לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 24-09-2005, 15:35
  rgrg rgrg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Boss11 שמתחילה ב "עומק שדה - לא מבין"

ראשית כל - תיקון למשפט האחרון שלך

"מפתח הצמצם אחראי בין השאר על עומק השדה.
מהירות הסגר אחראית בין השאר על ההקפאה או המריחה של האובייקט בפריים"

ישנו מקרה נוסף.. או דרכים נוספים מלבד פתיחה של צמצם, על מנת להשיג תוצאה של עומק שדה רדוד במיוחד - כמו למשל - צילום במצב הטלה (זום גבוה) ובחירה של צמצם בינוני עד פתוח (כמו במקרה שהצגת).

לדעתי, זה המקרה הנ"ל - צילום בעדשת הקיט (18-55) של קאנון, במצב טלה (מקסימום של הזום) - והוא 55 על-פי הEXIF שמצורף שם לתמונה.

כדאי גם לזכור שמצלמות DSLR איכותיות יותר בשליטה על עומקי השדה (וצמצם 9 נחשב "בינוני" בלבד ולא "סגור" כגון מפתח הצמצם 11, 22, 32 אפילו)

בעריכה:
תוכל לראות מגוון של דוגמאות במאמר שכתב רועי גליץ בזמנו בדף המאמרים אצלו באתר:
http://www.galitz.co.il/articles.html
שם תראה דוגמאות לכך שאפילו צילום בצמצם 16 ייתן לך עומק שדה בינוני יחסית (הדוגמה עם צילום הגזע והעץ הרחוק)
מה גם, שעומק השדה בתמונה שהבאת לעיל, אינו רדוד עד-כדי-כך... ואילו הצמצם היה פתוח יותר, הרקע היה אפילו הרבה הרבה יותר "מטושטש").
_____________________________________
http://photo.fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י rgrg בתאריך 24-09-2005 בשעה 15:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 24-09-2005, 15:52
  rgrg rgrg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Boss11 שמתחילה ב "שאלה"

הפוקוס ועומק השדה הם אלמנטים נפרדים ש"הולכים יחד".

ככל שהפוקוס יהיה ממוקד יותר בנקודה ה"נכונה" על פי עומק השדה, כך התמונה "תיבנה" בצורה הטובה ביותר.. ותוצג התוצאה ה"נכונה" ביותר מבחינת הפוקוס ועומק השדה.

משמע, אם מצלמים בצמצם 2.8 פורטרט באורך מוקד עדשה של 50 מ"מ - אם הפנים קרובות במרחק קרוב מספיק ויושג פוקוס נכון לאיזור הפנים (יש הרי כמה דרכים לפוקוס, הנפוצה בהן זו מדידה "ממוצעת" של 4/5/9 נקודות פוקוס שונות.. תלוי במצלמה).
מה שמסביב לאיזור הפנים יהיה כבר תוצאה של עומק השדה שנבחר.

כלומר, בגלל שנבחר צמצם פתוח מאוד, הוא יהיה מטושטש בצורה "טובה", אמנותית... באופן שיבדיל את הרקע מהפנים בצורה חלקה ונעימה לעין.

אילו היה נבחר צמצם 11 או 16 לדוגמה... אז גם מה שמאחורי הפנים היה נראה בצורה חדה וברורה... כמעט באותו האופן שבו נראות הפנים שממוקמות פיזית לפני-כן.


זה עוזר מעט להבין... ?
_____________________________________
http://photo.fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:31

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר