26-08-2005, 15:21
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
כח (דחף) של מנועי סילון לא נמדד בכ"ס, אלא בטון, ליברות או קילו-ניוטון (בטח שמעת עליו בשיעור פיזיקה). לכל אחד מהמנועים שניתן להתקין על ה 747-400 (אלו שכתבתי באשכול שפתחת על צריכת הדלק) יש דחף מעט שונה:
RollsRoyce RB-211-524G:
58,000 ליברות
PW-4056:
56,750 ליברות
PW-4060:
60,000 ליברות
PW-4062:
62,000 ליברות
CF6-80-C2B1F1:
61,500 ליברות
על ה 747-400, כמו ברוב המטוסים המודרנים מותקנת מערכת TCAS, Traffic Collision Avoidance System. המערכת עוקבת אחר תנועת מטוסים ב 360 מעלות מסביב למטוס עליה היא מותקנת, ובמקרה והיא מגלה שקיימת סכנת התנגשות היא מספקת התרעות ויזואליות וקוליות לטייסים. בדור החדש, ה TCAS-II, המערכת מספקת לטייסים גם הצעות לשינוי מסלול על מנת להימנע מההתנגשות. קיים דור חדש של המערכת שגם משנה את כיוון הטיסה לבד, אך היא עדיין בשלבי פיתוח (מערכת דומה מהדור הזה כבר בשימוש פעיל במספר מטוסי קרב).
הידית היא ידית הורדת כני הנסע. אין לה "באמת" שלושה מצבים:
כאשר לא מבוצע שום שינוי במצב כני הנסע (נניח על הקרקע או בגובה שיוט) הידית נמצאת באמצע, במצב OFF. כאשר הטייסים רוצים להוריד את כני הנסע, הם פשוט מורידים את הידית למצב DOWN, ומחזירים אותה למצב OFF. כאשר כני הנסע בתנועה הידית עצמה נדלקת בכתום. אותו הדבר כאשר ברצון הטייסים לקפל את כני הנסע לאחר ההמראה: הם פשוט מרימים אותה למצב UP ומחזירים ל OFF.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 26-08-2005 בשעה 15:26.
|