בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "טייסת 147 (האיל הנוגח) נפתחה מחדש כטייסת כוכב (הרמס 900)"
מציק לי שנכתב שם כי מטוסי הפוגה הוכיחו את עצמם כמטוסי סיוע קרוב.
למיטב הבנתי ההיפך המוחלט הוא הנכון, וההבנה הזו (הפוכה מהציפייה שהולידה את השימוש בפוגה כמטוס סיוע קרוב) עלתה בדמים, שאולי לא היו מחויבי המציאות. בדומה לעוד קרבות ואבידות באותה מלחמה ובאחרות של צבאנו היחיד והיקר ללבי.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "טייסת 147 (האיל הנוגח) נפתחה מחדש כטייסת כוכב (הרמס 900)"
תיקון טעות שלי , הכוכב והזיק הופרדו כבר בשנת 2021 , הכוכב הופעל בטייסת 166 ועכשיו הועבר לטייסת 147 כאשר טייסת מ 166 ירכזו את כל פעילות המל"טים בפלמחים , לא שאני מבין מה זה אומר.
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "תיקון טעות שלי , הכוכב והזיק..."
כמו שנכתב בכתבה, הטייסת תהיה אחראית לכל הכשור בתחזוקה של הכלים וההטסה שלהם מהבסיס אל איזור המשימה ובחזרה. הטייסות האחרות תהיינה אחראיות על תפעול המטוסים באיזור המשימה.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "כמו שנכתב בכתבה, הטייסת תהיה..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי double_o
כמו שנכתב בכתבה, הטייסת תהיה אחראית לכל הכשור בתחזוקה של הכלים וההטסה שלהם מהבסיס אל איזור המשימה ובחזרה. הטייסות האחרות תהיינה אחראיות על תפעול המטוסים באיזור המשימה.
מעניין. מפרידים "המוסך" מ- "השרות" . עכשיו תישאל השאלה מדוע מפעילי השרות הנותנים סיוע / מודיעין לכוחות הקרקע צרכים להיקרא טייסת ולשרת בבסיס חיל האוויר ולא "גדוד סיור מודיעין ותקיפה" תפ חטיבת התקיפה הרב זרועית של זרוע היבשה.
זה לא הפרדה דווקא בין המוסך לשירות ,
יש כאן גם הפרדה בין מטיסי חוץ (המראות/נחיתות) לבן המטיסים למטרה.
באופן כללי אם כבר הייתי עושה הפרדה ליחדות היבשה (אגב זה בהחלט נוסה) הייתי מפריד בין הטסה עד ליעד וביצוע המשימה ביעד אם מודעיני או התקפי לאותה יחידה שדיברת עליה.
בכל מקרה, כל עוד האוטומצייה של המראות/נחיתות לא מתקיימת באופן שיטתי בהחלט הייתי משאיר את מטיסי החוץ בחיל האוויר בגלל ההכשרה הנדרשת.
אותה שאלה יכולה (וצריכה) להשאל לגבי כל מה שעיסוקו המרכזי בחיל האוויר הוא מתן סיוע לכוחות הקרקע, כמו מערך המסוקים ש-99% מעיסוקו הוא לטובת היבשה ובכל זאת הוא נמצא בפיקוד חיל האוויר.
זה לא רק הפרדה בין המוסך לשירות, אלא (כפי שאני מבין) פיצול שלבי הטיסה במשימה בין טייסות שונות. למשל אם צריך להחזיק מטוס מעל גזרה מסויימת 166 תטיס את המטוס עד הגזרה, אז המטיסים של 147 (לדוגמא) יקבלו אותו ויבצעו את משימות התקיפה/איסוף/הכוונה מעל הגזרה.כאשר יגמרו הדלק או התחמשות במקום לחזור עם המטוס לבסיס המטיסים של 147 יעבירו את המטוס למטיסים של 166 ויקבלו מהם מטוס חדש מתודלק ומחומש להמשך המשימה.
יש בזה כמה יתרונות:
1. מיקוד של טייסות במשימה שלהן בלבד.
2. מטיסים צעירים שעוד לא השלימו את כל ההכשרות המבצעיות יוכלו להשתתף בטיסות מבצעיות בשלבי הטיסה אל ומאזור המשימה.
3. בשלב הטיסה אל ומאזור המשימה אפשרלהסתפק במטיס אחד כי אין לצורך לתפעל את המערכות המבצעיות - יעול השימוש בכח האדם.
לגבי השאלה שלך, יש דבר כזה, יחידה 5252 (זיק ירוק) היא יחידה של זרוע היבשה שמטיסה כטב"מים. שאר הטייסות מבצעות גם משימות של חיל האוויר.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי oferet שמתחילה ב "אינני בטוח שזה מה שהתכוונת,..."
אני רק אתקן את עצמי- עד עתה הופעל כוכב במסגרת טייסת 166 וכעת זה נסגר ומטוסי הכוכב עברו לטייסת שנפתחה 147.
ותיקון שני- כפי שכתב double_o - יש גם את יחידה 5252 (זיק ירוק) שמפעילה מטוסי זיק.
טייסת 161 - זיק
יחידה 5252 (זיק ירוק)- זיק
טייסת 147 - כוכב
טייסת 166 - מספקת שירותי תחזוקה והטסה בין הבסיס ליעד עבור שאר הטייסות בבסיס.