10-01-2024, 19:11
|
|
|
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
|
|
ציטוט:
רחפן אתה לא בהכרח מזהה באמצעות מכ"מ. הוא עשוי להיות פלסטי ברובו, והשח"מ שלו אולי קטן. הוא יכול לטוס צמוד לקרקע ובמהירות נמוכה (שיותר קשה למכ"מ לזהות) ויהי לך קשה להבחין בינו לבין ציפור. אם אני הייתי בונה מערכת לניטרול רחפנים היא היתה משתמשת במגוון חיישנים כדי לזהות איום - מכ"ם אולי, אבל גם חיישן אקוסטי, אולי הייתי מנסה לזהות פליטה אלקטרומגנטית בתדרי הסיבוב של המנועים, אולי גם זיהוי ויזואלי ותרמי.
|
רוב המערכות מתבססות על שילוב מכ"מ ואופטיקה. הרחפן עצמו עשוי מעטיפה פלסטית אבל בתוכו הוא מכיל רכיבים מתכתיים שמשקפים בחזרה את קרינת המכ"מ. כמו כן אתה בהחלט יכול להתאים את הסריקה לתדרי הפרופלורים.
יש סיבה למה יש בשוק כל כך הרבה מערכות נגד רחפנים - סף הכניסה הוא נמוך והאתגר הטכנולוגי לא משמעותי.
בעזרת משהו שנקרא SDR אפשר היום להפעיל מספר רב של מודי פעולה נגד מטרות עם מאפיינים שונים.
כך לדוגמה המכ"מ של כיפת ברזל גם מוצא רקטות, פצמ"רים, פגזים, וגם מוצא טילי שיוט, מטוסים מאויישים, טילים בליסטיים, וכטב"מים.
ציטוט:
ובהתאם לכך גם משאבי העיבוד וניתוח הנתונים שמוקצים לזה, וגם מערכות הבקרה והנטרול (רק לדוגמה, יש טרייד-אוף מובנה בין המהירות הזוויתית שבה אני מניע מערכת שיורה משהו לבין רמת הדיוק שאני יכול להשיג; אם אני מניח שהמטרה נעה לאט אני בונה מערכת אחרת מאשר עבור מטרה שנעה מהר).
|
במערכות צבאיות שיושבות על רכב כלשהו או בתוך בסיס, יש מספיק form factor כדי להכניס כמות מספקת של יכולות עיבוד. זה לא פאקטור כמו בכלי רכב עם ה-mobileye (יימח שם המערכת הזו) שלי. גם רחפן וגם טיל נ"ט, כשזה מגיע למתקנים סטטיים, פועלים בקבועי זמן של שניות. לא מילי ולא מיקרו. לא צריך פה מעיל רוח. אתה יכול בבטחה לזהות, לאפיין, לכוון, ולקרוא למי שמפעיל את הרואה-יורה ללחוץ על ההדק.
אתה סתם יוצר פה בעיה ממשהו שכבר מזמן פתרו ושאפילו צה"ל משתמש בו - רק לא בכל המקומות הנדרשים.
ציטוט:
גם במערכת מבוססת מכ"מ, המכ"מ עצמו הוא רק חלק מהמערכת. הוא בנוי לפי הנחות מסויימות (למשל, טווח הגילוי הרצוי במערכת לזיהוי טילי נ"ט הוא כמה ק"מ ואילו במערכת לזיהוי רחפנים הוא, כנראה, הרבה יותר קטן). הוא מספק רמת דיוק שתלויה באורכי הגל שהוא משדר וגם במהירות המטרה ובאופי המסלול שלה; אורכי הגל וקצב הסריקה תפורים כך שיתאימו ליעוד שעבורו המערכת תוכננה ועבור המטרות שאליהן היא נבנתה. מאחורי הסיגנל המכ"מי רצים אלגוריתמים שתפקידם לסנן רעש ולזהות מטרות שטסות בפרופיל שמייצג איום; האלגוריתמים האלה יהיו שונים עבור רחפן (שהמסלול שלו יכול להיות עוקב קרקע עם שינויים חריפים במהירות, בגובה ובכיוון ועשוי לטוס במקביל או בניצב למערכת) ובין טיל נ"ט (שטס, בגדול, בקו ישר אל המערכת). יש הרבה מאד פרמטרים שהם שונים. לא עסקתי מעולם בפיתוח בתחום הזה, אבל מהנסיון שלי כמהנדס בתחומים אחרים - הרבה יותר קשה משנדמה להפעיל מערכת כדי להשיג משהו אם היא תוכננה להשיג משהו אחר, גם אם אלה דברים דומים לכאורה.
|
אני כן עסקתי בפיתוח מערכות מכ"מ. זה non-issue.
|