נמנים על אחת משתי הקטגוריות האמורות, ומשלמים מסי ארנונה בלבד", אומרת עו"ד גולדהר.

נערך לאחרונה ע"י simonun בתאריך 30-09-2005 בשעה 12:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:21

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר