לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-02-2023, 21:59
  Assaf B Assaf B אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.04.14
הודעות: 124
בלוני תצפית / איסוף סיניים מעל ארה"ב

לא ראיתי שהנושא הזה הועלה פה ולדעתי קשור. במידה וכבר נדון איפשהו כמובן אפשר לסגור כאן ולהמשיך שם

בימים האחרונים מדווחים על שני "בלוני ריגול" סיניים מעל אמריקה.
הראשון נכנס למרחב האווירי של אלסקה, המשיך לקנדה וכרגע מעל ארה"ב באזור החוף המזרחי.
השני נצפה מעל - למיטב הבנתי - מרכז אמריקה.
מנהל התעופה הפדרלי (FAA) הכריז על עצירת המראות במספר אזורים בחוף המזרחי :
"“The FAA has paused departures to Wilmington (ILM), Myrtle Beach International (MYR) and Charleston International (CHS) airports to support the Department of Defense in a national security effort,” according to the statement from the FAA."

שאלות שעולות לי בראש ואשמח לשמוע תשובות ואף רעיונות:
1) האם יש מידע גלוי על מערכות מבצעיות כאלה הנמצאות בשירות המודיעין הסיני - או זרועות אחרות - או שמדובר ב"פטנט" חדש שבא בהפתעה?
2) בהנחה ובאמת לא מדובר באמצעי מחקר תמים אלא בכלי איסוף צבאי - מה הסיכוי ללכוד ולהפיק מידע מועיל מכלי כזה? ההגיון שלי אומר שבטח לכלי כזה יש מערכת המאפשרת להשמידו כדי למנוע זליגת מידע אבל כאמור אין לי שום ביסוס לזה.
3) זכור לי שקראתי על שימוש בבלונים נושאי חומר נפץ עוד במלחמת העולם השנייה ע"י יפן. האם יש מידע על מערכות כאלה בתקופתנו?
4) מה בכלל הטעם בשימוש בבלונים כאלה? איזה מידע אפשר להפיק מהם שאי אפשר להפיק מלוויינים (שגם פחות בעייתיים לשימוש מבחינה דיפלומטית).
5) ובהמשך ל-4 - אולי בכלל כל המטרה בתרגיל הזה היא פסיכולוגית? למשל "לבדוק גבולות" ולהעמיד את ארה"ב במצב בעייתי בו היא מוצגת לעיני כאל כבעל מרחב אווירי שאינו באמת מוגן?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 13-02-2023, 09:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
תוך שבוע חיהא"א הפיל 4 בלונים/אוביקטים בצפון ארה"ב/קנדה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Assaf B שמתחילה ב "בלוני תצפית / איסוף סיניים מעל ארה"ב"

04.02 הבלון בראש האשכול הזה הופל ע"י רפטור בגובה של לפחות 60,000 רגל
10.02 בלון שני הופל ע"י רפטור בגובה רב
11.02 בלון שלישי הופל גם ע"י רפטור בגובה רב
12.02 בלון או אוביקט בצורת אוקטגון הופל ע"י F-16 בגובה 20,000 רגל
כל האוביקטים האלה הופלו באמצעות טילי AIM-9X

ע"פ דיווחים וכתבות ההערכה היא שהם ביצעו פעילות LIDAR (מדידת מרחק על ידי הארת המטרה בקרן לייזר, ומדידת הזמן שלוקח לקרן האור לחזור למקלט) בעיקר אחרי מערך הטילים הביניבשתיים של ארה"ב

כמו כן יש דיווחים על בלונים כאלה שניצפו בדרום אמריקה (קוסטה ריקה,ונצואלה,קולומביה) ובאזור סין
יש ערך מתעדכן בוויקי לסידרת האירועים האלה
https://en.wikipedia.org/wiki/List_..._events_in_2023

כתבה על האירוע האחרון
https://www.thedrive.com/the-war-zo...over-lake-huron

תמונה מהכתבה: ה F-16C מהמשמר הלאומי של ויסקונסין חוזר לנחיתה ללא הטיל
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-02-2023 בשעה 09:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 13-02-2023, 16:39
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי assafx שמתחילה ב "הLIDAR מספק לך המון נקודות. ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי assafx
אותי מטריד שהבלונים הללו, שהם לא קטנים במיוחד, מסתובבים ללא מפריע ורק עכשיו שמים אליהם לב.



עכשיו זה פתאום בתקשורת ואנשים מדברים על זה... זה לא אומר שרק עכשיו הצבא שם אליהם לב. להזכירך, כל כמה ימים\שבועות יש איזה ביקור נימוסין של מטוס רוסי כזה או אחר במרחב האווירי של ארה"ב, בריטניה או מדינת נאט"ו אחרת וכמעט אף פעם לא שומעים על זה. לדעתי מה שקרה זה שאחרי הפיאסקו עם הבלון הראשון והתגובה של ציבור המצביעים להססנות של הממשל, מישהו החליט לשלוח מסר לסינים ותוך כדי גם לייצר נקודות אצל ציבור המצביעים על ידי הפלה (ופרסום) של הבלונים.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 14-02-2023, 10:34
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "[QUOTE=assafx]אותי מטריד..."

הערות זריזות:
1. זה לא הבלון הראשון, ואחרי שיצאו לתקשורת כל ההודעות על הבלון של סוף ינו'-תחילת פב' פורסם שהיו גם היו בלונים קודם לכן.
2. נושא הבלונים כלל לא חדש, גם בהקשר הסיני וגם בהקשר של ארה"ב.
3. בכלל לא בטוח שמדובר ב"פיאסקו".
4. הפוליטיקה של הסיפור היא גם פנימית בארה"ב (כל צד מנסה להרוויח בסיפור הזה), וחשוב מזה (אם כי לעתים קשור בזה) - בין סין לבין ארה"ב.
5. כדאי לזכור שאנחנו לכל הפחות עדיין יודעים מעט מאוד לגבי מה הבלונים האלה (לא כולם בלונים, מה זה משנה...) באמת הכילו ועשו, אבל זה לא מפריע לאתרים שונים להכריז מה בדיוק הבלונים עשו... מזכיר את החתימה של יוסיפון, בזמנו (מה העניינים איתו באמת?).
שורה תחתונה - מסכים עם תחילת דבריך, ועם העקרון של הסייפא... יום טוב לכולנו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 16-02-2023, 06:18
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי סלעי שמתחילה ב "הערות זריזות: 1. זה לא הבלון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סלעי
3. בכלל לא בטוח שמדובר ב"פיאסקו".
4. הפוליטיקה של הסיפור היא גם פנימית בארה"ב (כל צד מנסה להרוויח בסיפור הזה), וחשוב מזה (אם כי לעתים קשור בזה) - בין סין לבין ארה"ב.







הפיאסקו שאני מדבר עליו הוא בדעת הקהל פה בארה"ב. לא משנה מה היה לפני, עצם כך שסין חדרה למרחב האווירי של ארה"ב בצורה כל כך מחוצפת ולא הייתה תגובה נראית לעין יצר מראית עין של חוסר אונים ואין אונות בממשל האמריקני. מה הולך מאחורי הקלעים - אין לי מושג. מה שיש על פני השטח בהחלט גורם ללחץ על הממשל שעשוי להיות הסיבה מדוע פתאום ישנם הפלות והן מפורסמות בראש חוצות.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 14-02-2023, 12:49
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,279
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "לא ברור למה הסינים צריכים בלונים"

בלון יכול לשאת משקל ונפח גדולים - לווינים תמיד מוגבלים בשני אלה. כמו כן, ברגע ששיגרת לווין אין שום אפשרות לשנות את מערך החיישנים שיש עליו ולהתאים אותם למשימה ספציפית, ואתה מוגבל ביכולת לשנות את המסלול שלו לפי הצורך (לא כל שינוי אפשרי, ובכל מקרה כל שינוי עולה לך בדלק שהכמות שלו מוגבלת). וחוץ מזה - לווין רואה נקודה מסויימת בהבזקים: פעם בתשעים דקות, נניח. גם הבלון מוגבל, כמובן, ביכולת לשלוט במסלול שלו, אבל אתה יכול לשלוח בלונים נוספים בקלות יחסית, בעלות נמוכה ובחתימה נמוכה (לעומת שיגור לווין שהוא תמיד "רועש") ולהציב על כל אחד מהם ציוד חישה ועיבוד שונה לפי הצורך. כאשר הבלון מגיע לאיזור היעד הוא נמצא שם ברציפות, ובמובן הזה הוא יכול לעקוב ולספק תמונת מצב שלווין לא יוכל לתת.


אני כלל לא בטוח שהסינים מוטרדים במיוחד מההשלכות. הם ממילא בסוג של מלחמה קרה מול ארה"ב; יתכן שבעיניהם, העובדה שהאמריקאים יודעים שיש להם עוד אמצעי לאיסוף מידע (ובעתיד אולי מעבר לכך) היא נכס צבאי שמאזן את הנטל המדיני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 13-02-2023, 22:04
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
הייחוד של הרפטור כמטוס עליונות אווירית
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "מה שבטוח, הטייס מהמשמר הלאומי..."

ההפלה של ה F-16 שונה מהשאר בגלל הגובה של האוביקט (20000 רגל) שזה גובה בו מטוסי קרב מתפקדים כרגיל.
ההפלות של הרפטור היו בגובה של לפחות 50000 רגל אשר אמור היה להקנות לבלונים ביטחון יחסי, אבל מסתבר שמול הרפטור זה לא עזר.
ע"פ מה שפורסם על נתוני ההפלה הראשונה, הרפטור הגיע לגובה של 58000 רגל ושיגר את הטיל כלפי מעלה אל האוביקט/בלון שהיה בגובה של כ 65000 רגל.

ע"פ המידע הטכני באתר חיהא"א, תקרת השירות (service ceiling) של הרפטור היא כ 50000 רגל [מקור ]
מה שאומר שהרפטור יכול לתפקד ולהלחם בגובה הזה, לעומת זאת גובה הרום המירבי (Absolute Ceiling) שלו הוא כ 60000 רגל.
בגלל האוויר הדליל הביצועים של כלי הטיס בגבהים האלה מאד איטיים ומוגבלים ולמעשה מה שמשפיע הכי הרבה על התנועה הוא כוח המנועים.
קצת מזכיר את הפלת המיג 25 ע"י מטוסי הבז

עוד נתון מאד חשוב, כשעולים לגבהים האלה הטייסים חייבים בחליפה מיוחדת למקרה של נטישה, מעניין אם ציידו את טייסי הרפטור באירועים האלה בחליפות הגובה..

11/2011 מפקד טייסת הרפטורים 302 מאלסקה (Lt. Col. David Piffarerio) לבוש בחליפת גובה ואזורים קרים, בטיסה הזו הוא היה הטייס הראשון עם 1000 שעות טיסה על הרפטור (צילום: חיהא"א)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

טיסה במיג 29 לגובה של כ 50000 רגל, שימו לב שהטייס מסביר לנוסע שהם יגיעו בנסיקה יתהפכו וירדו ל 30000 רגל בשביל קצת אווירובטיקה


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-02-2023 בשעה 23:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 13-02-2023, 23:38
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "הייחוד של הרפטור כמטוס עליונות אווירית"

מדובר בנתוני service ceiling קונבנציונאלים לגמרי של מטוסי קרב מאז המלחמה הקרה.
לרפטור אין ייחוד בהיבט הגובה הנ"ל.

למשל:
פאנטום - מעל 60,000 רגל
f-16 - מעל 50,000
f-15 - מעל 65,000

https://www.holloman.af.mil/About/F...f-4-phantom-ii/


https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sh...ighting-falcon/


https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sh...501/f-15-eagle/


ציטוט:
מה שאומר שהרפטור יכול לתפקד בגובה הזה, לעומת זאת גובה הרום המירבי (Absolute Ceiling) שלו הוא כ 60000 רגל.
בגלל האוויר הדליל הביצועים של כלי הטיס בגבהים האלה מאד איטיים ומוגבלים ולמעשה מה שמשפיע הכי הרבה על התנועה הוא כוח המנועים.
קצת מזכיר את הפלת המיג 25 ע"י מטוסי הבז


הערה בנוגע להיבט מהירות המטוס בלבד - אני כמובן לא מתיימר להיות מומחה, אבל מהמעט שידוע לי ואני די בטוח לגביו:
גובה רב יותר=גרר אטמוספרי מופחת = התנגדות פחותה הפועלת על המטוס = המטוס מסוגל לנוע במהירות רבה יותר.

לפיכך, נשאלת השאלה האם הכוונה לביצועים מוגבלים בהיבט של תמרונים האופיינים לדוגפייט ?
למשל, כדוגמא בלבד, האוויר הדליל איננו מאפשר עצירה פתאומית בסגנון "תמרון הקוברה" ?
אם יש מידע נוסף, אשמח ללמוד.
זה אמנם לא רלוונטי למתאר של יירוט בלון תצפית, אבל עדיין מעניין.
כמו כן, אני מניח שהאפקטים הפיזיולוגים התובעניים שהטייס חש בהם בגבהים הללו, במיוחד הטמפרטורה הנמוכה וכמות החמצן הפחותה, מאיטים את זמן תגובתו והביצועים שלו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 14-02-2023, 00:56
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
נקודות מעניינות העלית
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "מדובר בנתוני service ceiling..."

נכון שכבר מטוסי קרב מהדורות 2 ו 3 הגיעו לגבהים האלה (האלקטריק לייטנינג האנגלי היה טיל בליסטי), השאלה מה עושים שם?
אמרנו כבר שבגלל האוויר הדליל יש פחות גרר אבל מצד שני יש שתי תופעות נגד:
- הכנפיים מייצרות פחות עילוי לכן הביצועים יורדים
- למנוע נכנס פחות אוויר/חמצן לכן מנועי הטורבוג'ט של אז התאימו יותר ממנועי הטורבופאן של היום
https://www.century-of-flight.net/t...ofan-explained/

בעולם הפרקטי בתצורה חלקה הרבה מטוסים יגיעו גבוה, אבל תלה עליהם טילים, פודים, פצצות, מיכלי דלק וכו' והיכולות שלהם ירדו פלאים, צריכת הדלק תיגבר וההיתכנות שלהם לבצע את המשימה תרד.
לטיסה בגבהים האלה אין למטוסי קרב יישומים מבצעיים רבים לכן תיכננו את המטוסים שהם סוסי עבודה (F-16, F-35) לתיפקוד טוב יותר בגבהים 20-30 אלף רגל.
אם צריך לתפקד בגבהים של 50K ומעלה אז מעדיפים את המטוסים שבנויים לעליונות/אדנות אווירית כמו הרפטור או ה F-15

לגבי הטייס ככל שעולים בגובה הסכנה גדלה, אם מסיבה כלשהיא תהיה תקלת דיחוס הטייס ימות מהיפוקסיה תוך שניות, לכן החליפות המדוחסות ומסורבלות של גובה רב.
ראה כתבה של Justin "Hasard" Lee על טיסת ניסוי ב F-16 בתצורה חלקה לגובה 50,000 רגל וכ 2 מאך
https://www.sandboxx.us/blog/this-i...absolute-limit/


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-02-2023 בשעה 16:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 15-02-2023, 10:20
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מעניין האם מישהו שקל לקחת את..."

רנסאנס של schrage musik ממלחמת העולם השנייה ?
אם ניתן לשגר את הטיל כלפי מעלה, אז בשביל מה זה נחוץ ?
לא נראה לי שהסבה מחדש של הפלטפורמה לשימוש המדובר תהיה יותר זולה מאשר עלות של שיגור טיל בודד.
מעבר לפרטים שפורסמו לגבי היירוט של הרפטור באמצעות הסיידווינדר קצר הטווח (ראה בתגובתו של פאנג), ראוי לציין שטילי אוויר אוויר בקטגוריית BVR בכל מקרה מתוכננים לטיפוס לגובה רב על מנת שיוכלו להשיג את המהירות והטווח המקסימלים שלהם.
הפיניקס עליו השלום למשל שייט בגבהים שבין 80 אלף ל100 אלף רגל.

כמו כן, ראוי רק להזכיר שבשנת 1985 השילוב f-15+asat הסתיים ביירוט מוצלח של לווין (שכבר יצא מכלל שימוש) בגובה 555 ק"מ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 15-02-2023, 10:41
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נקודות מעניינות העלית"

מן הסתם שיש הרבה משתנים המשפיעים על הביצועים בפועל המסתתרים מאחורי המונח "תקרת שירות".
התצורה המקסימלית שנתת כדוגמא (טילים+פצצות+פודים וכו') בגבהים הללו אכן לא נשמעת אופטימלית, בלשון המעטה, ולא רק לf-16 כמובן.

עם זאת, במידה ומקובל על שנינו שהנתונים באתר חיל האוויר האמריקני אכן מתייחסים לתקרת שירות, אז על פניו יש לf-16 יכולת לתפקד ולהילחם בגובה הזה, גם אם מדובר בתצורה הכי מינימלית שיש (לצורך הדוגמא, x2 טילי סיידווינדר בלבד) וזמן שהייה מוגבל מאוד.

תודה על המידע בנוגע לטורבוג'ט לעומת טורבופאן, חידש לי.
עם זאת, הציטוט הבא הלקוח מהלינק שצירפת מעלה בי שאלה:
For ultra-fast, ultra-high flying, the turbojet remains king of the air, being able to compress the thin air of the stratosphere better than a turbofan.

עפ"י הנתונים הטכניים הזמינים ברשת, תקרת השירות של הf-15 בעל הטורבופאן (65,000 רגל) גבוהה מזו של האלקטריק לייטנינג בעל הטורבוג'ט (60,000 רגל)
גם המיג-31 אשר החליף את המיג-25 בנישת מיירט גובה-רב (67,000 רגל) עושה שימוש במנוע טורבופאן במקום טורבוג'ט אשר בו קודמו היה מצוייד.
לאור הציטוט המופיע לעיל, מהו ההסבר לכך שמטוסים המצויידים בטורבופאן מסוגלים להגיע לתקרת שירות כזו (ובמקרה של הf-15 לפחות, כזו הגבוהה מזו של מטוסי טורבוג'ט שקדמו לו) ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 15-02-2023, 13:48
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "מן הסתם שיש הרבה משתנים..."

לא יודע, אני מניח שהתפתחות המטוסים בכלל ולא רק התפתחות המנועים עשתה את ההבדל.
בכל מקרה, העניין הוא לא רק להגיע לרגע קל לגובה רב וליפול חזרה אלא להשאר שם ולתפקד בצורה יעילה
(אם ניקח לדוגמה את המיג 25 שהזכרת, הם עברו מעלינו בטיסות רצופות בגובה רב וצילמו בלי הפרעה עד שהגיעו הבזים ועשו להם מארב)

עוד דוגמה זה סיפור יירוט הלווין שהבאת, התאמנו לא מעט על התוכנית והכינו 4 טייסי ניסוי ושני מטוסי F-15A אשר עברו הכנות כולל הורדת משקל (תותח ועוד דברים כבדים שלא נחוצים לאירוע).
באירוע, זה לא שהמטוס שייט ב 50000 רגל ושיגר אלא אחרי תידלוק אווירי בגובה נמוך מייג'ור ווילברט פירסון האיץ חזק את המטוס (מ"ז 76-084) בזווית של לפחות 60 מעלות וכשהגיע לכ 40000 רגל במהירות גבוהה שיגר אותו.
לא היתה לו אינדיקציה לדעת אם היירוט הצליח, את זה NORAD ראו והודיעו.
היום כבר לא צריך מטוסים בשביל ליירט לווינים, יש SM-3, חץ 3 וגם להודים ולרוסים יש אמצעים.

רגע השיגור, את המטוס המיירט ליוו F-15 ופאנטום.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-02-2023 בשעה 16:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 15-02-2023, 14:59
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לא יודע, אני מניח שהתפתחות..."

ציטוט:
בכל מקרה, העניין הוא לא רק להגיע לרגע קל לגובה רב וליפול חזרה אלא להשאר שם ולתפקד בצורה יעילה
(אם ניקח לדוגמה את המיג 25 שהזכרת, הם עברו מעלינו בטיסות רצופות בגובה רב וצילמו בלי הפרעה עד שהגיעו הבזים ועשו להם מארב)


כדאי שנייה לחזור אחורה ולהתעכב שוב על הגדרת המונחים.
להבנתי שנינו יוצאים מתוך הנחת המוצא שהמספרים הרשומים תחת סעיף ה"ceiling" במפרטים הרשמיים של חיל האוויר האמריקני מתייחסים ל"service ceiling" - "תקרת שירות" בעברית.

כפי שאתה בעצמך כתבת:
ציטוט:
"ע"פ המידע הטכני באתר חיהא"א, תקרת השירות (service ceiling) של הרפטור היא כ 50000 רגל [מקור ]
מה שאומר שהרפטור יכול לתפקד ולהלחם בגובה הזה, לעומת זאת גובה הרום המירבי (Absolute Ceiling) שלו הוא כ 60000 רגל."


כעת לעניין תקרת השירות של הf-16:
ע"פ המידע הטכני באתר חיהא"א, תקרת השירות (service ceiling) של הf-16 היא 50,000 רגל, מה שאומר שהf-16 יכול לתפקד ולהלחם בגובה הזה.
אין לי מושג באיזו תצורה ולכמה זמן (אני משער שבתצורת א"א די מינימלית), אבל במידה ויש בינינו הסכמה הדדית למשמעות המונח "תקרת שירות", ועל פניו אני רואה שיש כזו, אזי גם הf-16 מסוגל לתפקד ולהילחם בגובה 50,000 רגל.
כפי שציינתי, ישנם משתנים רבים המסתתרים תחת המונח "תקרת שירות", ולצלול לעומק הנתונים על מנת לערוך השוואה לגבי איזה מטוס מסוגל לתפקד ולהילחם יותר זמן כאשר הוא מגיע לגובה תקרת השירות שלו זה לא משהו שאני מתכוון לעשות כרגע, כי וואלה אין זמן וגם לא כוח


מצ"ב שוב המפרט הטכני של הf-16 מאתר חיהא"א, למקרה שיש ספק לגבי נתון תקרת השירות דעסקינן:
https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sh...ighting-falcon/

ציטוט:
עוד דוגמה זה סיפור יירוט הלווין שהבאת, התאמנו לא מעט על התוכנית והכינו 4 טייסי ניסוי ושני מטוסי F-15A אשר עברו הכנות כולל הורדת משקל (תותח ועוד דברים כבדים שלא נחוצים לאירוע).
באירוע, זה לא שהמטוס שייט ב 50000 רגל ושיגר אלא אחרי תידלוק אווירי בגובה נמוך מייג'ור ווילברט פירסון האיץ חזק את המטוס (מ"ז 76-084) בזווית של לפחות 60 מעלות וכשהגיע לכ 50000 רגל במהירות גבוהה שיגר אותו.
לא היתה לו אינדיקציה לדעת אם היירוט הצליח, את זה NORAD ראו והודיעו.
היום כבר לא צריך מטוסים בשביל ליירט לווינים, יש SM-3, חץ 3 וגם להודים ולרוסים יש אמצעים.



ראשית, לפחות מהמקורות שאני ראיתי, גובה השיגור היה נמוך בהרבה:
https://www.thisdayinaviation.com/tag/asm-135/

ציטוט:
From level flight at Mach 1.22, Major Pearson pulled into a 3.8 G zoom to a 65° angle of climb. On reaching 38,100 feet (11,613 meters) and having slowed to 0.934 Mach, the LTV ASM-135 missile was automatically launched. At 1:42 p.m. Pacific Daylight Time, the 30 pound (13.6 kilogram) kinetic interceptor collided with the Solwind P78-1 satellite at an altitude of 345 miles (555 kilometers) and a closing speed of 15,000 miles per hour (21,140 kilometers per hour).


לא טענתי שהמשימה הייתה שגרתית, בכל זאת טיסה ושיגור של טיל במשקל המתקרב ל2 טון לעבר החלל ממטוס קרב, ההיגיון אומר שהיו צריכים לעשות כמה אדפטציות : )

על על פנים,הזכרתי את מקרה היירוט של הלויין ע"י הf-15 באמצעות הASAT בתגובתי לקרן-אור בניסיון להמחיש שאין צורך להתאים את גובה המטוס לגובה המטרה על מנת ליירטה, וזאת משום שהמטוס המיירט יכול להימצא בגובה נמוך בהרבה מהמטרה ולשגר לעברה טיל, אשר מהווה אמצעי אופטימלי ליירוט מטרות הנמצאות בגובה רב.
יש דוגמאות הרבה פחות אקזוטיות, מסכים, אך עדיין שווה איזכור לדעתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 16-02-2023, 00:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "[QUOTE]בכל מקרה, העניין הוא..."

אין ביננו וויכוח ונכון שאין טעם לחפור בנושא, אבל על פניו אפשר לראות שהרפטור יתפקד בגבהים האלה הרבה יותר טוב מה F-16 ודומיו גם אם על הנייר תקרת השירות של שניהם זהה:
דו מנועי מול חד מנועי, יכולת שיוט על, צנ"פ מתכוונן, איכסון נשק בתאים פנימיים ולא תלוי שמייצר גרר, כנפיים ענקיות שמייצרות עילוי רב מול כנפיים קטנות, שיעור נסיקה משמעותית גדול יותר לרפטור, הרפטור נושא הרבה יותר דלק בתאים פנימיים ועוד' ועוד'

הזכרתי את מקרה היירוט של הלויין ע"י הf-15 באמצעות הASAT בתגובתי לקרן-אור בניסיון להמחיש שאין צורך להתאים את גובה המטוס לגובה המטרה על מנת ליירטה
דוגמה מצויינת ששכחתי ממנה לגמרי, הזכרת לי שלפני כמה שנים כשחקרתי בשביל מצגת כל מיני אירועים מיוחדים ווריאציות מיוחדות של ה F-15 אז האירוע הזה בלט שם מאד.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 15-02-2023, 20:26
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "מן הסתם שיש הרבה משתנים..."

ציטוט:
עפ"י הנתונים הטכניים הזמינים ברשת, תקרת השירות של הf-15 בעל הטורבופאן (65,000 רגל) גבוהה מזו של האלקטריק לייטנינג בעל הטורבוג'ט (60,000 רגל)
גם המיג-31 אשר החליף את המיג-25 בנישת מיירט גובה-רב (67,000 רגל) עושה שימוש במנוע טורבופאן במקום טורבוג'ט אשר בו קודמו היה מצוייד.
לאור הציטוט המופיע לעיל, מהו ההסבר לכך שמטוסים המצויידים בטורבופאן מסוגלים להגיע לתקרת שירות כזו (ובמקרה של הf-15 לפחות, כזו הגבוהה מזו של מטוסי טורבוג'ט שקדמו לו) ?




כי יחס העקיפה (האוויר שעובר במניפה לעומת האוויר שעובר בליבה) במנועי טורבו-מניפה שמיועדים למטוסי קרב הוא קטן ורוב האוויר עדיין עובר בתוך הליבה שלהם ולכן הם די דומים למנועי טורבו-סילון. בנוסף ההתפתחות הטכנולוגית אפשרה הגדלת יחס הדחיסה וטמפרטורת השריפה במנועים ולכן הביצועים שלהם עולים על אלה של דורות קודמים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 27-02-2023, 14:26
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,279
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לא חסר בחישוב שלך המרחק של..."

כיוון שהשמש רחוקה מהמטוס והבלון מרחק עצום, אפשר לראות את הקרניים שלה כמקבילות אלו לאלו ולכן, לפחות אם מתייחסים לשלמש כמקור אור נקודתי, הצל הוא בגודל זהה לזה של המטוס עצמו. בפועל יש השפעה מסוימת למרחק משום שהשמש היא דיסקית ולא נקודה, ולכן יש זווית בין הקרניים שמגיעות אלינו מחלקה העליון לבין אלה מחלקה התחתון. הזווית הזו היא די קטנה, ולכן יתכן שההשפעה שלה על דיוק החישוב לא גדולה - ממילא זה חישוב מוערך ולא מדוייק. אפשר לראות את ההשפעה של הזווית הזו בטשטוש של הצל על גבי הבלון; מקור אור נקודתי היה יוצר צל חד.

עוד נקודה היא העובדה שהצל מוטל על משטח כדורי ולא ישר, וגם זה יכול להקטין את הדיוק של ההערכה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:30

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר