במבט ראשון קצת מעלה גיחוך אך במבט שני יכול להיות שזה יהיה אמצעי ניוד טוב
לחיילים בקרב אורבני?
לדוגמא חייל עם פקל כזה שיכול להתעופף לו ולנחות במהירות על גג של בניין ולתת חיפוי לכוחותנו
נערך לאחרונה ע"י מוהנדס במיל בתאריך 15-07-2019 בשעה 21:51.
ישנן בעיות עם הפלטפורמה בהיבט הצבאי, והן בעיקר משקל, טווח טיסה ובטיחות. למיטב זכרוני הכלי הנ"ל לא יכול לטוס יותר מ-5 עד 10 דקות ברצף לפני שהוא צריך לתדלק (תלוי במשקל של הטייס) ולכן גם הטווח נפגע כתוצאה מכך, ובנוסף מיכל הדלק שלו נמצא על הגב של הטייס, מה שגם עושה את כל העסק לבעייתי מבחינה בטיחותית.
לוקח הרבה זמן כדי לצבור מיומנות בטיסה על הכלי הזה, ואם תשים עליו חייל עם ציוד, כנראה שהוא לא יגיע רחוק בגלל המשקל העודף...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם." -בנג'מין פרנקלין
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"
אין ספק שהטכנולוגיה בשלב ראשוני מאוד וייקח לה עוד כמה שנים עד שתהיה בשלה. ובכל מקרה לא תשמש להטסת חיילים לעומק שטח האויב.
אני רק מקווה שזה לא יגיע לאויבנו, אחרי שהשקענו כל כך הרבה כסף בגדרות וחומות, להתחיל להתמודד עם מחבלים מעופפים יהיה כאב ראש גדול לצהל.
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "אין ספק שהטכנולוגיה בשלב..."
אוטוטו הטכנולוגיה תבשיל. כבר 60 שנים היא מבשילה, אז אין מצב שזה ייקח עוד הרבה זמן.
אולי הסיבה שלא הבשילה עד כה היא עקרונית יותר? ללא ספק, הרעיון נשמע מגניב ומושך, עד שאתה מתחיל לתכנן את יישומו בפועל: מתקבלת פלטפורמה יקרה שהפעולה הייחודית הבודדת שלה היא חשיפת חיילים לאש מצד כל עמדת אויב שקיימת במרחב. את שאר הדברים יודעים לעשות מטוסים, מסוקים ושאר מל"טים ומזל"טים, אבל במחיר נמוך יותר ובפחות מעשירית, אם לא אלפית, מהסיכון לחיי אדם.
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי gnopi שמתחילה ב "אוטוטו הטכנולוגיה תבשיל. כבר..."
ציטוט:
אוטוטו הטכנולוגיה תבשיל. כבר 60 שנים היא מבשילה, אז אין מצב שזה ייקח עוד הרבה זמן.
יש לי היכרות קטנה עם הפרויקטים שאתה מציג ואני יודע מהידע הדל שלי שהפרויקטים הללו נכשלו בגלל שהכלים הללו היו מאוד לא יציבים וקשים לשליטה. אבל היום יש מחשבים שיודעים לתקן את החוסר יציבות הזאת כמובן שאין לדעת מה יוליד יום. אולי זה סתם יהיה כלי לחובבי אדרנלין כמוני
אני לא יודע מה העלות הצפויה של הכלי (אולי תוכל למצוא מידע ולהאיר את עיני) אבל אם המחיר הוא לא אסטרונומי ואפשר ליצור פלטפורמה כזאת במשקל סביר זה לא בהכרח רעיון רע קח בחשבון שזמן המעוף בשביל לעלות לגג של בניין הוא יחסית קצר,פגיעה במטרה מעופפת היא די קשה.
ובסוף המטרה כאן היא לא להחליף את המסוק או המזלט בתצפית ובאש (גם ככה ירי מכלי כזה הוא לא יעיל) אלא להעביר חייל לשטח גבוה ששולט במהירות או למשל חציית מכשול (שדה מוקשים,גדרות,זירת מטענים וכו)
נערך לאחרונה ע"י מוהנדס במיל בתאריך 16-07-2019 בשעה 00:01.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "[QUOTE]אוטוטו הטכנולוגיה..."
בשנות ה90 הייתה כתבה בבטאון חיל האוויר על שני בוגרי תוכנית תלפיות שפיתחו מערכת דומה על בסיס רקטי למעבר שדות מוקשים.
הרחפן שהוצג יכול להיות פתרון יצירתי למבצעי קומנדו שמצריכים מעבר מכשול קרקעי לא ארוך לכמות מצומצמת של אנשים.
אין לי ספק שיש יחידות בצהל שכבר בחנו את הענין לפרטים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "העתיד כבר כאן- תמונות של החייל המעופף מיום הבסטיליה של צרפת"
עם גישה של רוב המזלזלים כאן לא היה לנו מסוק ואפילו לא טנק ...
אכן הנושא לא חדש ודגמים קיימים שנים אבל זה לא אומר שלא תהייה פריצת דרך באיזה שלב. ישנם נושאים רבים שהיו תקועים במשך שנים ללא פתרון ראוי ולמרות זאת ולמרות כל המזלזלים והטוקבקיסטים הם המשיכו לחפש פתרון . דוגמא לכך הוא הזיהוי הקולי , נושא שניסו לפתור אותו במשך עשורים ללא הצלחה מרובה ובעשור האחרון חלה התקדמות משמעותית בנושא. אני מאוד מכבד את כל אלו שמנסים לעשות ולשפר את מה שכולם רואים כבלתי אפשרי /לא נחוץ, העולם היה הרבה יותר משעמם ופרמטיבי בלעדייהם.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "העתיד כבר כאן- תמונות של החייל המעופף מיום הבסטיליה של צרפת"
הסיבה העיקרית שלא היתה עד כה התפתחות משמעותית בתחום הזה מאז שנות ה50 היא שעדיין לא הגענו למזעור וייעול של הרכיבים הרלוונטיים, ברמה שתאפשר לשלב אותם במערכת מבצעית פרקטית. כל רכיב שמייצר דחף חייב עיגון ושילוב מלאים בחליפת המפעיל, וזה כשלעצמו סיפור לא קטן. בעשור האחרון יש עבודה לא קטנה על תחום השלד החיצוני (exoskeleton), כאשר האמצעי הזה יתקדם למקום יותר בשל סביר להניח שכבר ניתן יהיה לחבר אליו מייצרי דחף מסוג jet pack או רכיבי רחף.
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "הסיבה העיקרית שלא היתה עד כה..."
כהדיוט, צורת "גלשן" (כמו בתמונות ההיסטוריות ובזו מיום הבסטיליה) בעייתית כי היא לא יציבה- המפעיל יכול בקלות ליפול מהכלי.
צורת "תרמיל" בעייתית בגלל סכנה לרגליים ומרכז כובד אחורי (או שטסים בשכיבה, מתחת ל-"תרמיל")
מה עם צורת "כיסא מפלט"? פתרון מוכח מבצעית, המפעיל יושב על הכלי, הדחף רטוב למרכז הכובד, והמפעיל מוגן מהדחף. חיסרון- לא סקסי.
יכול להיות מצוין ללוט"ר- אתה יכול להביא כמה לוחמים לגג או לחלון כלשהוא במהירות, עצמאית, בלי מסוק.
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "הסיבה העיקרית שלא היתה עד כה..."
ציטוט:
בעשור האחרון יש עבודה לא קטנה על תחום השלד החיצוני (exoskeleton), כאשר האמצעי הזה יתקדם למקום יותר בשל סביר להניח שכבר ניתן יהיה לחבר אליו מייצרי דחף מסוג jet pack או רכיבי רחף.
ואז נתחיל לראות גולנצ'יקים בחליפות איירון מן
יהיה מעניין..
ציטוט:
אני מאוד מכבד את כל אלו שמנסים לעשות ולשפר את מה שכולם רואים כבלתי אפשרי /לא נחוץ, העולם היה הרבה יותר משעמם ופרמטיבי בלעדייהם.
מחזק..
הבעיה העיקרית היתה ונשארה האנרגיה... ברגע שנמצא פתרון טוב לסוללות הליתיום המעפנות שיש היום נראה פיתוחים שהם בגדר מדע בדיוני היום
נערך לאחרונה ע"י מוהנדס במיל בתאריך 16-07-2019 בשעה 14:23.
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "זה מזכיר לי...
את טקס הפתיחה..."
ציטוט:
זוכר שהשבוע לפני 50 שנים צפיתי בנחיתה הראשונה על הירח והייתי בטוח שזה עניין של שנים ספורות עד שינחתו על המאדים. איזו נאיביות זו היתה מצידי...
הכל עניין של השקעה וכסף אם האמריקאים היו ממשיכים להשקיע בתקציבים אחרי הנחיתה כמו שהם השקיעו לפני, היום היינו במאדים.
נוסיף לזה שאחרי משימות אפולו היו קיצוצים מסיביים בנאסא כך שהרבה מהנדסים עם הרבה ניסיון שצברו הלכו הביתה ולא העבירו תמקל הלאה.
והיום בשביל להחזיר את הניסיון הזה שנצבר דרוש הרבה מאוד השקעה להרבה שנים. (מה שאף נשיא עם ראייה קצרת טווח ל8 שנים גג לא עושה)
ועוד נק קטנה זה שהאסטרואנטיים של אפולו טסו לירח בידיעה שיש סיכוי של שליש שהם לא יחזרו, היום זה משהו שהציבור לא מוכן לקבל (כל תאונה כמו הצלנג'ר וישר מתחילים לשמוע קולות של למה אנחנו צריכים את זה)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "העתיד כבר כאן- תמונות של החייל המעופף מיום הבסטיליה של צרפת"
חיילים צרפתים מתעופפים משדה הקרב כבר הרבה שנים
וברצינות - זה דווקא פתרון מעניין. כבר כמה שנים שיש כל מיני פיתוחים כאלו לנופש, אקסטרים וכו' (ע"ע קייסי ניסטאט ביוטיוב).
יש תסריטים צבאיים/משטרתיים שבהם כלי כזה יכול להיות מאוד שימושי, כמו בהשתלטות ימ"מ על בניין נניח. לא תמיד יש את האוציה להביא רכב, סולמות וכו' ועם דבר כזה אפשר מהר מאוד להגיע לגג. לפחות נותן עוד אופציה ל'קופים'.
לתסריט כזה לא צריך סוללה/דלק רב, לא טווח ולא משקל רב. אולי רק מנוע שקט יחסית.
בתסריט של 'חייל מעופף' מסרטי הפנטזיה של מארבל - זה מגוחך ורחוק עוד שנות אור מיישום מעשי.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "העתיד כבר כאן- תמונות של החייל המעופף מיום הבסטיליה של צרפת"
1. העלות של 250K $ היא לא כזאת גבוהה וסביר להניח שתקטן בייצור המוני
2. טווח טיסה של 10 דק והבחור כבר מתכנן לחצות את תעלת למאנש אז כנראה שזה הולך לגדול
3.הוא ההוכחה שאובר רגולציה והימנעות מסיכון חיי אדם בכל מחיר יכולה לפגוע אנושות ביכולת של יזמים כאלה להוציא לפועל את הרעיונות הגאוניים שלהם
4.
ציטוט:
הטורבינות נשלטות על
ידי מחשב ששולח נתוני טיסה, וכולל מערכת
שיודעת לפצות אוטומטית במקרה של אובדן
אחת הטורבינות. הוא יכול לשאת משקל של
127 ק"ג ולטוס במהירות של עד 150 קמ"ש,
בגובה של עד 2,700 מטרים. הדלק שמזין את
המנוע מגיע מתיק שעל גבו של הטייס. לדברי
זפאטה, נדרשו לו כמה חודשים כדי לפתח את
האלגוריתם שידע לאזן את הרחפן בעזרת מחשב.
כנראה שצדקתי שהבעיה העיקרית עד עכשיו הייתה ייצוב הכלי ובגלל זה כל הפיתוחים הקודמים כשלו
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי lowead שמתחילה ב "סליחה שאי אומר אבל לדעתי זה..."
ציטוט:
ובסוף המטרה כאן היא לא להחליף את המסוק או המזלט בתצפית ובאש (גם ככה ירי מכלי כזה הוא לא יעיל) אלא להעביר חייל לשטח גבוה ששולט במהירות או למשל חציית מכשול (שדה מוקשים,גדרות,זירת מטענים וכו)
ציטוט:
קח בחשבון שזמן המעוף בשביל לעלות לגג של בניין הוא יחסית קצר,פגיעה במטרה מעופפת היא די קשה.
ציטוט:
יכול להיות מצוין ללוט"ר- אתה יכול להביא כמה לוחמים לגג או לחלון כלשהוא במהירות, עצמאית, בלי מסוק.
ונוסיף את העניין שהוא מכר את הפרויקט לחברה אמריקאית שעובדת בצמוד למשרד לביטחון פנים, אז כנראה שיש להם צורך בזה . אחרת הם לא היו משקיעים
נערך לאחרונה ע"י מוהנדס במיל בתאריך 17-07-2019 בשעה 04:04.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "העתיד כבר כאן- תמונות של החייל המעופף מיום הבסטיליה של צרפת"
הישג נוסף ל"איש המרחף" מצרפת: ממציא ויזם צרפתי המריא על הוברבורד מחובר למנוע, בפעם השנייה בתוך שבוע - והפעם הצליח לנחות בחופי אנגליה. בחודש שעבר עלה "האיש המרחף" לכותרות כשהתעופף מעל לקהל ביום הבסטיליה
המרחק שהוא עבר הוא 36 ק''מ. זאת הפעם השנייה שהוא ניסה לאחר שהפעם הראשונה שבא ניסה לחצות את התעלה הוא נכשל. במהלך המסע הוא הגיע לעיתים למהירות של 160-170 קמ''ש
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "בדקתי תנושא עד כמה שידוע לי..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מוהנדס במיל
בדקתי תנושא עד כמה שידוע לי לא היה תדלוק ביניים
הטיסה לקחה 22 דקות
מתוך הכתבה:
ציטוט:
"האיש המרחף" עלה לכותרות בצרפת בחודש שעבר כשריחף מעל מצעד יום הבסטיליה - ומאז ניסה לחצות את התעלה בעזרת הפיתוח שלו. לאחר הכישלון, שינה את זמני התדלוק שלו והצטייד בסירה ובבמת נחיתה גדולה יותר למען התדלוק. הוא שוב עצר באמצע הדרך על מנת לתדלק בלב ים והצליח להמריא מחדש.
בשבוע שעבר הבטיח זאפאטה לנסות שוב להמריא ולנחות עם ההוברבורד הממונע. "החלק הכי קשה היה התדלוק מחדש, הכול זז כל כך מהר ובמת הנחיתה התנועעה במהירות", הסביר. "לא האצתי ברגע הנכון ונפלתי למים, הרפלקס שלי לא היה נכון".
"זה היה מרגיז מאוד כי כבר צלחתי שני שלישים מהדרך - אנגליה הייתה ממש שם", הוסיף בייאוש קל והבטיח להצליח בניסיון השני. בעקבות הכישלון, הצי הצרפתי אישר לו לשנות את מיקום במת התדלוק וסייע לו להגשים את משאלתו.
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי מוהנדס במיל שמתחילה ב "תיקון אכן היה תדלוק. הדלק..."
"האתגר הגדול ביותר של זפאטה, שזכה לכינוי "המעופף הצרפתי", היה לתדלק באמצעות החלפת תיק גב באמצע המסע בן 35 הקילומטרים. כדי לעשות זאת, הוא הציב במרכז התעלה סירה שעליה משטח נחיתה - אך הוא כשל בניסיון הראשון להשלים את המשימה ב-25 ביולי, כשאיבד שיווי משקל עם התקרבו לסירה. הפעם השתמש הממציא במשטח וסירה גדולים יותר והצליח לתדלק את חמשת מנועי הסילון הצמודים לגופו." (ליתר דיוק, הסירה היתה קטנה והתנודדה ולכן בניסיון הנחיתה איבד שיווי משקל. בפעם השניה נחת על סירה גדולה יותר, יציבה יותר עם משטח נחיתה גדול יותר). https://www.haaretz.co.il/news/world/europe/1.7619206