08-12-2022, 21:43
|
|
|
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 302
|
|
אפור ולבן
אינני בטוח שצבע אפור הוא צבע פשרה בלבד כטענת קרן-אור. יש לו יתרונות יחודיים. חבר סיפר לי על המבוכה שהם חשו, טייסי הסקייהוק, כשהתמודדו עם הבזים הראשונים. ההסוואה הזו גרמה לכך שהם התקשו מאד לדעת אם הבז מתקרב או מתרחק, או בכלל להבחין בו על רקע השמיים בתנאי תאורה מסויימים.
כן צבע זה מוכתב כיום גם עם המעבר בחיל האוויר האמריקני לצבע בולע קרינה שבמהותו הוא אפור, כבדגמים משודרגים או חדשים של "איגל" או "ויפר".
לצי כמובן הייתה גישה אחרת. הפאנטום נולד ב-1958 כולו לבן צח כשלג. עד כמעט לאמצע מלחמת וויטנאם, הפאנטומים, הויג'ילנטים, הסקייהוקים, הקרוזדרים היו לבנים. (צבע הצי הדומיננטי מסוף מלחמת העולם עד המעבר ללבן, היה כחול כהה.) מכאן עברו באמצע המלחמה למין לבן מלוכלך שהוצג באינטרודר, עד שעברו לאפור בהיר כיום. ניסיתי לברר מדוע בחרו בלבן התמוה אך לא מצאתי תשובה. חשוב לזכור, שקציני ההנחתה על הנושאות צריכים בעין בלתי מזויינת להבחין במטוס הנוחת בכל תנאי מזג אוויר והיממה, להעריך את זווית ההתקפה שלו, במטוסים לאחריו ועוד. כן, התדלוקים באוויר לגיחה היו רבים, חלקם בלילה. שלושה היה מספר נפוץ. (תדלוק לאחר המראה, תדלוק לפני חציית החוף והתקיפה, תדלוק בחזרה, ואם אין לך מזל, תדלוק באזור הנושאת כיוון שנכשלת בכמה נסיונות נחיתה.) יתכן והמבט היה להקל ככל שניתן על התהליכים הללו על חשבון שרידות. זו השערה.
|