23-09-2005, 11:23
|
|
|
|
חבר מתאריך: 20.07.04
הודעות: 2,033
|
|
4 עצות שיהפכו אותכם לספצים בפורטרטים!
הרבה זמן שלא כתבתי על דברים שלמדתי, החלטתי היום לרכז שלושה דברים חשובים שיעזרו לכם בציור פורטרטים (בצורה ריאליסטית כמובן) בואו נתחיל...
עצה ראשונה- פורפורציות הראש!
אני מעריך שחלקכם כבר יודעים את זה, אבל אני אסביר שוב בכל מקרה. לראש יש הרבה צורות, הצורה הבסיסית של הראש היא צורת ה"ביצה", לכן בתור התחלה תציירו ביצה.
תעבירו קו מאונך באמצע הביצה בשביל לקבוע את כיוון הראש ואת המיקום המדוייק של איברי הראש שכתובים להל"ן:
העיניים נמצאות באמצע הראש, לכן תחלקו את הביצה לשני חלקים שווים, רוחב העיניים הוא שני שליש מכל חצי מאונך של הראש.
האף נמצא באמצע החלק של התחתון של הראש- זאת אומרת שאתם צריכים לחלק את החצי התחתון של הביצה לעוד חצי.
תחלקו את החלק שמתחת לאף לשלושה חלקים שווים, התחלת השפה התחתונה נמצאת בקו התחתון, וסוף השפה העליונה בקו העליון, בשביל לדעת את רוחב הפה צריך למתוח שני קווים מאמצע העיניים עד הקו של השפה החתונה.
האוזניים נמצאות בחלק שבין העין לסוף האף, בצדידיי הראש.
חשוב להזכיר- הפורפורציות משתנות מראש לראש, הפורפורציות שכתבתי הם הפורפורציות הממוצעות של האדם לפי לאונרדו דה וינצ'י, ולכן אני ממליץ למדוד את המרחק היחסי בין כל איברי הראש לפני ציור הפורפורציות, ולאחר מכן לצייר את מיקום האיברים המדוייק יותר.
תמונה ראשונה
עצה שנייה- קישקוש קישקוש קישקוש!
כל דבר שרוצים לצייר בצורה ריאליסטית אני תמיד ממליץ להתחיל אותו בתור קישקוש, זאת הדרך הטובה ביותר לפורפורציות נכונות, להכנסת תנועה ונפש לכל יצור או חפץ דומם.
אני מצייר את הקישקוש לפני ציור פורפורציות הראש (כנ"ל), אך כך זה נוח לי,ולא בהכרח לכולכם, כתבתי את העצה הזאת לאחר הראשונה כי פשוט כל מי שלומד איתי ציור מצייר קודם את הפורפורציות ולאחר מכן את הקישקוש.
אז ככה, אין הרבה מה להסביר- פשוט קשקשו את הראש! אל תמחקו, אל תפחדו "לצאת מהקווים", לכו לפי התנועה של הראש, תשאירו את הדאגות שלכם לאחר כך, ואני ממליץ גם להתחיל לשים הצללות בסיסיות מאוד, בלחיצה חלשה שלא יפריע לאחר כך, ושלא ייקח יותר משתי דקות!
תמונה שניה
תמונה מקור
עצה שלישית- חילוק הצללות הראש לצורות גאומטריות!
פשוט כמשמעו, פשוט תסתכלו על ההצללות שבראש בתור צורות גאומטריות (משולש, עיגול, ריבוע, טרפז וכו'...), זה כלי עזר להצללות קטנות שנותנות את האופי של הדמות.
הכנתי לכם סרטוט שנעשה על גבי תמונה, כדי להמחיש לכם את כוונתי.
תמונה שלישית
(ראה עצה שנייה לתמונת מקור)
עצה רביעית- להפוך את התמונה!
מוח האדם נוטה להפסיק את הציור כשהאיבר נראה אמיתי, אך לא בהרכח דומה או מדוייק, הבעיה הזאת נוצרת מפני שרובנו חושבים על הרפרנס (התמונה שמציירים ממנה, או הדוגמן\ית) בתור הראש הכולל החי, ולא בתור חפץ דומם (זה יכול להועיל במקרים מסויימים, אך לא בציור ריאליסטי).
לכן אם תהפכו את התמונה, המוח יפסיק להתייחס לתמונה בתור הראש הכולל, אלא בתור חפץ דומם.
תמונה רביעית
נכון שעושה נפלאות?
(ראה עצה שנייה לתמונת מקור)
עצה שעברה: השוואת צבעים בתמונה
מקווה שעזרתי, שנהנתם לקרוא ושתשתפרו בעתיד הקרוב, עידו.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י g0d בתאריך 23-09-2005 בשעה 11:31.
|