29-04-2022, 20:48
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
סיפור מעניין מבחינה הנדסית.
בשנות ה-70' ארה"ב תכננה להעביר מאסה של ציוד במטוסי C-5 לשדות תעופה גדולים בעולם, ואז להפיץ אותו לחזית בהרקולסים. ה- C-5 יכול היה לפעול מכ-3,500 שדות תעופה בעולם החופשי מחוץ לארה"ב.
ה -C17 אמור היה לתת יכולת להטיס כלים גדולים ומאסה של ציוד מארה"ב ישר לחזית.
תחשוב על רכבת אווירית אמריקאית שנוחתת ישר ברפידים או ברמת דוד במקום בנתב"ג ב-73'.
או על אפשרות לפנות אזרחים מאפגניסטאן מכמה מוקדים- לא רק מקאבול ובגראם.
בזכות יכולת המראה ונחיתה קצרות שלו, כ-6,000 שדות תעופה נוספים היו אמורים להתאים לו.
אבל מסתבר שיש דרישה נוספת- חוזק המסלול.
כשמתחשבים בה, מתברר שה- C17 יכול לנחות רק ב-900 מסלולים בהם ב- C5 לא יכול לנחות.
כלומר- חשוב למדוד כל מה שצריך...
https://www.globalsecurity.org/mili.../gao/152088.pdf
|
אני לא חושב שאפשר להדגיש מספיק את יכולת ההמראה והנחיתה הקצרות של ההרקולס. עצם היכולת להפעיל אותו ממסלולים באורך של קילומטר אחד מייצר שמישות גבוהה יותר בלא מעט מתארים. יּש סיבה מדוע השימוש במטוסים סילוניים לכיבוי אש בארה"ב מוגבל, בעוד שהשימוש במטוסי טורבו-פרופ (ואחוז ניכר מהם זה הרקולסים) נפוץ הרבה יותר
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים
|