10-02-2022, 19:00
|
|
|
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
|
|
להבנתי, החידוש הוא שעד עכשיו, בהתאם להוראות הFAA, טיסות אוטונומיות כאלו הצריכו נוכחות של טייס בקוקפיט ליתר ביטחון (הוא לא התערב בטיסות עצמן, שכאמור התבצעו אוטונומית, אבל נמצא בהיכון למקרה חירום).
הפעם הטיסה בוצעה מבלי נוכחות של טייס בהיכון למקרה חירום - כלומר הטיסה הייתה אוטונומית ובלתי מאויישת במלוא המובן.
מכיוון שהFAA הביעו מספיק ביטחון הפעם כדי לוותר על דרישתם לנוכחות טייס בהיכון בקוקפיט, ניתן להסיק מכך שהטכנולוגיה הגיעה לmilestone משמעותי.
הדגמים שציינת היו בניסויים מבצעיים באפגניסטן כמדומני, הכל במסגרת סדרת פיתוח שבסופו של דבר אמורה להוביל לערכת פלאג-אין אוטונומית מבצעית שאפשר להתקין במסוקי תובלה קיימים.
לגבי "מה יצא מזה" - זה לא כזה מופרך להניח שבעתיד הלא כל כך רחוק ערכות פלג-אין אוטונומיות כאלו יהיו מבצעיות.
לא מזמן בן דוד מהצד המוצלח של המשפחה לקח אותי לסיבוב בטסלה שלו עם תצוגת תכלית של הטייס האוטומטי, משהו שבתור ילד הייתי בטוח שאוכל לחוות רק בתור קלישאה שחוקה של סרטי מד"ב; קצב ההתפתחות הטכנולוגי מתקדם הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו.
|