17-12-2019, 11:44
|
|
מנהל פורום צבא ובטחון
|
|
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
|
|
MH-139, המסוק החדש של חיל האויר האמריקאי
לאחר עשרות שנים של שירות מגוון ורבגוני, הוחלט בחיל האוויר האמריקאי לסיים את שירותו של מסוק הבל UH-1N יואי - מסוק תובלת הסער ששמורשתו הולכת אחורה עד לימי מלחמת וייטנאם. בשנותיו האחרונות ובצילו של הבלקהוק הותיק והחזק בהרבה, עסק היואי בעיקר במשימות אבטחה בתוך ומחוץ לבסיסי הטילים של פיקוד המהלומה העולמי (Global Strike Command) - סוג של בט"שית/טנדר/ג'יפ מעופף. לאחר שצבא היבשה בחר להחליף את היואי במסוק UH-72 Lakota מתוצרת Eurocopter, הוחלט גם בחא"א לסיים את שירותו המכובד ולהכניס לשירות כלי אחר עם כוח ויכולות של שנות ה2000.
המסוק החדש שיחליף את היואי הוא MH-139A, גרסה ייעודית של AW139 (במקור של AgustaWestland, ייוצר בארה"ב ע"י שותפות של בואינג ולאונרדו) שכבר נמצא בשימוש מספר רב של חילות אויר וארגונים ממשלתיים ומשטרתיים ברחבי העולם. בעוד יומיים - 19/12/19 - ייחשף גם שמו החדש של המסוק. בעסקה הוזמנו 84 מסוקים מדגם זה, שאספקתם תתפרס על פני מספר שנים, כאשר ארבעת המסוקים הראשונים צפויים להיכנס לשירות במהלך 2021.
מבחינת נתונים טכניים, מדובר בכלי שנועד להיות "סוס עבודה" רב תכליתי - אורכו 16.6 מטר וגובהו 5 מטר, עם תא מטען המאפשר נשיאת 15 נוסעים. המסוק לא צוייד בכבש מטען אחורי, אך יש בו גם חלונות מקלען בין דלתות תא הנוסעים לתא הטייס וגם פתחי טעינה אחוריים להקלה על העמסה ופריקה. המסוק מצוייד בזוג מנועי Pratt & Whitney Canada PT6C-67C בהספק של 1,750 כ"ס שמניעים רוטור 5 להבי. למרות שהמסוק אינו חמוש בנשק כבד, הוא מצוייד בצריחון FLIR מתחת החרטום.
_____________________________________
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל
|