26-09-2005, 10:38
|
|
|
|
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
|
|
כל כך הרבה להגיד, כל כך מעט זמן
מיראז' = שחק.
נשר = מיראז' 5 שיוצרו בארץ לאחר האמברגו הצרפתי (לפי הסיפור המקובל) או שהובאו בחשאי מצרפת (לפי מקורות אחרים)
אריה = מטוס קרב מתקדם שמעולם לא התרומם משולחן התיכנונים - http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...469&docID=18682
האריה הוליד את הלביא.
עריכה : מכיוון שצחי נתן תשובה הרבה יותר מלאה, אני אחזור פה על משהו שכתבתי פה לפני שנה (http://www.fresh.co.il/dcforum/Army/9746.html) ונראה מה יש למומחים להגיד :
אבל הסיפור המלא מאחורי הנשר הוא עדיין נעלם גדול מאד. לא רק שבמקרה הטוב הנשר הוא לא 100% תוצרת ישראל , יש מצב שהוא בכלל לא נבנה בישראל.
הסיפור הוא כזה : באוגוסט 2000 פרסם בארה"ב מגזין בשם wings כתבה על ג'ין סלבי, מהנדס שהשתתף בפיתוח מטוסים רבים וטובים בארה"ב ואף תרם מהידע שלו לתע"א בפרויקטי הכפיר והערבה. בתוך הכתבה היו הפנינים הבאות:
""It was then that a new and completely unexpected challenge arose, one that he could never have goreseen. Five thousand miles away, in Israel, a delivery of Mirage jets, purchased by the Israelis, had been embargoed by their french manufacturer, Dassault, on the orders of French president, Charles deGaulle, or so everyone was led to believe. The Six Days War of 1967, in which Israel had triumphed over a strong coalition of five Arab states, was over, but the country desperately needed the promised aircraft. Without them, it was claimed, the tentative balance in the Middle East could not be maintained."
...
"Gene, with the blessings of the US government and his employer, took a one-year leave of absence and traveled to Israel. What he discovered was not what was being portrayed in the newspapers.
Instead of an embargo - which was only proclaimed to ease the fears of their Arab oil suppliers - the French were shipping brand-new Mirage IIIC jets, complete in knockdown assembly kits, direct to Israel aboard USAF C-5 cargoplanes. There was no embargo and the Israelis were not building 50 examples of their own version of the Mirage, called Nesher, from plans purportedly smuggled out of Switzerland - a licence builder - but were merely putting them together on a modern production line as fast as the C-5s could make delivery. "
למי שלא הבין, לפי הגרסה הזאת הנשר הוא הוא מיראז 5 צרפתי, לא עותק ולא כלום. ג'ין סלבי עצמו אישר את הדברים המיוחסים לו בכתבה מאוחר יותר שוב פעם. לא רק זאת אלא בדיקות של שני נשרים, אחר ביובילטון באנגליה במוזיאון אוירית הצי והשני במוזיאון בחצרים גילו שבשניהם טבועות כתובות של aerospatiale ושל יצרנים צרפתים אחרים. במקרה הטוב אם כן, המטוס מלא רכיבים צרפתיים. במקרה הקצת פחות טוב הוא פשוט צרפתי.
מה הסיפור האמיתי בהחלט אני לא יודע, ועד שלא נקבל יותר מידע רשמי מאחת ממשלות ישראל/ארה"ב/צרפת כנראה גם לא נדע. אבל הסיפור הידוע הוא בכל מקרה כנראה לא כל כך נכון, או מסתיר יותר ממה שהוא מגלה. מישהו שם לב שבאתר חיל האויר כל הסיפור הזה נעדר? שכל פיתוח המטוס, משהו שממש גדלנו עליו, מתואר בשלושה משפטים?
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"
נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 26-09-2005 בשעה 12:45.
|