לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-12-2019, 00:11
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
ב'מארינס' רוצים לתקן: על אחריות יצרן והגבלת היכולות הטכניות בדרגי השטח

לא רק משתמשי האייפון: גם צבא ארה"ב נפגע מאיסורי היצרנים לתקן מכשירים. 2 קצינים מחיל הנחתים חושפים כי הצבא נאלץ להטיס לתיקון ציוד חיוני כמו גנרטורים וג'יפים לאורך אלפי ק"מ, עקב הגבלות שמטילים היצרנים על התיקון | בכך הם מצטרפים למאבק למען 'הזכות לתקן', שמקבל לאחרונה גם תמיכה מפוליטיקאים בולטים בשמאל האמריקני.
מאת ארז רביב


לא רק צרכנים פרטיים של טלפונים ומדיחי כלים מנועים מלתקן בעצמם את המכשירים שרכשו: גם הצבא האמריקאי נכנע לתכתיבי יצרני האלקטרוניקה, וחותם על חוזי רכש שמחייבים תיקון רק על ידי היצרן. מה שהתחיל כהנחיה פדרלית לחדול מהשקעה ציבורית במחקר ובפיתוח ציוד, הופך היום לשליטה מתגברת של תאגידים מסחריים גם בגופים ביטחוניים.

אל אקמן, קצינת לוגיסטיקה בחיל הנחתים האמריקאי, פרסמה בשבוע שעבר מאמר דעה מטריד בניו יורק טיימס המתאר את התהליך בו ויתר החיל בהדרגה על יכולות הפיתוח שלו, ונעשה תלוי יותר ויותר בחברות מסחריות. אקמן כורכת את מצוקת חיל הנחתים במאבק הפוליטי האמריקאי על 'הזכות לתקן' – מאבק שמאחד חקלאים, צרכני אלקטרוניקה וטכנאים כנגד יצרני המכשירים שמוכרים ציוד עם ליקויים מובנים במגוון של טכניקות: עמידות נמוכה, שימוש ברכיבים לא סטנדרטיים שנגישים ליצרן בלבד, עלויות תיקון גבוהות, מנעולי תוכנה וגם חוזי שימוש דרקוניים.

https://www.davar1.co.il/201410

המאמר המדובר ב-NY Times שמקושר בכתבה:
https://www.nytimes.com/2019/11/20/...-to-repair.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 02-12-2019, 09:41
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "ב'מארינס' רוצים לתקן: על אחריות יצרן והגבלת היכולות הטכניות בדרגי השטח"

כקצין פרויקט לשעבר-
אי אפשר לאחוז במקל משני קצותיו.
זו שאלה חוזית, ולא טכנית, חוקית או פוליטית. זו פשוט אחריות של קצין הפרויקט.

אם קונים מוצר commercial off the shelf, בלי שום השקעה במו"פ- לא מקבלים מידע מהיצרן. ואז צריך לשלוח אליו לתיקון.

אם דורשים זאת במכרז- אפשר לקבל ספרות, הדרכה, חלפים והגדרות למתקני בדיקה. אפשר לדרוש מהיצרן לתקן שיעור מסוים מהתקלות תוך זמן מסוים, אפשר לדרוש ממנו להחזיק אצלו מלאי חלפים או רזרבה טכנית של מערכות. זה פשוט עולה כסף.

לעיתים מעדיפים ביודעין את הדרך הראשונה, כי הרשת הלוגיסטית קיימת (בטח בארה"ב) ועדיף לקנות עוד כמה גנרטורים, מנועים או שרתים כרזרבה טכנית ולא להשקיע מאמץ וכסף בתמיכה טכנית. היו מערכות שהגדרתי עבורן תיקון בדרג ד׳ (כלומר, ביחידה מרכזית בחיל ולא ביחידה עצמה), כי פשוט לא כלכלי לתת יכולת טכנית כזו לכמה יחידות. ואז, מה משנה לקצין החימוש בקוריאה אם רכיב נשלח לתיקון בסדנא של המארינס בארה"ב או בסדנת היצרן בארה"ב?..

שתי שאלות מעניינות:
- האם יחידה צבאית אמורה לתפקד לאורך זמן בלי לוגיסטיקה לעורף, נניח- במצב של כיתור?
- האם למארינס יש איזו דרישה מיוחדת לאחזקתיות שנובעת מהיותם כוח משלוח? אני בטוח שהם לא פורסים עם מחסנים ענקייים של חלפים לציוד קשר, ל"א, מחשבים, רק"מ וכו׳.
מעניין אם יש להם הנחיות- על מה מוותרים כליל, ומה משאירים בידי ה-navy.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 02-12-2019, 14:03
  dbe3 dbe3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.02.18
הודעות: 1,173
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "ב'מארינס' רוצים לתקן: על אחריות יצרן והגבלת היכולות הטכניות בדרגי השטח"

זה לא רק בצבא זה בכל דבר בחיינו .
אני זוכר בתקופת הטלווזיות שחור לבן כל פעם שהיתה תקלה אבא שלי היה מתקן אותה לבד , היה קל לפתוח, למצוא את המעגל הבעייתי ולהחליף את המנורה השרופה או את השנאי או משהו דומה. שהגיעו הטלווזיות הצבעוניות עם המעגלים המשולבים זה כבר היה הרבה יותר מסובך אבל עוד אפשרי עם ציוד קצת יותר מתוחכם עד שהגיעו הטלווזיות השטוחות עם המעגלים שלא ניתן לתקן או שפשוט לא כדאי לתקן. אני הייתי מתקן את הקומודור 64 שלי , מחליף ציפים שנשרפו (כבר ידעתי לזהות לפי התקלה מה לקנות) כל עוד הם היו עם תושבות (ואם לא אז היינו מלחימים להם תושבות) היום לא הייתי מעז לפתוח את הלאפטופ שלי ולנסות לתקן שם משהוא. אני מסכים שמצד אחד היצרנים מייצרים רכיבים שלא ניתן לתקן אותם אבל יש גם דרישה למיזעור שלפעמים לא מאפשרת תיקון כזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 02-12-2019, 22:36
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
צריך לומר גם שהרבה זה עניין של גישה.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "זה לא רק בצבא זה בכל דבר..."

למשל, בזמנו היה קל מאוד (לבעל ידע טכני סביר) להחליף חלקים בפלאפון גלקסי S3. לעומת זאת, היה כמעט בלתי-אפשרי להחליף חלקים ב-HTC מאותו זמן. מנסיון בפירוק והרכבה של שניהם: ה-S3 נבנה בצורה בה היה מיועד שטכנאי יוכל להתמודד איתו, ואילו ה-HTC נבנה במפורש כך שטכנאי *לא ירצה לגעת בו*. הרמה הטכנולוגית הייתה אותו דבר. צורת ההרכבה והחיבורים הייתה שונה בתכלית.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:42

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר