22-08-2005, 13:40
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
אז ככה:
ה 747SP הוא אכן גרסא מיוחדת של ה 747-200, עם גוף מקוצר וטווח ארוך יותר (כפיצוי על הגוף הקצר יותר בכ 14.35 מטר, הוגדל מייצב הכיוון). ה 747SP הוא הדגם היחיד של ה 747 שבוצע בו שינוי באורך הגוף.
לגבי ה747-300, הוא התחיל את דרכו כ 747SUD, Stretched Upper Deck. אח"כ שונה שמו ל 747EUD, Extended Upper Deck, ולבסוף שונה שוב שמו ל 747-300 כפי שאנו מכירים אותו היום. כשמו כן הוא, ה 747-300 נולד לאחר מחקר קצר של בואינג הנועד להגדיל את כמות הנוסעים ע"י הארכת סיפונו העליון של תא הנוסעים (ב 747-300 הוא ארוך יותר בכ 7 מטר מב 747-200. חוץ מזה אין הבדלים נוספים בין ה 300 ל 200, לא בתצורה ולא בביצועים (משקל ההמראה המירבי נשאר זהה כמו כן גם אופציות מנועי המטוס נשארו זהות).
אם כבר מדברים על ה 747, הסיפון העליון המוארך הוצע לחברות תעופה כשידרוג למטוסי ה 747-200/100, אך רק KLM ו UTA, United Transit Airlines (חברת תעופה צרפתית בזמנו) עשו זאת.
חשוב גם לציין שלמטוסי ה 747-400F (גרסאת המטען של ה747-400) אין את הסיפון העליון המוארך, על מנת לא "לבזבז" שטח איכסון חשוב למטען.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|