05-06-2022, 22:32
|
|
|
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 302
|
|
כדי לקצר בדברים. אם טיעוניך נכונים במלואם, אזי מהירות הצוללות כיום - במבנה ה"טיפה" הידוע שהתגלה רק לאחר מלחמת העולם השניה כיעיל בהרבה מבחינה הידרודינמית מתחת למים -צריך להיות מהיר יותר או דומה למהירותן מתחת לפני המים. לא כך הוא. מהירות מרבית הצוללות משנות החמישים ואילך הייתה גבוהה בהרבה מתחת למים מזה על פני המים. כפי 2. צוללות מגיעות עד ל-30 קשר מתחת למים, ומעל למים כ-15 קשר ללא קשר לשיטת ההנעה.
המצב היה הפוך לגבי הצוללות שהופעלו במלחמת העולם השניה, למשל, כשהמהירות מתחת למים הייתה הרבה מתחת ל-10 קשר, ומעל למים הגיעו עד ל-20 קשר. כך, לדוגמא, צוללות לא יכלו לרדוף אחר שיירה כשהן מתחת למים ונאלצו לחשוף עצמן ברדיפה על פני המים, זה איפשר לתקפן באמצעות פיתוח אמצעי איתור שונים. הטקטיקה שהצוללות הגרמניות באטלנטי נקטו על נגזרותיה הייתה תחת צבת האילוץ הזה.
צוללות נבנו באותה תקופה מתוך ההנחה שהצורה ההידרודינמית היעילה עבורן הוא שחרטומן יהיה בעל חתך דק שיחתוך את המים כמשחתות מהירות או סירות טורפדו, מתחת למים ומעל.
גילוי מבנה ה"טיפה" הביא למפנה מהותי, אם לא מהפכה, בלוחמת הימית ובמשקלן של הצוללות בשדה הקרב הימי, ובוודאי בשילוב עם הנעה גרעינית.
צוללות הדולפין למיניהן אינן יוצאות דופן, מהירות איטית בהרבה ביחס לכלי שטח מעל פני המים, מהירות גבוהה בהרבה מתחת למים יחסית למהירות מעל למים.
כל זה מתקשה לעמוד עם הסבריך למעלה.
נערך לאחרונה ע"י זיגפריד ששון בתאריך 05-06-2022 בשעה 22:37.
|