30-08-2005, 12:13
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
נכון...
היתה פעם כתבה בבטאון על מיראז' עם כנפונים בעלי גאומטריה משתנה שכינויו היה בלזאק. בכתבה אפילו הצמידו אותו לשפמים של הצייר המופרע סלבדור דאלי...
התע"א, אם איני טועה, היתה הראשונה שהתקינה קנארד של ממש על מטוסי הדלתא (מיראז'ים למניהם), אבל זה כבר היה חלק מפרוייקט הכפיר. אז זה נעשה בשלבים - תחילה הותקנו גדרות ואח"כ גדל הקנארד.
בעולם ראו כי טוב, ורק אז התחילו להופיע מטוסי מיראז' משופמים - ושוב אם זכור לי נכון - המיראז' 2000 היהי הראשון. במקביל החלה התעשיה הצבאית לבנות קיטים להסבת מטוס מיראז' לתצורת קנארד. שוויץ היתה אחת הלקוחות של הקיט הזה.
עכשיו לגבי הפרוייקט בארץ - מלבד הטכנולוג - לא ידוע לי על התקנת קנארדים של מטוסי מיראז', שהרי הפרוייקט יועד לכפיר והחל על מטוסי נשר מוסבים והתפתח לכפיר. לא היתה כל סיבה, בישראל, לבחון זאת על המיראז'.
עכשיו, ישראל מכרה את המיראז'ים שלה לארגנטינה ב-1982, ואם הגיע לארגנטינה מיראז' שעליו נראים בברור סימני מסמרות על הכונס שמצביעים על התקנת קנארד - אפשר להניח אחת משתיים:
א. ההתקנה בוצעה בארץ והוסרה טרם המכירה
ב. הארגנטינאים ניסו זאת.
את האפשרות השנייה כבר פסלתי בעזרתו של גורם ארגנטינאי....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|