09-04-2019, 20:41
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.09.06
הודעות: 917
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
ללוחם אכפת גם שאפשר יהיה לייצר את הרכב, ולתקן אותו. אחרת, הרכב הנהדר יישאר על לוח השרטוט ובמוסך.
איך מחברים אביזרים ללוח שריון בלי ברגים בולטים? מבחוץ? בריתוך? אפשר כמובן לצפות הכל, אבל זה מוסיף משקל ומוריד נפח.
|
האמת, כל זה ממש לא מעניין את הלוחם הפשוט
גם לא את הרמטכ"ל לעניות דעתי.
ואני אתן לך עוד דוגמא פשוטה בנושא הזה
ישבו חכמינו ואפיינו את מרכיבי מערכת הקשר והצי"ד לרכב סיור קל (להלן דימקס)
החליטו שצריך להעביר כבלים של תקשורת,חשמל ועוד מבסיס היחידה שנמצא בבגאז' ועד לעמדת העגינה של מחשב המשואה במושב הקדמי שבו יושב המפקד.
ישבו חכמינו שעות רבות, חשבו וחשבו והגיעו למסקנה שהכי נכון להעביר את הכבלים הללו
על הרצפה, כשהם "מוגנים" בתוך מסילות ייעודיות.
אממה, חכמינו לא לקחו בחשבון פתרון תקלות ותדירות התקלות כמו גם, מה השימוש של הרכב ובאיזו אינטנסיביות יכנסו ויצאו מהרכב וכמובן את הגורם האנושי שאמור להשגיח ולתקן את התקלות.
אז בנו מערכת תעלות עם ברגי פח\ניטים לרצפה ובהן עוברים הכבלים.
אז מה אם ללוחמים שיושבים שם שעות זה קצת לא נוח, ניחא...
אממה, תקלה, צריך לפרק , אוי אי אפשר, אולי לא נרכיב חזרה (פלחיק א לפלחיק ב)
וככה נוצר מצב שבו הכבלים, שבחלקם די עדינים, צריכים לעבור את שגרת הסיור שכוללת כניסה, יציאה, משקל, משא מים ובוץ כשהם מעולם לא תוכננו לכך או שאף אחד לא באמת הבין לעומק מה המשמעות של מיקום שכזה.
כאשר הפתרון הנכון, המתבקש וההגיוני (שכל חברת סלולר עשתה בעבר) להעביר את הכבלים בין הריפוד של הגג לפח. ככה הם תמיד רחוקים מכל מה שיכול לפגוע בהם, מוגנים באופן מושלם
והכי חשוב, כשכבר צריך להחליף אותם, אף אחד לא יעשה חצי עבודה.
וזה בדיוק אותו הדבר כמו להכניס ברגים כשההברגה כלפי הנוסעים בפנים במקום לחשוב על פתרון אחר (ויש מספיק פתרונות אחרים).
|