23-06-2021, 13:30
|
|
|
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
החשבון הנ"ל על מה הוא מתבסס? כמה עולה מיירט של כפ"ב? איפה החיסכון? מה עקבת ההגנה של לייזר מוטס אל מול סוללה קרקעית?
כמה מערכות לייזר תצטרך אל מו מטח בהינתן שתמיד לייזר הוא מערכת טורית בעוד שמיירט קינטי מקבילי?
|
החשבון הנ"ל מתבסס על נתונים לגבי מחיר מיירט טמי"ר בודד. ההערכות נעו בטווח דינמי רחב של עד 150,000 דולר, אבל המחיר הנמוך ביותר שניתן הוא 50,000 דולר.
ה worst case scenario הוא כמובן המחיר הנמוך ביותר, אז השתמשתי בו כדי לחזק את הקייס.
כל שאר השאלות לא קשורות למה שכתבתי ואני לא יודע לענות עליהן, אז אשאיר את זה ככה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
מדוע?
|
מטוס גדול הוא פגיע יותר ויקר יותר. עם עלות יחידה מאוד גבוהה רק למטוס בלי תוספות, שימוש בו רק למשימות יירוט רקטות, לעומת אופציה של להשמיש את המערכת על שמשון או מטוס תדלוק שיכולים לבצע גם משימות אחרות, נשמע כמו בזבוז.
בטווח הרחוק הלייזר יחסוך הרבה כסף, כשיבשיל, אבל עלות היחידה של מטוס כזה עלולה להיות כואבת מדי לתקציב הצה"לי.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
אכן, במתאר תקיפה מרוחק המטוס ה"אופטימלי" הוא בואינג גדול. ממש לא יהיה קל לאתרו ולהפילו....
|
צודק. למה לעזאזל חשבתי שחיל האוויר יביא איתו מתדלקים למשימות ארוכות?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
האם הלייזר מוזן בדס"ל?
|
זו אחת האופציות. אפשר להזין אותו בכל מיני דרכים. גרעין, סולרי, פחם, גז טבעי, דיזל, וכנראה שגם דס"ל.
לדעתי זה לא משנה אם זה דס"ל או משהו אחר במערכת מוטסת, פשוט זה מקל על הלוגיסטיקה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
הרעיון נזנח מסיבות טובות מאוד, ו"דרך המימוש היעילה" שאתה בהינף הקלדה מצהיר עליה רחוקה מלהיות פתרון לנושא BPI, מסיבות רבות.
|
גילוי שיגור זה שלב קל שנפתר כבר. שלב ההאצה הוא אירוע עתיר חום, והאובייקט עצמו גדול. היירוט עצמו צריך להיות מהיר באותה צורה. הפתרון היעיל ביותר הוא לייזר, כי פוטונים לא מוגבלים ע"י אותם גורמים שמגבילים טילים.
אם וכאשר יהיה לייזר חזק מספיק בשביל BPI, אני בטוח שהמשימה הזאת תתחדש.
לא צריך להיות פסימי. צריך רק קצת מוטיבציה לפתור בעיה.
אם צה"ל היה פשוט אוסף של אנשים שלא רוצים לעבוד, או שכמוך היה רואה כל בעיה קשה כקיר שאי אפשר לשבור, במקום הזדמנות לפתור אותה וללמוד משהו על הדרך, לא היינו מגיעים לאן שהגענו.
|